سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به تجارت ۵ میلیارد دلاری ایران و هند در ۱۴۰۱، گفت: دولت با جدیت به دنبال فعال سازی تجارت ترجیحی با هند است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس سند برنامه راهبردی همکاری‌های تجاری پنج ساله بین ایران و پاکستان (تا سال ۲۰۲۸)، روابط تجاری دو کشور می‌تواند تا ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
طی ۴ ماهه امسال مجموع تجارت خارجی کشور ۳۵.۵ میلیارد دلار شده که سهم صادرات ۱۵.۹ میلیارد دلار و سهم واردات ۱۹.۵ میلیارد دلار ثبت شده، بنابراین تراز تجاری منفی ۳.۶ میلیارد دلار است.
صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته و به ۲۱.۹ میلیون دلار رسیده است. صادرات آمریکا به ایران در ۵ ماه نخست ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۶.۳ میلیون دلار اعلام شده بود.
سرپرست سازمان توسعه تجارت امروز میزبان سفیر ویتنام در تهران بود تا طرفین به بررسی و برنامه ریزی موضوعات تجاری همزمان با سفر رئیس مجلس ویتنام به تهران بپردازند.
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در حال حاضر روابط تجاری بین دو کشور از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است.
یورو استات اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۴ ماه نخست ۲۰۲۳ به حدود ۱.۵ میلیارد یورو رسیده که ۳۱ درصد از این رقم مربوط به تجارت ایران با آلمان بوده است.
یکی از ریسک‌های مهم صنعت داروسازی، نوسان نرخ ارز است. البته نکته مهم این است که شرکت‌های دارویی معمولاً دارای حمایت‌های خاصی از سوی دولت هستند. این شرکت‌ها بعضاً از ارز ترجیحی استفاده می‌کنند. در گذشته این شرکت‌ها از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره بردند و با ایجاد ارز ۲۸۵۰۰ تومانی هم در حال حاضر از این ارز بهره می‌برند. مدیر مرکز تجارت خارجی بانک مرکزی اعلام کرد در سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات دارو به وزارت بهداشت و شرکت‌های وارد‌کننده تخصیص داده شده است.
وزیر صمت گفت: مذاکراتی درباره تجارت ترجیحی بین ایران و ازبکستان در حال انجام است و طی روزها و هفته‌های آینده این موضوع نهایی می‌شود.
وزیر خارجه عربستان اعلا م کرد که این کشور بزرگ‌ترین شریک تجاری گروه بریکس در خاورمیانه است و در سال ۲۰۲۲، ۱۶۰ میلیارد دلار با کشورها عضو این گروه تجارت کرده است.
در پایان اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان، دو سند در حوزه نقشه راه افزایش تبادلات تجاری به میزان یک میلیارد دلار تا افق ۱۴۰۴ و برنامه اجرایی در حوزه ورزش به امضا رسید.
مدیرعامل بانک تجارت در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالای ایران لوح تقدیر برترین بانک را دریافت کرد.
مدیرعامل بانک تجارت در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالای ایران لوح تقدیر برترین بانک را دریافت کرد.
در دیدار سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر ازبکستان در تهران بر لزوم گسترش روابط تجاری ۲ کشور با انعقاد توافق‌نامه تجارت ترجیحی و رفع موانع بر سر راه بازرگانان ۲ کشور تاکید شد.
رئیس جمهور پس از بازگشت به تهران از سفر به اندونزی گفت: بیش از ۱۷ سال بود که تعدیل تعرفه ترجیحی در حوزه تجارت بین ایران و اندونزی به نتیجه نرسیده بود که در این سفر به توافق رسیدیم.
مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت ضمن تشریح جزئیات تجارت ترجیحی با اندونزی از راه اندازی مرکز تجاری در جاکارتا و اعزام رایزن بازرگانی به این کشور خبر داد.
وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان برای امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری مشترک و موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور به توافق رسیدند.
بعد از هر وعده غذایی حداقل دو دقیقه دندان‌ها را مسواک بزنید و ترجیحا از خمیر دندان‌های طبیعی استفاده کنید، زیرا خمیر دندان‌های تجاری بیشتر به سلامتی آسیب می‌زند.
رئیس اتاق ایران گفت: تجارت ترجیحی می‌تواند قفل مناسبات اقتصادی درون‌گروهی را شکسته و حجم مناسبات «دی ۸» را متحول کند، بنابراین فهرست اقلام تجارت ترجیحی بین کشورهای عضو باید گسترش یابد.
رکوردزنی جدید قیمت سکه، بخشنامه مالیاتی جدید برای لوکس سواران، فعالسازی تجارت ترجیحی با پاکستان و اعلام فهرست کالاهای مشمول کاهش حقوق گمرکی از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
امکان ثبت‌سفارش برخی کالاهای دارای ممنوعیت واردات بر اساس موافقتنامه تجاری دولت‌های ایران و پاکستان، در سامانه تجارت فعال شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پلتفرم داخلی با سرعت و با امنیت باشد قطعا همه نیز ترجیح می‌دهند که از پلتفرم داخلی استفاده کنند. از سویی دیگر در حوزه پیام رسان‌ها یک موضوع حائز اهمیت است دسترسی به بخش خارجی برای برخی از حوزه‌ها مانند دانشگاه و تجار حائز اهمیت است.
در نشست مشترک میان رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان و سفیر ویتنام در ایران بر لزوم شروع مذاکرات برای امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور تاکید شد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برای هموار کردن راه تجارت ایران و بنگلادش، لازم است توافق تجارت ترجیحی که پیش از این نیز تصویب شده عملیاتی شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برای هموار کردن راه تجارت ایران و بنگلادش، لازم است توافق تجارت ترجیحی که پیش از این نیز تصویب شده عملیاتی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ