بر اساس سند برنامه راهبردی همکاری‌های تجاری پنج ساله بین ایران و پاکستان (تا سال ۲۰۲۸)، روابط تجاری دو کشور می‌تواند تا ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طی ۴ ماهه امسال مجموع تجارت خارجی کشور ۳۵.۵ میلیارد دلار شده که سهم صادرات ۱۵.۹ میلیارد دلار و سهم واردات ۱۹.۵ میلیارد دلار ثبت شده، بنابراین تراز تجاری منفی ۳.۶ میلیارد دلار است.
قائم مقام وزیر جهادکشاورزی که به همراه یک هیات تجاری به قزاقستان سفر کرده است، هدفگذاری تجارت دو کشور در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی را یک میلیارد دلار برآورد کرد.
سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به تجارت ۵ میلیارد دلاری ایران و هند در ۱۴۰۱، گفت: دولت با جدیت به دنبال فعال سازی تجارت ترجیحی با هند است.
در پایان اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان، دو سند در حوزه نقشه راه افزایش تبادلات تجاری به میزان یک میلیارد دلار تا افق ۱۴۰۴ و برنامه اجرایی در حوزه ورزش به امضا رسید.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: تجارت غیرنفتی ایران و اندونزی در سال گذشته به حدود یک میلیارد دلار رسید که حدود ۸۴۷ میلیون دلار سهم صادرات و ۱۱۹ میلیون دلار سهم واردات بوده است.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: : در اولین ماه امسال، ده میلیون و ۴۷۱ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۶۴۵ میلیون دلار صادر شده است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر لزوم سرمایه گذاری‌های مشترک در ایران و عمان، گفت: دستیابی به تجارت ۳ میلیارد دلاری میان دو کشور در بازه زمانی کوتاه مدت دور از دسترس نیست.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۸ میلیارد و ۸۴۳ میلیون دلار کالا بین ایران و ۱۵ کشور همسایه تبادل شد.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: با احیای روابط سیاسی با عربستان، دستیابی به تجارت یک میلیارد دلاری در کوتاه مدت و ارتقای آن به ۲ میلیارد دلار در میان مدت هدفگذاری شده است.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: برآورد شده تجارت ایران و قطر تا سال ۱۴۰۴ به ۳ میلیارد دلار برسد که شامل صادرات، واردات، سرمایه گذاری مشترک، ترانزیت، صادرات مجدد و تولید مشترک است.
مبادلات تجاری چین و ایران در ۲ ماهه نخست سال جاری میلادی (۲۰۲۳) به ۲ میلیارد و ۹۸ میلیون دلار رسیده که حاکی از کاهش ۱۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۲ است.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه تجارت غیرنفتی ایران با اعضای شانگهای به بیش از ۳۸.۸ میلیارد دلار رسید.
سفیر اسبق ایران در چین گفت: اروپا و آمریکا از این سفر ناراضی هستند و علتش هم این است که طبیعتاً زمینه‌های همکاری و توافقات گسترده بین ایران و چین و امکانات دو طرف برای مبادله و تعامل زیاد است.
پاکستان و ازبکستان توافقنامه‌ای را برای گسترش سرمایه گذاری و افزایش حجم تجارت دوجانبه به یک میلیارد دلار امضا کردند.
تجار یمنی با مشکلات بسیاری روبرو هستند و بسیاری از واردکنندگان یمنی به دلیل ناتوانی در حمل و نقل و ترخیص کالاهایی که از شرکت های خارجی خریداری کرده بودند، متحمل زیان های هنگفت شده اند.
وب‌سایت‌های چینی ادعا می‌کنند این کشور بیشترین میزان شراکت مالی در جام جهانی قطر را داشته است.
تجارت ۳ میلیارد دلاری ایران و قطر
مشاور امور بین الملل و توافق نامه های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در حال حاضر حجم تجارت ایران و اتحادیه اوراسیا به پنج میلیارد دلار رسیده است.
با توجه به اینکه واردات قطعات نسبت به تولید داخل آن برای بسیاری از تولیدکنندگان صرفه اقتصادی دارد، آن‌ها چه از مبادی رسمی و چه به صورت قاچاق، قطعات را وارد می‌کنند و با زدن لیبل ساخت داخل آن‌ها را به بازار عرضه می‌کنند، این در حالی است که این قطعات هیچگونه کیفیتی ندارند، اما با توجه به عدم وجود نظارت در بازار به وفور این قطعات را می‌توان در بازار مشاهده کرد.
رئیس کل گمرک ایران گفت: حجم تجارت خارجی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در ۵ ماهه سال جاری به رقم یک میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۳۹۴ هزار دلار رسید.
سخنگوی گمرک گفت: بیش از ۳۳ میلیون و ۳۳۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد و ۶۳۶ میلیون دلار بین ایران و ۱۵ کشور همسایه تبادل شد که ۴۸ درصد کل تجارت ۵ ماهه ایران را به خود اختصاص داده است.
علیرغم گذشت ۶ ماه از جنگ روسیه و اوکراین و ایجاد زمینه تجارت گاز و فرآورده ­های نفتی به خصوص بنزین و گازوئیل، در سایه تعلل وزارت نفت فرصت بی‌نظیر یک میلیارد دلاری در حال از دست رفتن است.
سخنگوی گمرک از تجارت غیرنفتی ۲۷ میلیون تنی ایران با ۱۵ کشور همسایه به ارزش ۱۶.۹ میلیارد دلار، در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.
سخنگوی گمرک گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه امسال، ۱۵۱.۵ میلیون تن کالا به ارزش ۱۰۲ میلیارد دلار، بین ایران و سایر کشورها تبادل شد که نسبت به مدت مشابه ۳۱ درصد در ارزش افزایش داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ