ماه گذشته پوتین برای افزایش تعداد نیرو‌ها بسیج محدود اعلام کرد، کاری که او اصرار داشت که انجام نخواهد داد. در همین حال، تحریم‌ها همچنان اقتصاد روسیه را به تحلیل می‌برد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه‌ها پایان ماه جاری یا ماه آتی میلادی را زمان دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه اعلام کردند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور روسیه قصد دارد تا یکی از فرماندهان ارتش خصوصی «واگنر» را جایگزین فرمانده شورشی سابق این گروه کند.
سخنگوی کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه پنج روز پس از لشکرکشی ناکام ارتش خصوصی «واگنر» به مسکو، با فرمانده این گروه شورشی دیدار کرده است.
شورش یک گروه مزدور نظامی علیه فرماندهان نظامی روسیه به سرعت در مرکز توجه جهان قرار گرفت و این سؤال را پیش آورد که در صورت بروز فتوری جدی در ارکان رهبری پوتین سرنوشت فدراسیون روسیه با اقوام گوناگون و بیش از شش هزار کلاهک هسته‌ای چه خواهد شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده به کسانی که مشتاق کودتا در روسیه هستند هشدار داد و گفت: برکناری ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ممکن است عواقب ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد.
ارتش خصوصی واگنر شرکتی خصوصی است که وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه دارد و از طریق استخدام داوطلبین در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند.
رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌هایی به احتمال شکست پوتین در جنگ اوکراین و پیامدهای احتمالی آن پرداخته‌اند.
در جریان حملات پهپادی به کاخ کرملین دست‌کم سه فرضیه مطرح می‌شود؛ اقدامی خصمانه از سوی اوکراین، صحنه‌سازی و عملیات فریب از سوی پوتین و در آخر، بازی خطرناک پارتیزان‌های روسی.
به نظر می‌رسد که افشاگری‌ها نشان می‌دهند یکی از این جلسات توجیهی حاوی شایعه‌ای است که می‌گوید ژنرال‌های ارشد روسیه در حال توطئه برای شکست عمدی جنگ در اوکراین بوده‌اند؛ در حالی که پوتین تحت درمان شیمی‌درمانی است.
هر روز پیش بینی‌های جدیدی درباره وضعیت جسمانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وجود دارد. برخی می‌گویند که سرطان خون یا مشکل تیروئید یا بیماری پارکینسون دارد. آخرین شایعات در چهارم ژانویه نیز حاکی از این بود که پوتین رو به موت است.
سردار چهارباغی گفت: حاج قاسم در یک مقطعی دید باید کمک بگیرد؛ لذا رفت و با پوتین صحبت کرد و به او گفت ما هم در سوریه منافع داریم، اما منافع شما، ابرقدرتی شماست. اگر امریکایی‌ها سوریه را بگیرند و یک رئیس جمهور امریکایی بر سر کار بگذارند شما دیگر ابرقدرت نیستید. پوتین هم وقتی فکر و مشورت کرد، دید حاج قاسم راست می‌گوید. او برای حفظ اقتدار خودش در جهان آمد. البته به گمان من تا الان هم خوب آمده و کمک کرده است.
پوتین از زمانی که حمله روسیه به اوکراین را آغاز نمود بار‌ها تهدیدات هسته‌ای را مطرح کرده است. این در حالیست که استفاده از سلاح هسته‌ای به طور مستقیم با سرنوشت روسیه در میدان جنگ مرتبط است. یک بمب هسته‌ای تاکتیکی روسی می‌تواند حدود ۱۲ تانک را نابود کند.
رئیس جمهور روسیه گفت که پاتریوت یک سیستم قدیمی است و مانند سامانه اس-۳۰۰ روسی کارایی ندارد.
فوکویاما پیش بینی می‌کند که با وجود اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ابتدا روند به سمت لیبرال دموکراسی را تغییر داد؛ اما شاهد شکست‌ها و عقبگرد‌های بیشتری خواهد بود.
غرب هرگز نخواسته به طرف جنگ روسیه علیه اوکراین تبدیل شود. با این وجود، طرح‌های پوتین برای الحاق مناطقی از اوکراین به فدراسیون روسیه و زرادخانه هسته‌ای او اکنون این استراتژی را تهدید می‌کند. از این نقطه به بعد خویشتن داری تنها سیاست مسئولیت پذیرانه خواهد بود.
چند کشور اروپایی به تصمیم پوتین در الحاق چهار منطقه از اوکراین به روسیه واکنش نشان دادند و زیر بار آن نرفتند.
در شرایطی که پوتین در جنگ اوکراین غوطه‌ور است و با ناآرامی در داخل کشور مواجه شده زمان آن فرا رسیده که غرب تلاش کند تا راهی برای مذاکره درباره بازگشت از لبه پرتگاه پیدا کند.
رئیس‌جمهور روسیه تهدید کرده است که از «تمام ابزارهای موجود» استفاده خواهد کرد و برای اولین بار از سال ۱۹۴۵، نگرانی از درگیری هسته‌ای را افزایش داده است.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با موفقیت وضعیت موجود را برای دو دهه حفظ کرد. با این وجود، او ناگهان به یک ویرانگر و فردی خرابکار تبدیل شد.
ابراهیم رئیسی در دیدار با پوتین گفت: از یک طرف مذاکره می‌کنند و از طرف تهدید؛ چه کسی در میانه مذاکرات با تهدید نسبت به شورای حکام و دیگر مجامع مذاکره می‌کند؟
ابراهیم رئیسی در دیدار با پوتین گفت: از یک طرف مذاکره می‌کنند و از طرف تهدید؛ چه کسی در میان مذاکرات با تهدید نسبت به شورای حکام و دیگر مجامع مذاکره می‌کند؟
ممکن است او راه‌هایی برای قالب‌بندی مجدد روایت بیابد و در حالی آن را پیروزی می‌نامد صلح را بپذیرد. با این وجود، او ممکن است احساس کند که چاره‌ای جز یافتن راهی برای تشدید تنش ندارد مبادا که شکست در خارج از کشور منجر به پرتاب او از پنجره در داخل کشور شود.
یک تحلیلگر مصری در یادداشتی با برشمردن توانمندی های شرکت هسته ای روس اتم، از آن به عنوان بازوی هسته ای پوتین یاد کرد.
در حال حاضر، حکومت زلنسکی ۱۰۰ درصد استان لوهانسک، ۹۵ درصد استان زاپوریژیا، ۸۵ درصد استان خرسون، ۳۵ درصد استان خارکیف و بیش از نیمی از استان دونتسک را از دست داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ