حسین امیرعبداللهیان گفت: تحریم‌های یکجانبه به ابزار مدرن برای نقض حقوق بشر تبدیل شده است و امروز کشور‌های برخی به دنبال آشوب و ترور بودند، اما اشک تمساح ریختند برای دختر ایرانی که فوت شد و برای همه ما ناراحت کننده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در محل وزارت خارجه عربستان سعودی با همتای خود دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.
وزرای امور خارجه ایران و پاکستان پس از دیدار، در حیاط وزارت خارجه پاکستان، نهال دوستی کاشتند.
وزیر امور خارجه سوریه ظهر امروز در محل ساختمان وزارت امور خارجه، مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه قرار گرفت.
وزیر امور خارجه الجزایر که شب گذشته وارد تهران شده بود، صبح امروز با حضور در وزارت امور خارجه با امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت. سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. وی قرار است در این سفر سفارت ریاض در تهران و دیگر اماکن دیپلماتیک این کشور را به طور رسمی بازگشایی کند. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: بخش کنسولی وزارت خارجه به همین منظور در جده، مکه مکرمه و مدینه منوره حضور دارد و فعال است. امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد با مساعدت مسئولان عربستان سعودی، حج سال‌جاری با شکوه و در آرامش برگزار شود.
در حاشیه چهارمین نشست کشور‌های همسایه افغانستان در سمرقند امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان و حنا ربانی وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان و امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان با یکدیگر دیدار کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص برخی حواشی مطرح شده در دیدار امیرعبداللهیان با لاوروف گفت: برخی که با انگیزه‌های مختلف از ارتباطات و تبادل هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مختلف نگرانند، دنبال حاشیه سازی‌های ناشیانه هستند.
آخرین نشست خبری حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در سال ۱۴۰۲ با حضور خبرنگاران رسانه ها در ساختمان وزارت خارجه ایران برگزار شد.
آخرین نشست خبری حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در سال ۱۴۰۲ با حضور خبرنگاران رسانه ها در ساختمان وزارت خارجه ایران برگزار شد.
جشن دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۲ عصر دوشنبه (۲۶ اسفند ۱۴۰۱) با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران در باشگاه دیپلماتیک وزارت خارجه برگزار شد. ایسنا، فارس و تسنیم ضمن اعلام این خبر، عکس‌هایی از این مراسم منتشر کردند.
دیدار سرپرست وزارت خارجه ازبکستان با امیرعبداللهیان
سرپرست وزارت خارجه ازبکستان امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
مراسم تشییع پیکر صلاح الزواوی، سفیر سابق فلسطین در تهران، چهارشنبه ۳ اسفند با حضور سفیر فلسطین و سفیران مقیم تهران و سایر مقامات کشورمان در قطعه نام آوران بهشت زهرا برگزار شد. صلاح الزواوی روز دوشنبه در ۸۶ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. در این مراسم سلام الزواوی سفیر فلسطین در تهران و دختر صلاح الزواوی نیز حضور داشت. حجت‌الاسلام حسن اختری، رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و تعدادی از سفیران خارجی مقیم تهران در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم، پیام حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت درگذشت صلاح الزواوی توسط سخنگوی وزارت خارجه قرائت شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به رغم فشردگی برنامه‌های سفر وزیر محترم در این زمینه تلاش شده بود که امکان فراهم شود، اما تاکنون چنین سفری قطعی نشده و شاهد سفر وزیر خارجه در چند روز آینده به کشور عراق خواهیم بود.
وزیر امور خارجه سوریه ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در وزارت امور خارجه کشورمان با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.
هیئت وزارت امور خارجه قطر به ریاست محمد بن عبدالعزیز الخلیفی معاون وزیر امور خارجه قطر در امور منطقه‌ای بعد از ظهر امروز با دکتر حسین امیرعبدللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در محل وزارت امور خارجه ارمنستان با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه صبح امروز چهارشنبه ۲۷ مهرماه از خانه بیماران پروانه‌ای بازدید کرد. در این بازدید سید حمیدرضا هاشمی مدیرعامل خانه بیماران پروانه‌ای «ای بی»، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و تعدادی از خانواده‌های بیماران پروانه‌ای حضور داشتند.
روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام داشت: پرچم کشور مجارستان با توجه به ملیت رئیس این دوره مجمع عمومی در محل دیدار قرار داده شده که به لحاظ پروتکل‌های مربوطه امری رایج و معمول می‌باشد.
-وزارت امور خارجه قطر یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن امیدواری دوحه برای رسیدن به توافق برای احیای توافق هسته‌ای عادلانه برای همگان تأکید کرده است.
براساس اعلام رسانه‌های خبری یکی از حجاج کشورمان در روز عید قربان به بهانه انداختن عکسی از حاج قاسم با کعبه توسط نیرو‌های امنیتی سعودی دستگیر شده و همچنان با گذشت بیش از ۳۰ روز در زندان به سر می‌برد.
واکنش سعید خطیب‌زاده به انتقاد تند یک خبرنگار به تفاوت رفتار وزارت خارجه در زمان ظریف و امیرعبداللهیان را ببینید./ آخرین خبر

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ