نسل یوز آسیایی که زمانی در گستره وسیعی از غرب این قاره از سوریه و عربستان تا هندوستان و ترکمنستان پراکنده بود، از ۲۰ سال پیش جز در ایران منقرض شده است. در حال حاضر زیستگاه یوزپلنگ آسیایی فقط به ایران که از ۴۸ سال پیش برنامه حفاظتی خود را برای نگهداری نسل این حیوان آغاز کرده، محدود می‌شود، به همین دلیل است که امروزه به یوز آسیایی، یوز ایرانی نیز گفته می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
موتورسواران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با عنوان سفیران ایمنی جاده ها با هدف ترویج فرهنگ موتورسواری ایمن، مسیر ۲۵۰۰ کیلومتری تهران - مشهد - تهران را پیمودند.
تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا ساعت شش صبح روز شنبه ۱۰ تیرماه محور‌های کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.
رئیس پلیس راه گفت: در دو محور چالوس و هراز شاهد حجم بالای ترافیک هستیم.
کارشناسان اعلام کرده‌اند که باید به زنان باردار هشدار داده شود هنگام رانندگی در جاده‌ها بیشتر محتاط باشند، زیرا تحقیقات نشان داده‌اند که حتی یک انحراف کوچک هنگام رانندگی نیز ممکن است به عوارض زایمان منجر شود.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه انجام خواهد شد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا وضعیت جاده‌های مسدود کشور اعلام کرد.
براساس این گزارش، آخرین وضعیت جوی نشان می‌دهد که برخی از محور‌های استان‌های البرز، مازندران، زنجان، سمنان، کردستان و چهارمحال و بختیاری دارای بارش برف و باران و برخی از محور‌های استان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی و گیلان دارای بارش باران هستند.
هادیانفر با بیان اینکه از این پهپاد‌ها برای رصد و پایش جاده‌های طویل در استان‌هایی مانند کرمان، فارس و ... استفاده می‌شود، گفت: این پهپاد‌ها چند کار را انجام می‌دهند، اول اینکه اقدام به پایش جاده‌ها کرده و گزارش آن را برای پلیس ارسال می‌کنند. اقدام دوم اعمال قانون و جریمه خودرو‌های متخلف است، این پهپاد‌ها خودرو‌های دارای سرعت غیرمجاز و دیگر تخلفات حادثه‌ساز را شناسایی کرده و اطلاعات آن را به پلیس راه و ماموران مستقر در راه‌ها مخابره می‌کنند و ماموران نسبت به توقیف و اعمال قانون آن‌ها اقدام خواهند کرد.
سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور گفت: پهپادها برای استان هایی که مسیر طولانی دارند، استفاده می‌شود مانند استان فارس و کرمان که پَهناور هستند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به افزایش ۱.۹ درصدی تردد در ۲۴ ساعت گذشته و در سراسر کشور گفت: پیک تردد بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ بوده است.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز و فردا ۱۷ و ۱۸ اسفند از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ الی ۲۴ همان روز از کرج (میدان امیرکبیر) و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد به‌صورت یکطرفه خواهد بود.
مسؤول کلوپ کمپر کانون جهانگردی از تداوم مشکل تردد کمپرها در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: هنوز هم در برخی از مواقع خودروهای مسافرتی در جاده‌ها توقیف می‌شوند.
طبق اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محور کندوان از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد و در محور هراز، از رودهن به سمت آمل تردد انواع وسایل نقلیه تا پایان روز شنبه ۲۹ بهمن ماه ممنوع است.
جانشین پلیس راه راهور فراجا گفت:با توجه به بارش برف در روزهای اخیر و همچنین استمرار بارش‌ها در اغلب استان‌های کشور، توصیه ما این است که هموطنان حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی از کاهش ۳.۸ درصدی ترددهای برون شهری در مقایسه با روز قبل خبر داد.
اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها برای چهارشنبه تا یکشنبه
اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در پایان هفته
آخرین وضعیت جاده‌ها و انسداد راه‌ها در کشور
آزادراه تهران - شمال دارای بارش پراکنده برف و باران، محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت دارای مه گرفتگی در ارتفاعات هستند.
رئیس پلیس راه با اشاره به وقوع برف و کولاک و بارش باران در اکثر جاده‌های کشور گفت: تردد در جاده‌های برفگیر بدون زنجیر چرخ ممنوع است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور جدیدترین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی را تشریح و جزئیات تردد در جاده ها را بیان کرد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها را تشریح کرد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها را تشریح کرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۵۹۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور داریم، گفت: بیش از ۵۰۰ نقطه آن ایمن‌سازی شده و ۲۲۴ نقطه هم در دست اصلاح است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ