رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ایده‌ها و طرح‌ها را تبدیل به محصولی می‌کنیم که خروجی آن افزایش بهره وری جمعیت هلال احمر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با استفاده از شبیه ساز جنگی دیجیتال (Digital Combat Simulator) که یک بازی شبیه سازی پرواز جنگی است، ویدئویی از پرتاب ۱۴۰۰ پهپاد شاهد ۱۳۶ به سمت سامانه موشکی پاتریوت ناتو طراحی و منتشر شده است.
اوکراین مدعی شد: حملاتی با استفاده از ۳۵ فروند پهپاد ایرانی شاهد انجام شد که ۳۲ فروند آن از سوی سامانه موشکی و ضدهوایی اوکراین ساقط شد.
ارتش روسیه با استفاده از پهپاد جدید «پرایوت-۸۲» مواضع اوکراین را با موفقیت هدف قرار داد.
بر اساس اسناد فاش شده پنتاگون، مشخص شده است که پهپاد‌های رادارگریز آرکیو ۱۷۰ سنتینل از اواخر تابستان گذشته حداقل ۹ سورتی پرواز برای جمع‌آوری اطلاعات درباره نیرو‌های روسیه در شبه جزیره کریمه و سایر مناطق درگیری در ساحل دریای سیاه انجام داده‌اند.
استفاده نظامی از حیوانات وحشی در تاریخ سابقه‌ای طولانی دارد، اما در دوران معاصر کمرنگ شده بود و حالا به نظر می‌رسد که از ترکیب فناوری‌های مدرن و شکارچیان طبیعت تجهیزات نظامی تازه‌ای ساخته خواهد شد.
نکته جالب توجه در این حمله استفاده از توپولف تو ۱۴۱ است که یکی از پهپاد‌های قدیمی جهان و مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است. اوکراینی‌ها پیش از این نیز با این پهپاد‌های ساخت زمان شوروی سابق پایگاه‌های هوایی مهم روسیه را هدف قرار داده بودند که در این حملات بمب‌افکن استراتژیک توپولوف ۹۵ مورد اصابت قرار گرفته بود.
آمریکا در حمله به افغانستان از پهپاد‌های رزمی جنرال اتمیکس پردتور استفاده کرد. پهپادی که سال ۱۹۹۵ معرفی شد و سال ۲۰۱۸ بازنشسته و از خدمت کنار گذاشته شد. پهپادی که توان ۱۴ ساعت پرواز مداوم، ۷۰۰ کیلومتر برد عملیاتی و قدرت حمل بمب داشته و برای عملیات‌های خاص ضربتی استفاده می‌شده است!
روزنامه «گاردین» مدعی شد: ایران با استفاده از شناور‌ها در دریای خزر و نیز یک هواپیمایی مسافربری دولتی، انواع جدیدی از پهپاد‌های پیشرفته مسلح و دوربرد را به روسیه منتقل می‌کند تا از آن‌ها در جنگ علیه اوکراین استفاده شود.
برای اولین بار گردان جنین از پهپاد برای رصد و تعقیب نظامیان اسرائیلی استفاده کرده است و این پیشرفتی چشمگیر به شمار می رود.
اکنون یک استارتاپ بریتانیایی اولین آزمایش ریزگرانش را با استفاده از یک پهپاد انجام داده است. این شرکت که «Gravitilab» نام دارد، پهپاد تطبیق‌یافته خود را به ارتفاع ۲۰۰۰ فوتی (۶۰۰ متری) هدایت کرد و این پهپاد در آنجا یک کپسول طراحی‌شده مخصوص حامل آزمایش‌های علمی را رها کرد.
سردار رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت از به کارگیری پهپاد در راستای اهداف اطلاعاتی و امنیتی پلیس تهران خبر داد و گفت: اخیراً پهپاد‌ها برای شناسایی بکارگیری شده و این کار با جدیت استمرار و ادامه خواهد داشت.
سفیر روسیه در سازمان ملل متحد اتهامات مبنی بر ادعای استفاده مسکو از پهپادهای ایرانی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که این ادعا هیچ ربطی به همکاری برای احیای برجام ندارد.
وزیردفاع گفت: طرف اوکراینی هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ با این کشور در نشست فنی ارائه نکرد و آن را به جلسات بعد موکول کردند.
محققان یک شرکت دانش بنیان پهپادی طراحی کردند که بر اساس نقشه باغ یا مزارع به سمپاشی، کودپاشی، محلول پاشی، پایش و طیف سنجی و... می پردازد.
وزیر امور خارجه گفت: اگر برای ما ثابت شود که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نخواهیم بود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز ۱۱ مهرماه همچنین تصریح کرد: «ما از ابتدای منازعه تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بی‌طرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف، به دور از خشونت، اعلام کرده‌ایم.»
وزیر خارجه ایران گفت: به آقای بورل تأکید کردم؛ اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، ما نسبت به این موضوع قطعا بی تفاوت نخواهیم ماند.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهباد از سوی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین را رد و تاکید کرد: این ادعاها هیچ ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.
به گفته منابع دیپلماتیک، اوکراین در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ادعای ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکرین را مطرح کرده است.
معاون امور تخصصی قرارگاه خاتم گفت: استفاده از پهپاد برای عکس برداری برای اولین بار در سال ۶۷ و استقرار نیمی از نیروهای آتشبار در مواضع عقب برای کاهش تلفات از دیگر خلاقیت‌ها در«والفجر ۸» بود.
استفاده از پهپاد توسط نیرو‌های ارتش اوکراین در حمله به مواضع ارتش روسیه روز به روز افزایش پیدا می‌کند.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: امروز در موشک و پهپاد از خیلی کشورهای مدرن دنیا جلوتریم و همین مساله در خودرو نیز قابل پیاده کردن است. بازار خودرو باید باکیفیت و رقابتی شود تا هم کیفیت خودرو‌ها افزایش یابد و هم قیمت خودرو‌ها متناسب و عادلانه باشد.
سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش گفت: در دومین روز رزمایش پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران شاهد انجام تمرینات رزمی با استفاده از مهمات و تسلیحات واقعی هستیم.
محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه خودرو در بورس کالا مانند سایر کالا‌ها می‌تواند سبب شفافیت قیمتی و همچنین قیمت‌گذاری عادلانه و کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ