رئیس‌جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، وارد دانشگاه الزهرا (س) شد تا با حضور در جمع دانشجویان با آنها گفتگو کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به یک روش بسیار مهم. در ۱۹۴۲، [رئیس‌جمهور فرانکلین دی.]روزولت دستور یک برنامه فوری برای بمب را صادر کرد. «آرتور کامپتون» (Arthur Compton) اوپنهایمر را برای ریاست گروهی در [دانشگاه کالیفرنیا]برکلی انتخاب کرد که روی تمام جزئیات کار کنند – چیزی که نیاز داشتند و چگونگی انجام کار. گروه نتایج را به کامپتون داد و پروژه منهتن متولد شد.
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور هم‌زمان با ظهر عاشورای حسینی، ضمن حضور در نماز جمعه در مصلای دانشگاه تهران، همراه با نمازگزاران تهرانی به اقامه عزا و سوگواری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان و یاران با وفایش پرداخت.
پیشتر نیز افرادی در سمت معاونت و ریاست سازمان‌ها و مراکز دولتی منصوب شده‌اند که محل مأموریت‌شان در دانشگاه‌ها و سازمان‌هایی با ماهیت غیردولتی بوده است؛ شرایطی مشابه وضعیت میثم لطیفی که عضو هیئت علمی دانشکده‌های معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق است و اکنون به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور نیز فعالیت می‌کند.
کمیته حقیقت‌یاب که با دستور خاتمی در شورایعالی امنیت ملی تشکیل شده، به‌صورت شفاف و بدون لکنت‌زبان و در نظر گرفتن استثنا، نتایج بررسی خود را اعلام می‌کند. موضوع دیگر این است که سیدمحمد خاتمی، به‌عنوان رئیس‌جمهور و رئیس شورایعالی ملی که در بطن ماجرا قرار دارد، رسماً در گفت‌وگویی تصویری از مردم ایران به خاطر برهم خوردن آرامش‌شان عذرخواهی می‌کند.
رئیس‌جمهور گفت: باید دانشگاه در کنار صنعت باشد و صنعت نیز در کنار دانشگاه باشد و این همکاری باعث رشد تولید و صنعت در کشور می‌شود.
‏جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس‌جمهور در مصاحبه با یک رسانه ونزوئلایی گفت: سن درختان دانشگاهی که من در آن تدریس می‌کنم (دانشگاه شهید بهشتی) بیشتر از سن آمریکاست. برای همین ایرانیان از تلاش‌های آمریکا خنده‌شون میگیره»
رئیس‌جمهوردر آیین بزرگداشت مقام معلم گفت: شرط تحقق تحول، باور و اعتقاد است. باید تحول ایجاد شود و ما دیگر نباید شاهد گله مقام معظم رهبری باشیم که چرا سند تحول اجرایی نشد.
رئیس‌جمهور در آیین بزرگداشت مقام معلم گفت: در وزارت آموزش و پرورش حتما از نگاه‌ها و نظرات اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استفاده شود.
اظهارات جنجالی یک استاد دانشگاه در دیدار با رئیس‌جمهوری واکنش محافل علمی و رسانه‌ای را برانگیخت
رئیس دانشگاه تهران در پی حضور دکتر رئیسی در آئین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران، در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری از حضور ایشان در این مراسم که به میزبانی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، قدردانی کرد.
رئیس‌جمهور در جمع دانشگاهیان دانشگاه تهران گفت: هم‌اکنون که ایشان در سایه قرار دارند به دولت کمک می‌کنند. من خودم شخصا چند مسئولیت را به ایشان پیشنهاد دادم و ایشان نپذیرفتند؛ البته همین الان که ایشان در سایه قرار دارند به دولت کمک می‌کنند.
مراسم روز دانشجو با حضور رئیسی در دانشگاه تهران در حال برگزاری است. رئیس‌جمهور برای دریافت نامه و شنیدن مطالبه یکی از حاضران جلسه مراسم روز دانشجو نزد آن فرد رفت و نامه او را شخصا دریافت کرد.
رئیس‌جمهور گفت: اساتید دانشگاه وظیفه دارند پیشرفت‌های کشور را هم برای دانشجویان و هم برای عموم جامعه تبیین کنند.
در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور، ۱۰ سیاست در راستای ارتقای نظام آموزش عالی و پژوهشی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
«محسن منصوری» متولد خرداد ۱۳۶۳ در شهرستان ورامین و دارای مدرک کارشناسی مکانیک با گرایش ساخت و تولید از دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد مدیریتی آموزشی از دانشگاه تهران است.
معاون رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی محکومیت حمله تروریستی حرم شاهچراغ که پس از نماز جمعه این هفته در دانشگاه تهران برگزار شد، حضور یافت.
معاون اول رئیس جمهور در پیامی درگذشت علیرضا صدرا استاد دانشگاه، نویسنده و نماینده اسبق مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.
معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت رضا روستا آزاد، رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف را تسلیت گفت.
معاون اول رئیس‌جمهور پس از این دیدار که حدود دو ساعت به طول انجامید، بر پیگیری مطالبات دانشجویان و توجه به درخواست‌های آن‌ها تأکید کرد.
رئیس‌جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، وارد دانشگاه الزهرا (س) شد تا با حضور در جمع دانشجویان با آنها گفتگو کند.
رئیس‌جمهور در نشستی با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان دانشگاه شریف به بررسی ابعاد حوادث هفته جاری در دانشگاه شریف پرداخت.
سورنا ستاری متولد ۱۳۵۱ و دانشیار دانشگاه صنعتی شریف است در ۲ مهر ماه سال ۹۲ با حکم بیژن نامدار زنگنه وزیر وقت نفت به عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شد، ولی در ۱۳ مهر ماه همان سال با حکم حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری مشغول به کار شد.
رئیس‌جمهور از دانشگاهیان خواست، توان تحقیقاتی و پژوهشی خود را به افزایش بهره‌وری در کشور متمرکز کنند.
رئیس‌جمهور از نمایشگاه پیشرفت‌های طراحی هواپیما و جت مسافربری ۷۲ نفره که اتحاد دانش‌بنیان‌ها به محوریت دانشگاه امیرکبیر و با حضور دیگر دانشگاه‌های کشور برگزار کرده‌اند، بازدید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ