رژیم صهیونیستی با دارا بودن ۸۰ الی ۹۰ کلاهک هسته‌ای(حتی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هم ذکر شده) باعث آغاز مسابقه تسلیحات در غرب آسیا شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گروهی از قانونگذاران آمریکایی لایحه ای در هفته گذشته ارائه کردند تا به طور رسمی اجازه ندهند هوش مصنوعی تسلیحات هسته ای به فضا پرتاب کند.
محسن رضایی گفت: گسل دوم تحریک برخی کشور‌ها علیه ایران بود؛ مثلاً تحریک جمهوری آذربایجان و بستن قرارداد‌های تسلیحاتی اسرائیل با جمهوری آذربایجان تا در شمال ایران غائله‌هایی به وجود بیاید و فکر و تمرکز ارتش و سپاه و دولت ایران را به‌سمت شمال ببرد تا اسرائیل بتواند مراکز هسته‌ای ایران را بمباران کند.
وزیر خارجه مجارستان می گوید این کشور تسلیحات نظامی در اختیار اوکراین قرار نمی دهد.
وزارت امور خارجه چین ضمن ابراز امیدواری برای اقدام آمریکا به منظور کاهش حجم زرادخانه هسته ای این کشور، اعلام کرد که پکن هرگز آغازگر استفاده از تسلیحات هسته ای نخواهد بود.
وزیر خارجه سوریه از تحرکات رژیم صهیونیستی در نوسازی تسلیحات هسته ای خود، پرده برداشت و از جامعه جهانی خواست که این رژیم را وادار به تن دادن به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای کند.
فاکس نیوز به نقل از امیر آویوی، بنیانگذار و رئیس مجمع امنیت دفاعی رژیم صهیونیستی نوشت: «اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران هسته‌ای شود». از آنجایی که ما شاهد ادامه پیشرفت بدون مانع برنامه هسته‌ای نظامی ایران با غنی سازی تسلیحاتی هستیم، اسرائیل گزینه نظامی معتبر خود را آماده می‌کند.
رئیس جمهور آمریکا گفت که اقدام روسیه در تعلیق معاهده کنترل تسلیحات هجومی راهبردی (استارت نو) را دلیلی بر آماده شدن جهت استفاده از سلاح هسته ای نمی داند.
برای نخستین بار کره جنوبی اعلام کرد که ساخت تسلیحات هسته ای را بررسی خواهد کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایران دشمن اصلی اسرائیل است، گفت که با تلاش ایران "برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای" مقابله خواهد کرد.
این پیش‌نویس که به پیشنهاد مصر به کمیته مجمع عمومی ارائه شده بود با رای مثبت ۱۵۲ کشور و مخالفت ۵ کشور از جمله کانادا و آمریکا و همچنین رای ممتنع ۲۴ کشور عمدتا عضو اتحادیه اروپا به تصویب رسید.
رئیس اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که ایران احتمالاً به‌زودی غنی‌‌سازی اورانیوم را دست‌کم تا سطح ۹۰ درصدی مورد کاربرد در تسلیحات هسته‌ای ارتقاء خواهد داد.
وزیر امور خارجه سوئد اعلام کرد که کشورش پس از پیوستن به ناتو، مانند دانمارک و نروژ اجازه استقرار تسلیحات هسته ای در خاک کشورش را نخواهد داد.
یک مقام ارشد نظامی سوئد می گوید این کشور باید با پذیرش تمام شروط ناتو، فرصت عضویت در این ائتلاف را از دست ندهد.
رهبر کره شمالی در سخنانی گفت که پیونگ یانگ به هیچ وجه تسلیحات هسته ای خود را کنار نمی نهد.
سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده و ناتو نسبت به در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط روسیه احساس ترس دارند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی اعلام کرد: «پوتین» درباره تسلیحات هسته ای بلوف نمی زند.
زمان آن فرارسیده است که افکار عمومی با این واقعیت بیدار شوند که قلدری اسرائیل دارای تسلیحات هسته‌ای در برابر ایران نه توجیه امنیتی و نه سیاسی دارد.
وزیرخارجه انگلیس و نامزد نخست وزیری این کشور ادعا کرده است که برای پرتاب تسلیحات هسته‌ای آمادگی دارد.
سفارت روسیه در واشنگتن طی بیانیه ای اعلام کرد که موضع گیری واشنگتن مبنی بر اینکه تحریم‌ها مسکو را از انجام بازرسی‌های مربوط به پیمان استارت جدید در آمریکا باز نمی‌دارد، گمراه‌کننده است.
آمریکا اعلام کرده است که تسلیحات هسته ای خود را به خارج از قلمروش منتقل نخواهد کرد.
نماینده دائم عربستان در سازمان ملل درباره مخاطرات عدم پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع سلاح های هسته ای هشدار داد.
نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای گفت کسی حق انتقاد از این کشور به دلیل برخورداری از تسلیحات اتمی و دفاع از خودش را ندارد.
نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای گفت کسی حق انتقاد از این کشور به دلیل برخورداری از تسلیحات اتمی و دفاع از خودش را ندارد.
«انجام حملات نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران نمی توانند روندِ اوج گیری قدرت هسته ای ایران را متوقف سازند. دلیل اصلی این مساله نیز این است که هر میزان از توانمندی های ایران که بر اثر این حملات نابود شود، تنها ظرف یک یا نهایتا دو سال، بار دیگر احیا خواهد شد. تنها راه جهت حلِ معادله اتمی ایران این است که تهران را قانع کنیم که اساسا این کشور نیازی ندارد به تسلیحات اتمی فکر کند. تنها ارائه تضمین های هسته ایِ معتبر به ایران می تواند این کشور را در این رابطه خاطر جمع و مطمئن سازد. قبل از اینکه خیلی دیر شود، باید این پیشنهاد را به ایران داد».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ