معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:ایران می‌تواند سهم بسزایی در انتقال ۶۰ میلیون تن کالا که از چین به اروپا منتقل می‌شودرا در اختیار داشته باشد،روسیه نیز برای سرمایه گذاری بنادر ایران علاقه دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جریان نمایشگاه ARMY2023 روسیه دست کم دو نمونه پهپاد از سوی شرکت‌های چینی ارائه شده است که کپی برداری از پهپاد ایرانی شاهد ۱۳۶ محسوب می‌شوند.
قالیباف بیان کرد: تمامیت ارضی ایران با خون صد‌ها هزار تن از پاک‌ترین و شجاع‌ترین جوانان این آب و خاک حفظ شده و ما در این خصوص با هیچ طرفی مماشات نمی‌کنیم. به علاوه روسیه که خود قربانی توسعه طلبی‌های ژئوپلتیکی غرب و ناتو و در حال نبرد علیه آن است، نباید به برنامه ژئوپلتیکی غرب برای بی ثبات سازی خلیج فارس کمک کند.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، فرمانده فراجا در جریان این سفر علاوه بر ملاقات با مسئولان انتظامی کشور روسیه و مذاکره برای توسعه همکاری‌های پلیسی، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه پلیسی در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان، مواد مخدر و همکاری علمی پژوهشی پلیسی امضاء خواهد کرد.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره شورش گروه واگنر در روسیه می گوید: به گمان من ارتش روسیه در جنگ علیه واگنرها با علاقه و حرارت بیشتری نسبت به جنگ با اوکراینی ها خواهد جنگید و آن ها را سرکوب خواهد کرد. جشن و سروری که در اوکراین برگزار شده نشان دهنده این است که جنگ اولیه برای واگنر ها چقدر نفرت انگیز بود و چقدر امیدوار هستند که با این شورش شاید آقای پوتین ضعیف شود و یا بساط اش جمع شود.
زمانی که کارخانه لیشینسکی از بندر انزلی به تهران منتقل شد با آرزومان آوانسیان که در روسیه در کارخانه کالباس‌سازی کار کرده بود و به علت علاقه و اطلاعاتی که در زمینه تهیه این فرآورده داشت و در ایران با همه مشکلات کمبود، سرمایه و امکانات به تولید اشتغال داشت، شریک شد و به این ترتیب اولین کارخانه کالباس‌سازی در «یافت‌آباد» بنا نهاده شد.
بررسی آمار‌ها حاکی از آن است که برداشت زیاد محصول در روسیه موجب رشد صادرات تا حدود ۵۰ میلیون تن در سال بازاریابی جاری می‌شود. از طرفی انفجار سد کاخوفکا علاوه بر تاثیرگذاری منفی بر میزان تولید محصولات کشاورزی در این کشور، نگرانی در خصوص مسائل ژئوپلیتیک را نیز افزایش داده است؛ چرا که تشدید اختلاف بین روسیه و اوکراین احتمال تمدید قرارداد موسوم به اودسا را کاهش می‌دهد.
وزارت خارجه روسیه علاوه بر احضار سفیر آمریکا, سفرای انگلیس و کانادا را به دلیل دخالت فاحش در امور داخلی این کشور احضار کرده است.
وزارت خارجه روسیه علاوه بر احضار سفیر آمریکا, سفرای انگلیس و کانادا را به دلیل دخالت فاحش در امور داخلی این کشور احضار کرده است.
پس از حواشی زیادی که اظهارات یکی از بازیکنان تیم ملی روسیه علیه ایران به وجود آورد، دو ملی پوش دیگر روس هم از شرایط میزبانی کشورمان انتقاد کردند و علاوه بر اینترنت، بحث هوا را پیش کشیدند.
پس از حواشی زیادی که اظهارات یکی از بازیکنان تیم ملی روسیه علیه ایران به وجود آورد، دو ملی پوش دیگر روس هم از شرایط میزبانی کشورمان انتقاد کردند و علاوه بر اینترنت، بحث هوا را پیش کشیدند!
یک کارشناس مسائل درباره سفر رهبر چین به روسیه گفت: روسیه و اوکراین علاقه زیادی به تداوم درگیری‌ها ندارند و این مساله ممکن است نگاه آن‌ها را به هر طرح صلحی ترغیب کند.
شماره ۶ تیم ملی ایران مثل همیشه در ترکیب دیدار مقابل روسیه حضور دارد.
محمد محبی، ستاره آماده این فصل استقلال، در ترکیب ثابت تیم ملی ایران مقابل روسیه قرار گرفته است.
فدراسیون فوتبال عراق در تلاش است تا یک دیدار تدارکاتی دیگر علاوه بر ایران فراهم کند.
وزیرخارجه روسیه با سفر به عراق قرار است علاوه بر بغداد از اربیل هم دیدار کند.
علاوه بر سوخو ۳۵، روسیه توانایی تسلیحاتی دیگری نیز دارد که در صورتی که در اختیار ایران قرار گیرد، می‌تواند توانایی‌های ایران را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد. موشک‌های کروز مافوق صوت ضدکشتی مانند موشک‌های اونیکس و یاخنوت و همچنین سامانه پیشرفته موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ که مقامات روسی بار‌ها اعلام کرده‌اند که مایل هستند آن را به ایران بفروشند.
جنگ میان روسیه و اوکراین در این فصل و در چنین روز‌های سردی به مرحله دشوار و حساسی رسیده است و علاوه بر دشمن، دمای هوا هم جان سربازان دو طرف را تهدید می‌کند.
شما به خاطر اعتراضات اخیر به یاد ایران افتادید یا به خاطرتان آوردند وگرنه تا به حال من نشانه‌ای از این علاقه در شما ندیدم. اگر شده خواهش می‌کنم نمونه‌های آن را برای روشن شدن ذهن من اعلام کنید. این مثل دوران اشغال افغانستان از طرف کشور دوست و برادر روسیه را شنیدید؟ «ما زیر بار زور نمی‌رویم، مگر زور پرزور باشد؟»
علاوه بر روسیه، کشور‌های چین، ایران، بلاروس، آفریقای مرکزی، کوبا، کره شمالی، اریتره، اتیوپی، مالی، نیکاراگوئه، سوریه و زیمباوه به این قطعنامه رای منفی و ۷۴ عضو سازمان ملل نیز رای ممتنع دادند.
یک رسانه آمریکایی امروز اعلام کرد که مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دیدار اخیر خود با «زلنسکی» به وی گفته است که به مذاکرات با روسیه علاقه نشان دهد.
دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای ایرانی خود با مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی کشورمان درباره توسعه و گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بسیار علاقه دارد از خود چهره‌ای مقتدر و بدون هیچ استرس و یا تزلزلی نشان دهد. کشورهای غربی به خوبی با این چهره آشنایی دارند.
رئیس سازمان فضایی گفت: ماهواره خیام ماهواره سنجشی با دقت یک متر بوده که منحصر به فرد است و علاقه ای نداشتیم که قبل از پرتاب و مدارگذاری و استیبل شدن ماهواره درباره آن اطلاع رسانی کنیم.
رئیس سازمان فضایی گفت: ماهواره خیام ماهواره سنجشی با دقت یک متر بوده که منحصر به فرد است و علاقه ای نداشتیم که قبل از پرتاپ و مدارگذاری و استیبل شدن ماهواره درباره آن اطلاع رسانی کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ