ایجاد شبکه نقل و انتقالات پول در عمان، تجارت ایران و روسیه بدون واسطه گری ارزهای خارجی، عدم واردات خودروی خارجی بی کیفیت و حذف قرعه کشی خودرو تا پایان سال از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس سند برنامه راهبردی همکاری‌های تجاری پنج ساله بین ایران و پاکستان (تا سال ۲۰۲۸)، روابط تجاری دو کشور می‌تواند تا ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
در ادامه تلاش‌های جهانی برای کنار گذاشتن دلار از تبادلات تجاری، روسیه و قطر نیز اعلام کردند که در معاملات فیمابین از روبل و ریال استفاده می‌کنند.
طی ۴ ماهه امسال مجموع تجارت خارجی کشور ۳۵.۵ میلیارد دلار شده که سهم صادرات ۱۵.۹ میلیارد دلار و سهم واردات ۱۹.۵ میلیارد دلار ثبت شده، بنابراین تراز تجاری منفی ۳.۶ میلیارد دلار است.
صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته و به ۲۱.۹ میلیون دلار رسیده است. صادرات آمریکا به ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۶.۳ میلیون دلار اعلام شده بود.
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در حال حاضر روابط تجاری بین دو کشور از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است.
یورو استات اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۴ ماه نخست ۲۰۲۳ به حدود ۱.۵ میلیارد یورو رسیده که ۳۱ درصد از این رقم مربوط به تجارت ایران با آلمان بوده است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به تجارت ۵ میلیارد دلاری ایران و هند در ۱۴۰۱، گفت: دولت با جدیت به دنبال فعال سازی تجارت ترجیحی با هند است.
وزیر خارجه عربستان اعلا م کرد که این کشور بزرگ‌ترین شریک تجاری گروه بریکس در خاورمیانه است و در سال ۲۰۲۲، ۱۶۰ میلیارد دلار با کشورها عضو این گروه تجارت کرده است.
در پایان اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان، دو سند در حوزه نقشه راه افزایش تبادلات تجاری به میزان یک میلیارد دلار تا افق ۱۴۰۴ و برنامه اجرایی در حوزه ورزش به امضا رسید.
مدیرعامل بانک تجارت در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالای ایران لوح تقدیر برترین بانک را دریافت کرد.
مدیرعامل بانک تجارت در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالای ایران لوح تقدیر برترین بانک را دریافت کرد.
نخست‌وزیر روسیه در دیدار با همتای چینی خود تأکید کرد روابط دو کشور پیشرفت بی‌سابقه‌ای داشته و حجم تبادلات تجاری پکن-مسکو امسال از ۲۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: تجارت غیرنفتی ایران و اندونزی در سال گذشته به حدود یک میلیارد دلار رسید که حدود ۸۴۷ میلیون دلار سهم صادرات و ۱۱۹ میلیون دلار سهم واردات بوده است.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: : در اولین ماه امسال، ده میلیون و ۴۷۱ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۶۴۵ میلیون دلار صادر شده است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر لزوم سرمایه گذاری‌های مشترک در ایران و عمان، گفت: دستیابی به تجارت ۳ میلیارد دلاری میان دو کشور در بازه زمانی کوتاه مدت دور از دسترس نیست.
برخی از کشاورزان با الاغ‌های خود به شهر می‌آمدند و فضولات و کثافات را بار الاغ می‌کردند و با خود می‌بردند تا به‌عنوان کود در مزارع کشاورزی از آن استفاده کنند. انتقال فاضلاب به بیرون شهر توسط گروه ویژه‌ای به نام «کناس» انجام می‌شد که از این طریق امرارمعاش می‌کردند.
رئیس کل گمرک ایران در دیدار با مسئول گمرکی اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: تجارت با کشورهای اوراسیا را باید به ۱۰ میلیارد دلار برسانیم.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۸ میلیارد و ۸۴۳ میلیون دلار کالا بین ایران و ۱۵ کشور همسایه تبادل شد.
شقاقی با اشاره به اینکه در حال حاضر غلبه بر سلطه پولی دلار امر بسیار سخت و دشوار است، بیان داشت: با توجه به اینکه ما با چین روابط گسترده تجاری داریم، اگر چینی‌ها قبول کنند که پیمان دو جانبه یوآن- ریال جایگزین لار شود، این پیمان از استحکام بیشتری به نسبت پیمان پولی با روسیه دارد، زیرا اولا حجم مبادلات ایران و چین بسیار بالا است، زیرا چین شریک اول تجاری ایران است و کشورمان نیز جزء شرکای اصلی چینی‌ها محسوب می‌شوند، در صورتی که ما روس‌ها مبادله چندانی به نسبت چینی‌ها نداریم.
چندی پیش مقرر شد ایران و روسیه روابط تجاری خود را به صورت روبلی_ ریالی انجام دهند؛ مساله ای که اگرچه منجر به کاهش اثربخشی دلار در اقتصاد می‌شود اما انتقاداتی را نیز به دنبال داشته است.
معاون نخست وزیر روسیه گفت: مسکو و آنکارا، با بررسی صادرات گاز به ترکیه، توافق کردند که بخشی از پول آن را به روبل پرداخت شود.
بنا به توافق صورت گرفته میان سران روسیه و ترکیه، معاملات تجاری دو طرف از این پس بر مبنای روبل صورت می گیرد.
معاون قضائی دادستان کل کشور از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست به طور جدی از واردات پارچه رومبلی و پارچه رویه آن که تولید داخلی آنها کفاف نیاز داخل کشور را می‌دهد جلوگیری شود.
مهدی سلطان‌محمدی کارشناس بخش مسکن در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی بیان داشت: با توجه به اینکه شناسایی خانه‌های خالی مشکل است، استفاده از این ابزار مالیاتی تاثیر بسیار کمی دارد، در حالیکه سامانه ملی املاک و اسکان برای این کار طراحی شده، اما با توجه به کارایی این سامانه نمی‌توان انتظار داشت که خانه‌های خالی به طور کامل شناسایی شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ