رهبر کره شمالی در سخنانی گفت که پیونگ یانگ به هیچ وجه تسلیحات هسته ای خود را کنار نمی نهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی در جدیدترین آزمایش خود با حضور کیم جونگ اون چندین موشک بالستیک از نوع کروز شلیک کرد.
کره‌شمالی از ورود هوایپمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی این کشور خبر داد.
کره شمالی کارخانه تولید تانک‌های جنگی خود را بازسازی کرده است.
رهبر کره شمالی در جریان میزبانی از هیئت اعزامی چین به پیونگ‌یانگ به منظور حضور در مراسم «روز پیروزی»، گفت که کره شمالی همکاری با پکن را افزایش خواهد داد.
کره‌شمالی بعد از انصراف از دوره قبلی مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا، حالا دوباره به رقابتهای ملی فوتبال برگشته است.
کره جنوبی و ژاپن از پرتاب موشکی جدید کره شمالی خبر دادند.
ارتش کره شمالی در واکنش به تحرکات نظامی تنش‌زای میان کره جنوبی و آمریکا، بامداد شنبه چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرد.
وزیر دفاع کره شمالی اعلام کرد: با استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در سواحل کره جنوبی در آستانه استفاده از سلاح هسته ای قرار گرفته‌ایم.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
ادعا‌های ایالات متحده مبنی بر فروش اسلحه از جانب کره شمالی به روسیه پیوسته از جانب مقامات پیونگ یانک تکذیب شده است. در ماه نوامبر سال گذشته، ارتش کره شمالی با بیانیه‌ای علنی به اقدامات ایالات متحده برای تخریب وجهه کره شمالی در عرصه بین‌المللی پاسخ داد. در ماه سپتامبر نیز پیونگ یانگ گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر ارسال سلاح به روسیه را تکذیب کرد و گفت که هیچ برنامه‌ای برای این کار ندارد.
یک مقام مسئول کره شمالی در این راستا گفت: بیشتر خودکشی‌ها به دلیل فقر شدید و گرسنگی بوده است، بنابراین هیچ کس نمی‌تواند در حال حاضر یک اقدام متقابل داشته باشد.
خواهر رهبر کره شمالی تأکید کرد که هیچ کشوری نمی تواند حق حاکمیت پیونگ یانگ را برای پرتاب موشک انکار کند.
مشاور ارشد رهبر کره شمالی می‌گوید اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره این کشور، هیچ معنایی ندارند.
مصطفی هاشمی طبا در پاسخ به این سوال که آقای جلیلی گفتند مذاکره هیچ فایده ای ندارد بنظر شما ممکن هست؟، گفت: خب جای مذاکره چه می‌خواهند بگذارند؟ باید یک الگویی باشد. مثلا کره شمالی باشیم؟ کره شمالی مصرف زیادی ندارد اما ما در داخل همه چیز را رها کردیم و بی وقفه اقلام خوراکی و قیمت ها بالا میرود. برای سال ۱۴۰۲ تورم پنجاه درصدی پیش بینی شده است آیا باید دست روی دست بگذاریم؟
کره‌شمالی یک کشور کاملا پاک است؛ فضای مجازی ندارد که هیچ، اینترنت هم ندارد و خیال نگران مسوولان را کاملا راحت می‌کند! بعد از دو هفته خانواده‌ها را بازگردانند و نظرشان را جویا شوند تا معلوم شود که زندگی بدون فضای مجازی برای آنها چگونه است.
مخالفت‌هایی که این روز‌ها با فضای مجازی می‌شود فقط در کلام نیست. وزارت محترم ارتباطات گفتار‌ها را به عمل تبدیل کرده و با کند کردن اینترنت و کاهش عرض باند عملا دسترسی مردم را مسدود کرده و عصبانیت شهروندان هم برایش هیچ اهمیتی ندارد. انصافا باید به دولت سیزدهم برای این اقدام مشعشع تبریک گفت و آن را در کارنامه دولت رییسی به عنوان یکی از معدود کار‌های انجام شده با نمره قابل قبول ثبت کرد!
استاد سابق دانشگاه تهران گفت: آیا ظرف ۵۰ سال گذشته، یک استاد یا دانشجوی ایرانی به کره شمالی رفته است؟ اصلا جایگاه دانشگاه‌های کره شمالی در عرصه بین المللی کجا است؟ متاسفانه طرح چنین مسائلی به جز اینکه حب و بغض و کینه مردم را تشدید کند، نتیجه دیگری ندارد.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا امروز تأکید کرد هیچ ارتباط و تماس مستقیمی بین این کشور و کره شمالی وجود ندارد.
رژیم کره شمالی به قابلیتی دست یافته که سه دهه دیپلماسی سعی در جلوگیری از تحقق آن داشت رژیمی که قادر به توسعه، پرتاب و منفجر کردن بمب‌های اتمی است. کیم از خود هیچ علاقه‌ای برای پاسخ دهی به درخواست «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی امریکا به منظور از سرگیری مذاکرات هسته‌ای نشان نداده است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: کیم جونگ اون تاکید کرد که هیچ زمینه‌ای برای گفت‌وگو با دشمنان وجود ندارد و ما هیچ احساس نیازی هم به آن نداریم.
مقامات کره شمالی گزارش رسانه‌های آمریکا درباره ارسال تسلیحات نظامی این کشور به جنگ اوکراین را رد کردند.
معاون مدیرکل دفتر تجهیزات وزارت دفاع ملی کره شمالی گفت: ما هرگز مهمات یا تسلیحاتی را به روسیه صادر نکرده‌ایم و هیچ برنامه‌ای در این خصوص نخواهیم داشت.
نخست‌وزیر ژاپن در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد بدون هیچ پیش‌شرطی با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.
کره شمالی تاکنون آمار تایید شده ابتلا به کرونا را اعلام نکرده است، اما از ۲۹ جولای هیچ مورد مشکوک جدیدی از ابتلا به این بیماری گزارش نکرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ