از آنجایی که بسیاری از بانک‌های مرکزی نرخ‌های بهره خود را افزایش می‌دهند تنها نرخ تورم خود را کاهش نمی‌دهند بلکه توازن تقاضا و عرضه را برای سایرین نیز تغییر می‌دهند. اگر این اثرات سرریز در نظر گرفته نشوند باید نگران باشیم که در نهایت با کاهش نرخ تورمی بیش از آن چه نیاز داریم مواجه شویم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: طبق اعلام مرکز آمار درباره تورم خرداد امسال، برای اولین بار تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده در این ماه ۱۲درصد در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته که حاکی از خروج از سیکل افزایش قیمت پس از اصلاح ارز ترجیحی است.
صفی در این دیدار با نتایج ۶ بر ۲ و ۶ بر صفر،‌ آمیناتا سال فرانسوی را با شکست بدرقه کرد. او در دومین بازی خود فردا برابر لیزا مایس استرالیایی به میدان خواهد رفت.
بانوی تنیسور ایرانی نخستین بازی خود در رده سنی بزرگسالان را با برتری پشت سرگذاشت.
بانوی تنیسور ایرانی نخستین بازی خود در رده سنی بزرگسالان را با برتری پشت سرگذاشت.
بانوی تنیسور ایرانی نخستین بازی خود در رده سنی بزرگسالان را با برتری پشت سرگذاشت.
با خبر اولین عرضه خودرو‌های وارداتی پس از چهار سال در کشور توسط گروه خودروسازی سایپا، قیمت انواع خودرو‌های وارداتی و مونتاژی به خصوص شاسی بلند‌ها در حال ریزش است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در این جلسه کلیات برنامه مشترک دستگاه‌های دولتی برای مهار تورم و رشد تولید در ۱۰ بند تأیید و مقرر شد که تا پایان هفته برای اجرا ابلاغ شود.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: اولویت دولت برای تورم اصلاح بودجه ۱۴۰۲ است. ناترازی بودجه باید رفع شود. به آثار تورمی تصمیم‌های اقتصادی دولت باید توجه داشته باشیم.
فاطمی امین راهکار رفع مشکلات معیشتی مردم را هم رشد تولید دانست و گفت: زمانی که رشد تولید به مدت چند سال تداوم داشته باشد، مثل سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم، به تدریج می‌توان آثار منفی دهه گذشته را جبران کرد.
اولین و مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر تورم، بحث افزایش بدون ضابطه نقدینگی و همچنین عدم هدایت اعتبارات به سمت بخش‌های مولد اقتصاد است. عامل افزایش بدون ضابطه نقدینگی و همچنین عدم هدایت اعتبارات به سمت بخش‌های مولد اقتصاد، بحث بی‌ضابطه بودن بانک‌ها در خلق پول است.
در اولین روز کاری سال جدید، فعالان بازار‌های مالی شاهد ثبات نسبی شاخص ارزی و رشد شاخص بورس بودند. این در شرایطی است که به تازگی رئیس کل بانک مرکزی، مهار تورم و حمایت عملی از تولید را سیاست قطعی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده و رئیس سازمان بورس نیز برای فعالان بازار سرمایه، توصیه مهمی داشته است.
طلای جهانی در سال ۲۰۲۳ با قیمت ۱۸۲۵ دلار شروع شد، سپس در دوم فوریه پس از اولین نشست فدرال رزرو در سال، به بالاترین حد خود در سال و ۱۹۷۵ دلار رسید اما تداوم نشانه‌های تورم، دلار قوی و افزایش بازده اوراق قرضه به دلیل انتشار گزارش مشاغل ایالات‌متحده در ماه ژانویه، همگی به افزایش قیمت طلا به سمت حمایت کلیدی در ۱۸۰۰ دلار در پایان ماه بعد کمک کردند.
اولین کاهش تورم ۲۰۲۳ در منطقه یورو ثبت شد
سر کیف از این تصویر شکل گرفته که به خیابان می‌روم به اولین مغازه‌ای که می‌رسم همه آن تصاویر خوشایند مثل متروپل در برابر واقعیت، به لحظه‌ای فرو می‌ریزند و امیدم زیر آوار آن‌ها له می‌شود. می‌بینم آنچه به شتاب درحال حرکت است گرانی است، تورم است، نزول لحظه به لحظه ارزش پول ملی است.
اولین رویداد بین‌المللی فدراسیون تنیس در سال ۲۰۲۳ از فردا در جزیره کیش آغاز می‌شود.
خواهر آندره پس از کین تاناکای ژاپنی که در سن ۱۱۹ سالگی فوت کرد، مسن‌ترین انسان زنده روی زمین بود. راندون در سالی به دنیا آمد که نیویورک اولین متروی خود را افتتاح کرد و زمانی که تور دو فرانس برای اولین سال برگزار شد.
یک رسانه ایتالیایی می‌گوید انتقال 100 میلیون یورویی مودریک به چلسی باعث تورم بازار اروپا شده و قیمت‌گذاری ناپولی روی ویکتور اوسیمن اولین نمونه این تورم عجیب است.
برای اولین بار در اقتصاد ایران برای سه سال متوالی تورم بالای ۴۰ درصد خواهیم داشت.
در اولین روز از آخرین ماه پاییز، مرکز آمار و بانک مرکزی جدیدترین گزارش خود از تغییرات تورمی را منتشر کردند. اطلاعاتی که نشان از اختلاف نرخ تورم دارد؛ هرچند با یک ماه تفاوت، آمار و ارقام مورد نظر بررسی و تحلیل شده است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی اولین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
اقدامات هشت سال اخیر الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، موجب شده کارنامه او به یکی از الگوهای درخشان در میان سیاستگذاران حاضر در جهان بدل شود. اقدامات این اقتصاددان در مقابله با بحران اقتصادی سال ۲۰۱۴ که به اصلاح سیاستگذاری مرسوم در بانک مرکزی روسیه انجامید،‌ سطح تورم را برای اولین بار پس از فروپاشی شوروی به سطح ۴درصدی رساند.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی اولین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
تورم هلند در ماه جولای برای اولین بار از سال ۱۹۷۵ به ۱۰.۳ درصد رسید.
رکود مانع سرمایه گذاری می‌شود؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ