رئیس‌ جمهور روسیه امروز و در در کنفرانس خبری نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع اعلام کرد: درگیری بین نیروهای ناتو و ارتش روسیه به فاجعه منجر می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست امنیتی در مسکو بار دیگر تأکید کرد حرکت کشورها به سمت نظم چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس جمهور روسیه در پیامی ضمن تبریک به رهبر کره شمالی و همچنین رئیس جمهور کره جنوبی به مناسب «روز آزادی ملی»، نسبت به تقویت همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز اطمینان و امیدواری کرد.
رسانه‌ها پایان ماه جاری یا ماه آتی میلادی را زمان دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه اعلام کردند.
رئیس جمهور روسیه از مقامات دولتی و شهری این کشور خواست تا برای تردد از خودروهای ساخت مسکو استفاده کنند.
رئیس‌جمهور روسیه امروز در سخنانی هشدار داد: سیاست‌های اوکراین آینده‌ای ندارد.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تقویت توان نیروی دریایی این کشور از اهداف کلان نیروهای نظامی روسیه است.
پوتین در سخنانی تاکید کرد که روسیه مذاکره با اوکراین را رد نمی کند و به دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
پوتین در سخنانی تاکید کرد که روسیه مذاکره با اوکراین را رد نمی کند و بدنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می‌گوید بیانیه مشترکی در خصوص اوکراین پس از مذاکرات روسیه و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید که مسکو برخلاف غرب که تنها به منافع خودش فکر می‌کند، آماده بررسی راهکارهای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز برای اوضاع اوکراین است.
رئیس جمهور روسیه ضمن استقبال از طرح صلح آفریقایی درباره جنگ اوکراین از رو به زوال بودن جهان تک قطبی خبر داد.
رئیس جمهور روسیه بر نقش آفریقا به عنوان یکی از قطب‌های جهان چندقطبی تاکید کرد.
رییس جمهور روسیه امروز پس از امضای اسناد مشترک با شی جین پینگ در مسکو به خبرنگاران گفت: طرح صلح چین می‌تواند مبنایی برای حل و فصل درگیری در اوکراین باشد.
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که جنگ اوکراین «باید فورا حل و فصل شود و می‌توان آن را فورا حل کرد.» ترامپ گفت که اگر بار دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا شود، همان شبی که دوباره پیروز شود، با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهور روسیه و اوکراین تماس خواهد گرفت و خواستار نشست و حل و فصل این درگیری می‌شود.
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «داریم تلاش می‌کنیم که نیاز‌های اوکراین در میدان جنگ را برطرف کنیم.»، اما به گفته این مقام، واشنگتن در حال جنگ با روسیه نیست. دولت بایدن به دنبال کمک به اوکراین بدون تشدید درگیری با کرملین است. اساسا این همان استراتژی است که آلمان و فرانسه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر دو کشور حتی نسبت به آمریکا تردید بیشتری نشان داده‌اند و تسلیحات بسیار کمتری عرضه کرده‌اند.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد درگیری کنونی این کشور با اوکراین از زمان کودتای سال ۲۰۱۴ کلید خورده است.
سیمونیان در کلیپی که از روز یکشنبه در توئیتر منتشر شد اشاره کرد در صورت برآورده نشدن خواسته‌های پوتین درگیری بین روسیه، غرب و اوکراین ممکن است تشدید شود.
پوتین گفت: «هدف ما چرخاندن چرخ درگیری نظامی نیست، بلکه برعکس، پایان دادن به این جنگ است. ما برای پایان دادن به این موضوع تلاش خواهیم کرد و البته هر چه زودتر بهتر باشد.»
رئیس‌جمهور روسیه گفت: البته، ممکن است این یک روند طولانی باشد. مسکو چاره‌ای جز مداخله در فوریه برای دفاع از جمهوری‌های دونباس یعنی دونتسک و لوهانسک - که به همراه بسیاری از مناطق خرسون و زاپوریژیا به الحاق به روسیه رای داده‌اند، نداشت. این مناطق جدید یک دستاورد بزرگ برای روسیه است. حتی پتر کبیر به دنبال دسترسی به دریای آزوف بود.
رئیس جمهور روسیه می گوید حدود ۵۰ هزار نظامی این کشور در نبرد با اوکراین درگیر هستند.
جنگ "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین پس از گذشت هشت ماه از درگیری گمانه زنی‌ها در مورد این که در صورت سرنگونی او چه کسی می‌تواند جایگزین اش شود را افزایش داده است.
روزنامه نیویورک‌تایمز معتقد است که جنگ اوکراین منجر به کاهش نفوذ روسیه در اقمار شوروی سابق شده است. پیامدهای این جنگ همچنین کارکرد سازمان امنیت دسته‌جمعی را که متشکل از ۶کشور آسیای مرکزی و قفقاز است، به‌شدت تحت تاثیر قرار داده است. پوتین درصدد بود که این پیمان را به نوعی در مقابل ناتو و نفوذ این سازمان امنیتی در حیاط خلوت مسکو قرار دهد. اما در واقعیت این اتفاق در سال ۲۰۲۲ رخ نداد؛ درحالی‌که ۵کشور از شش کشور عضو این پیمان درگیر جنگ‌های خونین بوده‌اند، روسیه واکنش مناسب را از خود نشان نداد.
رئیس‌جمهور روسیه تهدید کرده است که از «تمام ابزارهای موجود» استفاده خواهد کرد و برای اولین بار از سال ۱۹۴۵، نگرانی از درگیری هسته‌ای را افزایش داده است.
یک مقام ارشد آنکارا امروز از دیدار پوتین و اردوغان در حاشیه نشست شانگهای و گفتگو میان آن ها پیرامون درگیری مرزی ایروان و باکو خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ