سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: مجموع صادرات ۱۱ ماهه ایران به ۱۵ کشور همسایه حدود ۲۸میلیارد دلار بود که رشد ۲۰ درصدی داشت و تراز تجاری نیز مثبت دو میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهم‌ترین اقدام در جهت تبدیل شدن به یک بازیگر مهم منطقه‌ای در تجارت گاز، تعاملات بیشتر با کشورهای مختلف است. این رویکرد با واردات حداکثری و صادرات حداکثری گاز رقم خواهد خورد و به همین دلیل از سرگیری واردات گاز از ترکمنستان یک اقدام مهم در بازطراحی نقش ایران در تجارت انرژی منطقه است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به آمادگی صادرات کیت ژنتیک به آمریکا گفت: به آمریکا می گوییم که اگر مردم آن کشور به کیت‌های ژنتیک نیاز دارند می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند.
بسطامی گفت:موقعیت استراتژیک ایران و قرار گرفتن در شاهراه‌های ارتباطی خاورمیانه دسترسی سریع را به سرمایه گذاران خارجی برای ایران و ۱۵ کشور همسایه فراهم کرده است.
مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی گفت: همکاری با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای هدف همچون ترکیه، روسیه، قطر با رویکرد صادرات صنایع‌دستی در دستور کار قرار گرفت.
در سال ۱۴۰۱ مبادله تجاری ایران با کشورهای عضو اکو ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از مجموع کل تجارت کشور بوده است.
رئیس کنفدراسیون صادرات با تاکید بر اینکه امارات می تواند به شریک اول تجاری ایران تبدیل شود، گفت: تولید محصول مشترک از سوی تولیدکنندگان دو کشور می تواند منجر به صادرات به کشورهای ثالث شود.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با بیان اینکه صادرات نباید محدود به مواد خام باشد، گفت: ارز دیجیتال ابزاری است که اگر حاکمیت ما به آن ورود کند می‌تواند تجارت با کشورهای خارجی را تسهیل کند.
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: با وجود رشد هشت درصدی تجارت ایران و قاره و آفریقا در ۱۱ ماهه امسال، صادرات ایران به کشورهای غرب آفریقا کاهش ۳۴ درصدی را شاهد بوده است.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به تمایل بالای کشورهای همسایه برای بهره‌گیری از دانش فنی ایران در زمینه اکتشاف اشاره کرد و از مذاکرات برای صادرات دانش بومی و تجهیزات به این کشورها خبر داد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه ایران خودرو برای تولید و صادرات محصولات هایما به کشورهای منطقه خبر داد و گفت: ایران خودرو کانون صادرات محصولات هایما به کشورهای منطقه خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل خانه صمت از سهم ۹۳ درصدی کشورهای همسایه در صادرات محصولات کشاورزی، دامی، شیلاتی و غذایی کشور در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.
امروز اگر می توانیم به روسیه صادرات کاتالیست داشته باشیم، تولید کک اسفنجی را در کشور داریم، تاپ درایوهای پیشرفته تولید می کنیم و به تجهیز پالایشگاه ها در کشورهای دیگر می پردازیم، ثمره توجه به استفاده از توان و تخصص داخلی در قالب سیاست تولید بار اول است.
با اعمال تحریم علیه ایران ارتباط ما با کشورهای اروپایی با مشکلاتی مواجه شده است بنابراین هر فضایی که امکان هم افزایی بدهد باید با دید مثبت مورد ارزیابی قرار گیرد.
کارشناس انرژی گفت: با توجه به رکودی که برای صنایع در اروپا پیش آمده است و با کاهش تولید صنایع انرژی بر روبرو شده است، فرصتی برای کشورهای دارای منابع مانند ایران به منظور توسعه بازارهای صادراتی شان ایجاد شده است.
رئیس جمهور با بیان این‌که ایران ظرفیت بالای اقتصادی دارد، افزود: علی‌رغم مشکلات موجود تاکنون سهم صادراتی ایران به کشورهای همسایه پنج تا شش برابر افزایش پیدا کرده است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به فرصت تبدیل ایران به هاب گازی منطقه گفت: سناریوی ایران برای تجارت گاز با روسیه، خرید گاز از این کشور و سپس صادرات گاز خودمان به کشور‌های همسایه است.
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: باید با ایجاد کارگروه‌های مرتبط، صادرات شیلات به کشورهای روسیه، چین و عراق تسهیل شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: باید با ایجاد کارگروه‌های مرتبط، صادرات شیلات به کشورهای روسیه، چین و عراق تسهیل شود.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ایجاد خط تولید خودروی ایرانی در ارمنستان با هدف صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا خبر داد.
ایران جزو کشورهای پیشرو در حوزه خدمات فنی و مهندسی حوزه انرژی و پالایشی است؛ اخیرا نیز در حاشیه اجلاس شانگهای، ایران و ازبکستان برای بازسازی دو پالایشگاه این کشور به توافق نهایی رسیدند که نشان از اهمیت سیاست پالایشگاه داری فراسرزمینی دارد.
افزایش تولید و کاهش صادرات فولاد، ورود خودروهای خارجی به بازار از آذر ماه، توسعه تجارت ایران و تایلند و افزایش 45 درصدی صادرات به کشورهای دریای خزر از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
رایزن بازرگانی ایران در عمان اعلام کرد: این کشور پنجمین شریک صادراتی در بین کشورهای همسایه شد.
قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، از دریافت استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) برای محصول دنا خبر داد و گفت: با دریافت این استاندارد، امکان صادرات دنا به کشور عمان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم شده است.
یارانه عید قربان یا همان یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۱ به میزان دوره ۱۳۵ و ۱۳۶ پرداخت می‌شود. در چنین شرایطی اگر در دهک اول تا سوم قرار دارید و در اردیبهشت ماه ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده اید، در مرحله ۱۳۷ نیز به همین میزان دریافتی خواهید داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ