تایوان اعلام کرده است که به‌دنبال جنگ با چین نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع تایوان از مشاهده ۴۵ هواپیمای نظامی و ۹ کشتی متعلق به چین در اطراف این جزیره خبر داد.
معاون رئیس تایوان که در اقدامی جنجالی به آمریکا سفر کرده است، مدعی شد که جزیره تایوان مقابل تهدیدهای چین سر تعظیم فرود نمی‌آورد.
وزیر خارجه تایوان با استقبال از بیانیه پایانی ناتو در اجلاس لیتوانی، گفت که تایپه با ارزیابی آمریکا درباره تصمیم چین به منظور حمله به این جزیره موافق است و جنگ را قابل اجتناب می‌داند.
وزارت دفاع تایوان مدعی شد که دو ناوچه متعلق به روسیه را در ساحل شرقی این جزیره رویت کرده است.
در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره تایوان، وزارت دفاع این منطقه مدعی شد که ده‌ها جنگنده و کشتی ارتش چین به تنگه تایوان نزدیک شدند.
شهادت خضر عدنان در زندان رژیم صهیونیستی واکنش قاطعانه مقاومت فلسطین را به دنبال داشت به طوری که اراضی اشغالی هدف گسترده حملات موشکی گسترده قرار گرفت.
شهادت خضر عدنان در زندان رژیم صهیونیستی واکنش قاطعانه مقاومت فلسطین را به دنبال داشت به طوری که اراضی اشغالی هدف گسترده حملات موشکی گسترده قرار گرفت.
شهادت خضر عدنان در زندان رژیم صهیونیستی واکنش قاطعانه مقاومت فلسطین را به دنبال داشت به طوری که اراضی اشغالی هدف گسترده حملات موشکی گسترده قرار گرفت.
چین این رزمایشات را به دنبال دیدار تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برگزار کرد تا خشم خود را نسبت به این مسئله ابراز کند، زیرا چین چنین دیدار‌هایی را به عنوان "دخالت در امور داخلی" کشورش تلقی می‌کند و معتقد است که آمریکا با این اقدامات از "استقلال تایوان و جدایی این جزیره از چین" حمایت می‌کند.
وزارت دفاع تایوان از مشاهده ۹۱ هواپیمای نظامی و ۱۲ کشتی جنگی متعلق به چین در اطراف این جزیره خبر داد.
وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای از مشاهده ۷۰ فروند هواپیما و ۱۱ کشتی متعلق به ارتش چین در جریان برگزاری رزمایش نظامی نزدیک به این جزیره خبر داد.
غیر از حمله روسیه به خاک اوکراین که بیش از یک‌سال از آن می‌گذرد، دومین مساله‌ای که به نظم جهانی مرتبط و در سطح بین‌الملل بازتاب‌های بالایی دارد، مساله وضعیت تایوان است. تایوان نمودی از رقابت جهانی ایالات متحده و جمهوری خلق چین در منطقه و حوزه نفوذ جغرافیایی و ژئوپلیتیکی چین است.
به دنبال عبور یک ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن تصریح کرد: در وضعیت هوشیاری بالایی هستیم و همیشه آماده ایم تا به خطرات و اقدامات تحریک‌ آمیز پاسخ دهیم.
در آستانه دیدار روسای جمهور آمریکا و چین، رسانه‌های آمریکایی می‌گویند کنگره این کشور با تصویب یک بسته کمکی بی‌سابقه، به دنبال تجهیز و تسلیح سریع جزیره تایوان است.
شی زبان گزارش کنگره در مورد تایوان را ساده می‌کند در حالی که تحلیلگران به دنبال سرنخ‌هایی از اعضای تازه منصوب شده کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست چین هستند.
فلاحت پیشه گفت: ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس دهم، تاوان یک سوال از وزیر کشور را دادند؛ من یکی از این ۱۰ نماینده بودم. ما از وزیر کشور این پرسش را طرح کردیم، چرا مسائل سال ۹۸ به گونه‌ای مدیریت نشد که این اندازه خسارت متوجه مردم و کشور نشود. ما به دنبال ابعاد پنهان موضوع بودیم. اما هرگز اجازه داده نشد وزیر کشور به مجلس دهم بیاید.
به گفته کارشناسان در نشست خبرگزاری مهر، تایوانی‌ها مخالف مداخله نظامی آمریکا و حامی بازگشت به سرزمین مادری‌اند اما گزینه باب میل آمریکا، تنش‌افروزی و نظامی‌گری است.
دفتر نمایندگی تجاری آمریکا از برگزاری مذاکرات تجاری میان این کشور و تایوان خبر داد.
به گفته کارشناسان در نشست خبرگزاری مهر، اگر مثلثی را ترسیم کنیم، دو ضلع آن یعنی چین و تایوان به جنگ علاقه‌مند نیستند اما آمریکا به عنوان ضلع سوم در صدد دمیدن بر آتش جنگ است.
در حال حاضر ارتش تایوان فاقد تسلیحات هسته‎ای است و در صورت وقوع هرگونه درگیری نظامی با ارتش آزادی بخش چین مجبور است تا از راهبرد «جنگ نامتقارن» بهره ببرد.
مقامات آمریکا در مواضع اعلانی و نیز اعمالی خود همواره تحریک سران پکن را در دستور کار قرار داده‌اند؛ مقامات آمریکا با تشدید تنش چه منافعی را دنبال می‌کنند؟
«"شی جین پینگ" در موضع گیری هایی گفته است که کاری که آمریکا با تایوان می کند شبیه به بازی با آتش است و در این معادله، بازیگری که با آتش بازی می کند، خواهد سوخت. از این رو قرار نیست چین بسوزد و اگر قرار باشد که به واسطه تحرکات آمریکا، چین بسوزد، این بدان معناست که چینی ها در زمین آمریکایی ها بازی کرده اند. از این رو، سفر "نانسی پلوسی" هم دقیقا با این نیت انجام شده که چین بسوزد. اما راهبردهای کلان چین، رویه هایی را تجویز می‌کنند که عملا از گرفتار شدن چین در این وضعیت جلوگیری می کنند.»
در وضعیت «گذار» در نظم بین المللی چین و آمریکا به دنبال تقویت مولفه‌های هیبریدی قدرت و عبور از رقیب خود هستند؛ در  این میان تایوان دارای جایگاه ویژه‌ای است
«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت: «اگر پلوسی به تایوان بیاید، به مفهوم مداخله آشکار در امور داخلی چین خواهد بود و عواقب بسیار جدی به دنبال خواهد داشت».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ