ارتش خصوصی واگنر شرکتی خصوصی است که وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه دارد و از طریق استخدام داوطلبین در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سران کودتای نظامی در نیجر از گروه واگنر برای مقابله با مداخله احتمالی گروه «اکواس» (اتحادیه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا) درخواست کمک کرده‌اند.
حاکمان نظامی نیجر از گروه شبه نظامی واگنر برای مقابله با مداخله نظامی خارجی علیه خود درخواست کمک کردند.
رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد که جابجایی گروه «واگنر» در نزدیکی مرزهای لهستان با هدف انتقال تجربیات نظامی است.
پریگوژین، فرمانده گروه شبه نظامی واگنر از کودتای نیجر استقبال کرده و گفته است که آماده‌ایم تا نظم را برقرار کنیم.
وزیر دفاع لهستان نسبت به حضور نیروهای نظامی گروه واگنر در همسایگی این کشور هشدار داد.
اعضای گروه شبه نظامی واگنر قرار است به سربازان ارتش بلاروس آموزش نظامی دهند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو به تنهایی به تلاش یوگنی پریگوژین، بنیان‌گذار و فرمانده گروه پیمانکار نظامی واگنر برای شورش مسلحانه رسیدگی می‌کند.
سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال مجددی درباره محل حضور «یِوگنی پریگوژین» رئیس گروه شبه‌نظامی شورشی «واگنر» اظهار داشت: «من هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم. نکته اصلی دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه در اواکرین است و آنها محقق خواهند شد».
رئیس‌جمهور بلاروس که با میانجیگری او شورش اخیر در روسیه به سرعت پایان یافت، در اظهاراتی جدید گفته رئیس‌جمهور روسیه را از کشتن رئیس گروه نظامی «واگنر» منصرف کرد.
وزیر خارجه روسیه ادعاهای آمریکا در خصوص دست نداشتن در شورش گروه نظامی «واگنر» را غیر واقعی دانست.
یک رسانه آمریکایی مدعی شد که معاون فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین، از پیش مطلع بوده که فرمانده گروه واگنر در حال برنامه‌‏ریزی برای شورش علیه مسکو است.
یک رسانه آمریکایی مدعی شد که معاون فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین، از پیش مطلع بوده که فرمانده گروه واگنر در حال برنامه‌‏ریزی برای شورش علیه مسکو است.
آمریکا شرکت‌هایی در روسیه، امارات متحده عربی و جمهوری آفریقای مرکزی را با ادعای درگیری آن‌ها در تجارت غیرقانونی طلا برای تامین مالی گروه واگنر و حفظ و گسترش قدرت نظامی این گروه از جمله در درگیری‌های نظامی در اوکراین و آفریقا را هدف گرفته است.
شورش یک گروه مزدور نظامی علیه فرماندهان نظامی روسیه به سرعت در مرکز توجه جهان قرار گرفت و این سؤال را پیش آورد که در صورت بروز فتوری جدی در ارکان رهبری پوتین سرنوشت فدراسیون روسیه با اقوام گوناگون و بیش از شش هزار کلاهک هسته‌ای چه خواهد شد.
بنا به گزارش‌های رسانه‌ای اردوگاهی نظامی برای گروه موسوم به واگنر در بلاروس ساخته می شود.
فرمانده نظامی ارشد سابق ناتو مدعی شد، رئیس گروه واگنر حداکثر ۹۰ روز دیگر زنده می‌ماند و هدف انتقام‌خواهی رئیس‌جمهور روسیه قرار خواهد گرفت.
در حالی که بیش از ۲۴ ساعت از پایان شورش گروه نظامی واگنر در روسیه می‌گذرد، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که تحولات در روسیه را با نگرانی دنبال می‌کند.
لحظه خروج یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر و نیروهای آن از شهر «روستوف» روسیه را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد این کشور درباره شورش گروه نظامی واگنر در روسیه با متحدان خود در ارتباط است.
بیانیه منتسب به رئیس گروه شبه نظامی واگنر ادعا می‌کند نیرو‌های این گروه از سوی روسیه هدف حمله قرار گرفته‌اند.
تصرف باخموت یک سکوی پرتاب برای نیرو‌های روسیه محسوب می‌شود. این شهر یک مرکز حمل و نقل و لجستیک منطقه‌ای در استان دونتسک اوکراین است؛ استانی صنعتی و عمدتاً روس‌زبان که مسکو قصد داشت با «عملیات ویژه نظامی» آن را ضمیمه خاک خود کند.
فرمانده گروه نظامی واگنر وضعیت جبهه جنگ در منطقه باخموت اوکراین را بسیار دشوار عنوان کرد.
اتحادیه اروپا از تحریم ۱۱ فرد و ۷ نهاد مرتبط با گروه نظامی واگنر روسیه خبر داد.
اتحادیه اروپا از تحریم ۸ فرد و ۷ نهاد مرتبط با گروه نظامی واگنر روسیه خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ