مدیرکل بین الملل مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامی تلاش‌هایی که در سطوح مختلف بین المللی در راستای برقراری صلح و آرامش در مرزهای ارمنستان و آذربایجان به عمل می‌آید، حمایت می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ما در سیاست‌گذاری‌های کلان خود نمی‌بایست در هدف‌گذاری‌های دهه اول متوقف بمانیم و ناگزیر باید با تغییر رویه و تاکتیک‌های گذشته با سرعت و گستردگی لازم در صحنه بین‌المللی به حیات خود ادامه بدهیم.
«اگرچه جای امیدواری وجود دارد که این اتفاقات، نقطه عطفی باشد برای گشایش‌های بیشتر در حوزه سیاست خارجی و روابط ایران و عربستان، اما باید صبور باشیم. مدتی پیش مقام‌های عربستانی برای ایجاد روابط تجاری و سرمایه گذاری با ایران ابراز تمایل کردند، اما چنین سخنانی چندان رنگ واقعیت نمی‌پذیرد، چون ایران هنوز عضو FATF نشده و تحریم‌های آمریکا و اختلالات شبکه بانکی نیز به قوت خود باقی است؛ بنابراین عربستان نمی‌تواند موانع را دور بزند و اتفاقات شگفت انگیزی در روابط دو کشور رخ دهد.»
نماینده آمریکا در امور قفقاز امروز با اتخاذ موضعی عوام‌فریبانه ادعا کرد که کشورش در برقراری صلح پایدار بین باکو و ایروان تلاش می‌کند!
وزیرخارجه مصر به اخبار منتشر شده در زمینه برقراری کانال‌های ارتباطی میان تهران و قاهره، واکنش نشان داد.
وزیر راه و شهرسازی در جلسه با تجار و بازرگانان ایرانی در سوریه از آمادگی دو کشور برای افزایش پروازهای هفتگی به منظور رونق تجارت تهران و دمشق خبر داد.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در این گفتگوی تلفنی در مورد مناسبات تهران و ریاض و دیگر موضوعات منطقه ای از جمله برقراری صلح در اوکراین رایزنی کردند.
وزیر خارجه اردن همچنین تأکید کرد که باید برای بررسی مسائل مختلف از جمله وضعیت مرزهای اردن و سوریه و چالشهایی که قاچاق مواد مخدر به اردن ایجاد کرده است، گفت‌وگوی عملی، شفاف و صریحی صورت گیرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: همان روز اعلام از سرگیری روابط با عربستان، از ریاض پیام دریافت کردیم که از برقراری مجدد روابط ابراز خرسندی کرده بودند.
رزمایش بین المللی مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با شعار "باهم برای برقراری صلح و امنیت " و با حضور کشورهای ایران،چین و روسیه در شمال اقیانوس هند از ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه برگزار گردید.
رزمایش بین المللی مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با شعار "باهم برای برقراری صلح و امنیت " و با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند از ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه برگزار گردید.
وزیر صمت گفت: قرار است توافق‌نامه‌ای درباره امکان تهاتر بین ایران و بلاروس امضا شود، گفت: با الحاق کامل ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ۸۰ درصد تعرفه‌ها بین دو کشور صفر می‌شود.
توضیحات بیات معاون توسعه بازاریابی کشتیرانی ایران را در خصوص خط منظم کشتیرانی بین ایران و ونزوئلا مشاهده می‌کنید.
سفارت ایران در کاراکاس اعلام کرد خط مستقیم کشتیرانی بین ایران-ونزوئلا از بهمن ۱۴۰۱ برقرار شده است.
محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود درفضای مجازی نوشت: ‌ارتباط مستقیم بین بانک‌های ایران و روسیه برقرار شد.
سفرهای منطقه‌ای اخیر وزیر امور خارجه کشورمان بیانگر نقش کلیدی ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه است که این موضوع به خوبی مورد درک همه‌ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار گرفته است.
رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی دارد از ظرفیت‌های متنوع و کارآمد خود برای برقراری و تقویت صلح و امنیت در منطقه قفقاز استفاده کند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت‌های خود برای برقراری صلح و آرامش در افغانستان و رفاه مردم این کشور استفاده می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامی ظرفیت‌های خود برای برقراری صلح و آرامش در افغانستان و رفاه مردم این کشور استفاده می‌کند.
ولایتی خاطرنشان کرد: در بین مناطق مختلفی که در همسایگی جمهوری اسالمی ایران هستند منطقه قفقاز حساسیت خاصی دارد و لذا نسبت به این بخش از همسایگی مان حساسیت و مراقبت بیشتری داریم. یکی از عوامل بسیار مهم در برقراری صلح و آرامش میان کشورها که نقش اساسی دارد حفظ مرزهای شناخته شده تاریخی است.
به گفته کمالوندی برقراری مجدد نظام راستی آزمایی پیشین مستلزم عمل کردن طرف‌های برجامی به تعهدات خود است و نباید از ایران انتظار داشته باشند هنگامی‌که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و در حالی‌که تحریم‌های ظالمانه آنان علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد، ایران پذیرای نظارت‌های فرا پادمانی نیز باشد.
سازمان‌های آمریکایی در نامه خود تاکید کرده‌اند که برقراری مجدد توافق هسته‌ای با ایران یک پیروزی مهم برای صلح، دیپلماسی و ثبات در خاورمیانه خواهد بود.
رییس قوه مقننه گفت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات و دفاع از مستضعفان بوده و به دنبال کشورگشایی نیستیم، اما برای هر شرارت و تهاجمی، پاسخی محکم داریم لذا حرکت صنایع دفاع، حرکتی امیدبخش است.
روز گذشته (پنج‌شنبه) رئیس جمهور ترکیه به شهر «لِویو» سفر کرده و با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود دیدار کرد. اردوغان گفت که در دیدار با همتای اوکراینی خود، درباره تبادل اسیران جنگی بین کی‌یف و مسکو، و همچنین احتمال برقراری آتش‌بس و صلح در اوکراین رایزنی کرده است.
باید دید تا انتخابات هشتم شهریور، وزنه های قدرت در فدراسیون فوتبال به کدام سمت سنگینی می کند؟ آیا سه عضو رهاشده هیات رییسه از استیضاح، حالا در صدد تلافی برخواهند آمد یا اینکه همینجا بین طرفین صلح برقرار می شود تا منافع ملی در جام جهانی طعمه شکاف مدیریتی داخلی نشود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ