رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد که در صورت عدم پایان فوری جنگ روسیه و اوکراین، جنگ جهانی سوم شروع خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به طولانی شدن جنگ در اوکراین از احتمال حمله پیشدستانه روس‌ها هم خبر داد.
نیکولای پسکوف گفت: من این را وظیفه خود می‌دانستم. باید شرکت می‌کردم. باید به تمام کسانی که در آنجا (جبهه روسیه در اوکراین) حاضر هستند، کمک می‌کردم. نمی‌توانستم بنشینم و ببینم که دوستانم و دیگر مردم به جنگ می‌روند.
پریگوژین ادعا می‌کند که روسیه "تکه بزرگ" از خاک اوکراین را تصرف کرده و اکنون هدف استراتژیک نیروهای این کشور که متحمل خسارات سنگینی شده‌اند دفاع از دستاوردهای موجود است.
کینژال مشهورترین موشک هایپرسونیک زرادخانه روسیه است که با برد ۲۰۰۰ کیلومتری و قدرت و سرعت غیرقابل مهارش سایه تهدیدش بر تمام اروپا گسترده است. گذشته از این‌ها کینژال قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد.
رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، درباره زلزله ترکیه و تحولات مربوط به جنگ اوکراین و روسیه گفتگو کرد.
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که جنگ اوکراین «باید فورا حل و فصل شود و می‌توان آن را فورا حل کرد.» ترامپ گفت که اگر بار دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا شود، همان شبی که دوباره پیروز شود، با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهور روسیه و اوکراین تماس خواهد گرفت و خواستار نشست و حل و فصل این درگیری می‌شود.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اننقاد از تداوم کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین مدعی شد می‌تواند با یک تماس تلفنی با روسای جمهور روسیه و اوکراین، به درگیری‌ها در اوکراین پایان دهد.
ونیسلاوسکی با تاکید بر اینکه حمله اوکراین به خاک روسیه حتی با استفاده از سلاح‌های اهدایی کشور‌های غربی قانونی است، گفت: تمام تاسیسات نظامی روسیه که در جنگ علیه اوکراین نقش دارند، اهداف نظامی قانونی هستند.
ترامپ در جدیدترین اظهاراتش مدعی شد برای محافظت از آمریکا در برابر حملات موشکی هسته‌ای "گنبدی غیرقابل نفوذ" خواهد ساخت. او همچنین ادعا کرد که می‌تواند تهاجم روسیه به اوکراین را "طی ۲۴ ساعت" پایان دهد.
روس‌ها با رندی و نامردی تمام و ما هم با بی‌تدبیری و موقعیت ناشناسی تمام وارد بازی روس‌ها شدیم. کشور‌ها در باره‌ی امنیت خود با هیچ‌کس شوخی ندارند. هم‌چنان‌که ما با هیچ‌کس در دوران جنگ شوخی نمی‌کردیم. ایران باید به نحو اطمینان‌بخشی و مستقل از مذاکرات برجام خود را از بحث درگیری روسیه-اوکراین جدا کند. یک ساعت زودتر بهتر. ایران هیچ‌گونه منافعی در این جنگ ندارد. لجبازی و مقاومت در این ارتباط، هیچ مبنای منافع ملی و یا توجیه اخلاقی ندارد.
رئیس هیئت روسی در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین امروز اعلام کرد: آمریکا تمام تلاش خود را می کند تا درگیری در اوکراین ماهیت دیگری به خود بگیرد و خشونت آمیز تر شود.
رئیس جمهور اوکراین در اولین دیدار خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز جنگ روسیه گفت: جنگ خاتمه نیافته است.
رئیس‌جمهور روسیه امروز در مقر وزارت دفاع این کشور ضمن اشاره به حضور تمام کشورهای ناتو در جنگ اوکراین، بر نوسازی تجهیزات و سازمان اداری نیروهای نظامی تأکید کرد.
روسیه از ماه دوم سال ۲۰۲۲ یک حمله گسترده به اوکراین را آغاز کرد که این جنگ با تمام فراز و فرودهایش تا کریسمس متوقف نشد و بحران مزبور به سال ۲۰۲۳ کشیده شد.
آنچه می‌توان از مواضع ضدایرانی رئیس جمهور چین در سفرش به عربستان آموخت اینست که در عرف بین‌الملل تمام کشور‌ها به منافع خود فکر می‌کنند و هنگامی که پای منافعشان در میان باشد، این حق را به خود می‌دهند که منافع دیگر کشور‌ها را قربانی کنند. این درس، در زمینه چگونگی حضور در عرصه سیاست بین‌الملل نیز آموختنی‌هائی دارد. دولت چین از این قاعده مستثنی نیست هرچند مسئولان آن در خلوت با مسئولین ایرانی لاف دوستی زیادی می‌زنند. همین روش را چینی‌ها نسبت به روسیه در جریان جنگ اوکراین اعمال کردند.
سردار حسین علایی:‌ به نظر می رسد که جنگ روسیه علیه اوکراین به این زودی ها تمام نخواهد شد
صدراعظم آلمان، گزارش‌ها درباره اینکه رئیس جمهور روسیه در مکالمه با وی، تهدید به تشدید و گسترش جنگ اوکراین کرده را رد کرد.
«کسانی که تمام تخم مرغ‌های خود را در سبدِ سیاست‌های روسیه گذاشته بودند و فکر می‌کردند که جنگ اوکراین و نیاز غرب به نفت و گاز در فصل زمستان سبب می‌شود که اروپا و آمریکا در مواضع خود در قبال ایران تعدیل‌هایی را انجام دهند و امتیازاتی را به کشورمان بدهند و درست به همین دلیل نیز سیاست صبر را پیشه کردند، اکنون می‌بینند که اساسا این نوعِ نگاه هیچ دستاورد مثبت و قابل ذکری را برای ایران به همراه نداشته است. روسوفیل‌های داخلی باید در این زمینه پاسخگو باشند و مسوولیت خود را بپذیرند.»
وزیر دفاع روسیه گفت که مسکو نه تنها با اوکراین، بلکه با ناتو و تمام غرب در حال جنگ است.
وزیر خارجه اوکراین با این ادعا که ضدحملات کی‌یف علیه روسیه نشان‌دهنده توانایی اوکراین در تحمیل شکست به مسکو است، از متحدان خود درخواست تسلیحات بیشتر کرد.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید آینده جنگ در اوکراین این‌گونه خواهد که مسکو به تمام اهدف نظامی خود دست خواهد یافت یا تغییراتی در اوکراین رخ می‌دهد که این اهداف به رسمیت شناخته می‌شوند.
وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه نفوذ واشنگتن بر کی‌یِف تمام مرزهای ممکن را رد کرده اعلام کرد آمریکا به‌تدریج به یکی از طرف‌های مستقیم جنگ اوکراین بدل می‌شود.
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: جنگ روسیه علیه اوکراین و علیه تمام اروپای آزاد با مسئله کریمه شروع شد و با آزادی این منطقه هم باید تمام شود. امروز غیرممکن است که بگوییم این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد. اما ما دائما مسائلی را در راستای آزادی کریمه بررسی می‌کنیم.
رئیس‌جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید غرب از مدت‌ها پیش به دنبال نابودی روسیه بوده و مسکو به همه اهدافش در جنگ اوکراین دست خواهد یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ