محمود عباس زاده مشکینی گفت: مقامات کشور بار‌ها این موضع را شفاف بیان کرده‌اند که برجام مسئله اول جمهوری اسلامی ایران نیست. این دیدگاهی است که در یک سال اخیر در دولت جمهوری اسلامی ایجاد شده، حالا خوشبختانه آمریکا نیز به این نقطه رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به حادثه تروریستی در شاهچراغ گفت: اتفاق افتاده در شیراز آن هم برای دومین بار در کمتر از یکسال نشان از عدم کنترل مرز‌های شرقی کشور دارد. یعنی این نیست ما فکر کنیم اگر حرم‌های مطهر را کنترل کنیم دیگر اتفاقی نمی‌افتد اگر اینگونه باشد، ولی همچنان در مرز‌های شرقی کشور بدون حساب و کتاب اتباع بیگانه وارد شوند احتمال رخ دادن چنین اتفاقاتی در اماکن عمومی دیگر بسیار زیاد است.
نمایندگان در واکنش به بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی و بخشداران و فرمانداران با نمایندگان در سال منتج به انتخابات مجلس؛ خواستاربرکناری رییس ستاد انتخابات کشور شدند. همچنین استیضاح وزیر کشور را با بیش از ۲۰۰ امضا کلید زدند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ نماینده برگه استیضاح وحیدی را امضا کرده اند. هرچند برخی نمایندگان معتقدند بعید است یک چنین استیضاحی در مجلس عملی شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: لازم است روش کنکور را به قبل از سال ۵۰ برگردانیم؛ در سال ۴۸ سوالات کنکور تستی نبود بلکه به شکل تشریحی بود. ما باید این نوع کنکور را احیا کنیم.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس بیان کرد: اینکه پلتفرم‌های خارجی درآمد بسیار بالایی دارند و یک ریال هم مالیات نمی‌دهند یک معضل جدی است. با فیلتر کردن پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی مسائل حل نمی‌شود.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در پی ادعای یک نماینده مبنی بر واگذاری ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صمت، این موضوع از سوی حراست قوه مقننه مورد بررسی قرار گرفت و کذب بودن آن مشخص شد.
تربت حیدریه ـ نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت بیش از ۴۰ درصد پروژه فولاد شهرستان مه ولات در کمتر از یک سال خبر داد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سه سال از عمر مجلس می‌گذرد و ما هنوز یک قانون درباره فضای مجازی نداریم که مطالبه رهبری است، جنگ ترکیبی اخیر و فیلترینگ هم نشان داد که فیلترینگ منتظر قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی نمی‌ماند این عیب بزرگ مجلس است که قانون‌گذاری را رها کرده و تصمیم‌گیری درباره فضای مجازی ندارد؛ لذا هیات رئیسه باید این موضوع را در دستور کار مجلس قرار دهد.
یک نماینده مجلس در رابطه با دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از یک میلیون نفر دانش آموز از تحصیل باز مانده‌اند.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اکنون در صندوق‌های بازنشستگی هفت نفر بازنشسته و یک نفر شاغل است، در حالی که باید برعکس باشد. افزایش سن بازنشستگی از نکات مهم لایحه بودجه است.
غلامعلی جعفرزاده ایمنی آبادی نماینده پیشین مجلس در تحلیل خود از لایحه بودجه ۱۴۰۲ می‌گوید: با این لایحه پیش‌بینی می‌کنم دولت برای سال آینده ۵۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهد داشت لذا پیشنهاد می‌کنم مجلس لایحه را برای اصلاح به دولت عودت بدهد زیرا تحت هیچ شرایطی آن را به صلاح کشور نمی‌دانم.
بر اساس اصل شصت و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «هر ده سال یک بار با در نظر گرفتن عوامل انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظایر آن‌ها حداکثر تا بیست نفر می‌تواند به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود» در حالی که از سال ۱۳۷۸ تاکنون، اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و اضافه شدن ۲۰ نماینده صورت نگرفته است.
نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: امروز بیش از یک ماه و نیم از قول رئیس‌جمهور برای ارائه برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس می‌گذرد و همچنان ما معطل هستیم.
نماینده سروستان اعلام کرد: مشکل کشور ما، گران کردن قیمت بنزین نیست. کافیست یک تحقیق ساده بشود تا ببینیم زمانی که بنزین را گران کردیم در میزان مصرف مردم، صرفه‌جویی شد یا نه؟ اینکه متوسط به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۰ الی ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کنیم می‌تواند در روند انرژی ما اثر بگذارد یا اینکه مافیای خودرو در ایران را حذف کنیم تا برسیم به خودرو‌هایی با ۱۰۰ کیلومتر کارکرد و سوخت چهار لیتر بنزین تا مصرف بنزین در کشور به یک چهارم برسد.
نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از سفرهای مسئولان به حوزه انتخابیه خود، بیان می‌کند که وقتی نیمه دوم سال فرا می‌رسد و هوا منطقه ما خوب می‌شود، آقایان مسئول چه در حوزه اجرا، چه در حوزه تقنین و چه در حوزه قضا یادشان می‌افتد یک چابهاری، سواحل مکرانی و مشکلاتی وجود دارد و هوس می‌کنند به اینجا بیایند. که این رفت و آمدها متاسفانه هیچ تاثیری در تدبیر چالش‌ها نداشته است. حالا که تشریف می‌آورند و اصرار بر آمدن دارند، دست‌کم محبت کنند و از این سفرها یک خروجی ملموس برای مردم هم داشته باشند.
جلال رشیدی کوچی گفت: امروز سمند ال ایکس ساده که معمولی‌ترین خودرو تولیدی بعد از پراید در ایران به شمار می‌آید، ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳۲ میلیون تومان بوده و امروز ۳۷۵ میلون تومان است. این بدان معنا است که وقتی من در دانشگاه صحبت می‌کنم جوان معترضی عنوان می‌کند آقای نماینده مجلس اگر پس از دوران تحصیلم به سرکار بروم و ماهی ۲۰ میلیون تومان هم حقوق دریافت کنم که دریافت نخواهم کرد بعد از ۲ سال کار کردن تازه می‌توانم یک سمند ساده در کشور خریداری کنم.
اردیبهشت سال ۹۹ بود که اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضائیه خبر از حبس تعزیزی دو نماینده زنجان در مجلس (فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان استان زنجان در مجلس دهم) به‌جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو‌ها آن هم به‌مدت ۶۱ ماه داد. در همین راستا اوایل خرداد همان سال بود که رسانه‌ها، خبر دستگیری این دو نماینده مجلس را منتشر و اعلام کردند این دو نماینده مجلس برای گذراندن محکومیت خود روانه زندان شدند.
حیدری گفت: رئیس‌جمهور آمده است کرمانشاه و گفته وام‌های زلزله را یک سال استمهال می‌کنیم ۸ ماه است که رئیس‌جمهور به کرمانشاه آمده و صحبت کرده است. ۸ ماه گذشته است، من به عنوان نماینده منطقه رصد می‌کنم و می‌بینم یک نفر در دولت صاحب این حرف رئیس‌جمهور نیست.
نادری خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رئیسی بیش از یک سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، یک سال این زمانه با یک سال چند دهه پیش متفاوت است، نمی‌توان مردم را به آینده وعده داد و از این سخن گفت که تازه یک سال از عمر این دولت گذشته است.
یک نماینده مجلس گفت: مصرف گاز در روزهای سرد سال به ۶۰۰ الی ۶۵۰ متر مکعب در روز می‌رسد که برآوردها نشان می‌دهد، در روزهای پیک مصرف حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب، ناترازی در تولید را شاهد هستیم.
محمدمهدی زاهدی گفت: چند سال پیش در ترکیه شبه کودتایی رخ داد که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مقامات بلند پایه خلع پست شده یا به زندان فرستاده شدند، اما شاهدیم جمهوری اسلامی با معترضین با چه رافتی رفتار می‌کند و بسیاری انگشت به دهن هستند که چرا نیروی انتظامی حتی یک قبضه اسلحه همراه خود ندارد.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با حکم قطعی دادگاه، به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: وزارت صمت با توجه به افزایش تولیدات، یکی از موفق‌ترین وزارتخانه‌های دولت است، کنترل بازار مصرف صرفاً در دست این وزارتخانه نیست و همه دولت باید کمک کند.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (ایپکو) اعلام کرد: این شرکت با چشم‌انداز پیشتازی در طراحی و توسعه قوای محرکه پایدار، توجه به کاهش مصرف و آلایندگی پیشرانه‌های خودرو را در دستور کار خود دارد.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: چندین ماه از آغاز سال می‌گذرد اما هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تعیین نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ