سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه مدعی شد: اقدامات ایران صرفاً انگیزه سیاسی دارد و ما به عنوان اتحادیه اروپا آن‌ها را کاملاً رد می‌کنیم. در مقابل، تحریم‌های اتحادیه اروپا که اخیراً به تصویب رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی اتحادیه اروپا، این اتحادیه هفت فرد ایرانی را با مطرح کردن ادعای نقض حقوق بشر علیه آن‌ها در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
به ادعای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شورش اخیر در روسیه نشان‌دهنده تاثیر جنگ اوکراین بر تجزیه قدرت در مسکو است.
اتحادیه اروپا ۴ سازمان و نهاد ایرانی را با ادعای اینکه این نهاد‌ها از مجتمع نظامی و صنعتی روسیه حمایت می‌کنند، به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.
سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا در توجیه تازه‌ترین بسته تحریمی علیه ایران که دوشنبه گذشته به بهانه مسائل حقوق بشری وضع شد ادعا کرد: تحریم‌ها سیاست و هدف اقدامات ما نیست، بلکه یکی از ابزارهای موجود برای واکنش به تحولاتی است که بر خلاف منافع اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.
وبگاه شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای از اعمال هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه پنج فرد و دو نهاد ایرانی با ادعای دست داشتن در «نقض حقوق بشر» خبر داد.
«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان مدعی شد که اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) درباره اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران تصمیم‌گیری می‌کند.
پایگاه آکسیوس به نقل از مقامات اتحادیه اروپا نوشت انتظار می رود اتحادیه اروپا هفت نهاد مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را که، به ادعای این اتحادیه در تحویل پهپاد به روسیه برای جنگ علیه اوکراین نقش دارند، مورد تحریم قرار دهد.
جزئیات تحریم‌ها هنوز توسط اتحادیه اروپا منتشر نشده است. برخی رسانه‌ها از افزودن نام ۳۷ شخص و نهاد به فهرست جدید تحریم‌ها خبر می‌دهند. ساعاتی پیش وزیر امور خارجه لوکزامبورگ ادعا کرد که ۵۰ نام در فهرست‌جدید قرار دارند.
نماینده ایرلندی اتحادیه اروپا امروز در اثبات ادعاهای دروغین غرب درباره آزادی رسانه‌ اعلام کرد: اروپا می‌ گوید روزنامه‌نگار نباید به خاطر انجام کارش مجازات شود، اما آسانژ در زندان است.
سخنگوی اتحادیه اروپا با تکرار ادعاها درباره مشارکت ایران در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است، مدعی شد که درصورت ادامه حمایت ادعایی تسلیحاتی ایران از روسیه، تحریم‌های بیشتری علیه تهران وضع خواهد شد.
اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای مشارکت ایران با روسیه در جنگ اوکراین وضع کرد.
در ادامه حمایت کشورهای اروپایی از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد این اتحادیه «تحریم‌های سنگینی» علیه ایران اعمال خواهد کرد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی به اعدام محسن شکاری واکنش نشان داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: روشن است که پهپاد‌های ایرانی [در جنگ اوکراین] استفاده شده است. مستندات زادی در این زمینه وجود دارد. گمانه‌زنی‌هایی هم درباره استفاده از موشک‌های بالستیک [ایران] وجود دارد، اما هنوز مدرکی در این زمینه وجود ندارد.
یک مسئول در اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما از این گزارشات مبنی بر اینکه ایران می‌خواهد موشک‌های بالستیک به روسیه بدهد تا در جنگ اوکراین استفاده کند اطلاع داریم و تلاش داریم اطلاعاتی جمع‌آوری کنیم که این مساله را اثبات کند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات مقام ارشد اتحادیه اروپا درباره پیوستن اوکراین به این بلوک را با جمله‌ای کنایه‌آمیز پاسخ داد.
مجله اشپیگل آلمان روز شنبه بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند.
مجله اشپیگل آلمان روز شنبه بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند.
تصویب این تحریم‌ها در حالی است که چند مقام و دیپلمات اتحادیه اروپا که نخواستند نامشان فاش شود، به نشریه آمریکایی پولیتیکو گفته بودند به دلیل ادعای «فروش پهپادهای ایرانی به روسیه»، پنج فرد و سه نهاد ایرانی هدف تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تاثیر وضع تحریم‌ها بر توافق هسته‌ای ادعا کرد که تحریم‌ها با آنچه او "سرکوب معترضان ایرانی خواند" مرتبط است.
نشریه آمریکایی پولیتیکو مدعی شد در نامه ارسالی به سفرای اتحادیه اروپا گفته شده است که مجازات ایران «تاثیر زیانباری بر روابط ایران و اروپا که در حال حاضر در شکننده‌ترین وضعیت است خواهد داشت.»
سخنگوی ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا: ما با نگرانی جدی به گزارش‌های فزاینده مبنی بر این که پهپادهای تولید ایران ممکن است در تجاوز به اوکراین دخیل باشند، توجه می‌کنیم.
سخنگوی ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا بار دیگر از همه کشور‌ها می‌خواهد از حمایت روسیه به هر شکلی خودداری کنند. این جنگ، ماجراجویی غیرقانونی است که نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.
بر اساس گزیده‌هایی از متن پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا که پولتیکو ادعا می‌کند به آن دست یافته است، تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران ایران با هدف احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ کم‌رنگ می‌شود و راه را برای تهران هموار می‌کند تا از بررسی بیشتر سایت‌های هسته‌ای که مشکوک خوانده می‌شود، خودداری کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ