هذیوش یا سریشوک (Srishok) نخستین گاو آفریده شده در هزاره ابتدایی آفرینش هستی است. اهورامزدا آسمان را به شکل یک پوسته سخت به دور زمین (که فرمی گرد، اما تخت، شبیه به یک بشقاب داشت) می‌آفریند و آن را با آب پر می‌سازد. سطح زمین را با گیاهان پوشانیده و سپس هذیوش را به شکل گاوی سفید و درخشان بسان ماه، خلق می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از دیدنی‌ترین خیابان‌های تهران را باید خیابان سرآسیاب محله کن بنامیم. اگرچه خیابان، ولی عصر (عج) به خیابان چنارستان پایتخت مشهور شده است، اما درواقع خیابان سرآسیاب محله کن در غرب تهران را باید خیابان چنارستان تهران با چنار‌های کهن و قطور نامید.
این یافته‌ها شگفت‌انگیز هستند، زیرا ستاره‌های کم‌جرم مانند ستاره‌هایی که در این پژوهش مشاهده شدند، رایج هستند و انتظار می‌رود که اغلب میزبان سیارات فراخورشیدی باشند، اما این پژوهش نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها می‌توانند از جستجوی حیات بیگانه جلوگیری کنند.
آیا آمریکا شواهد زیستی از موجودات فضایی را به دست آورده و از جهان پنهان کرده است؟ در این جلسه به غیر از ادعاهایی که قبلا هم در رسانه‌ها شنیده شده بودند مدرکی ارائه نشد و تردیدها به جای خود باقی ماندند.
لروی کروین می‌گوید: «سیستم پیشنهادی ما برای تشخیص حیات بر این ایده استوار است که فقط سیستم‌های زنده می‌توانند مولکول‌های پیچیده‌ای را تولید کنند که به طور تصادفی به وفور شکل نمی‌گیرند.»
تاردیگراد‌ها یا خرس‌های آبی جانوران آبزی کوچک با هشت پا می‌توانند در محیط‌های شدید زنده بمانند، اما نتیجه مطالعه‌ای انجام شده نشان داد که این موجودات تخریب ناپذیر نیستند.
پس از تمیز کردن کف پای گربه دستمال در زیر میکروسکوب نشان از موجودات بسیار ریزی که با چشم دیده نمی‌شوند می‌دهد.
دیکنسونیا (Dickinsonia) ۵۵۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کرد. این موجودات بیضی‌شکل شناور از نظر اندازه بسیار متفاوت بودند؛ برخی به اندازه یک ناخن و برخی دیگر به اندازه یک بشقاب. این حیوانات آنقدر ابتدایی بودند که حتی اسکلت هم نداشتند. برخی از دانشمندان تصور می‌کردند که دیکنسونیا حتی حیوان نیست، بلکه قارچ است؛ اما این موضوع بعدا رد شد.
گرگاس تقریباً به طور انحصاری نتیجه مداخله انسان در تعاملات سگ و گرگ هستند. به گفته کارشناسان، در طبیعت، امکان به وجود آمدن گرگاس بسیار نادر است، زیرا گرگ‌ها حیواناتی سرزمینی و تک‌همسر هستند.
دکتر نولان در صحبت‌هایش در کنفرانس SALT iConnection ۲۰۲۳ (کنفرانسی که سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و سیاست‌گذاران در آن شرکت می‌کنند)، به این نکته اشاره کرد که به باور او هوش فرازمینی نه تنها از سیاره ما بازدید کرده، بلکه می‌توان یک گام فراتر نهاد و گفت که آن‌ها نه تنها از زمین بازدید کرده‌اند، بلکه مدت زیادی است که اینجا هستند و هنوز هم در زمین حضور دارند.
دیرینه شناسان قبلا معتقد بودند که دایناسورهای گوشتخوار آرواره های بدون لب دارند، همانطور که در دو تصویر بالا دیده می شود. اکنون، شواهد جدید حاکی از آن است که این حیوانات مانند مارمولک‌های امروزی، لب داشتند.
حیوانی که دچار این اختلال است معمولا تعادل کاملی در راه رفتن ندارد، زیرا عصب‌های دو مغز در هنگام ارسال دستور به عضو مورد نظر مرتب در حال درگیر شدن با یکدیگر هستند و حتی گاهی اوقات بعضی از حیوانات بدون آنکه به سمت مکان خاصی بروند بی‌هدف به صورت زیگزاگ حرکت می‌کنند.
مراسم احیا شب نوزدهم شامگاه یک شنبه ۲۰ فروردین در حرم امام خمینی با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و سخنرانی ایشان برگزار شد.
طبق گفته کرت اونتانک، زیست‌شناس اختاپوس‌ها در دانشگاهی در واشنگتن، اختاپوس‌ها سه تا قلب دارند. این امر در مورد نزدیک‌ترین موجودات شبیه به اختاپوس‌ها، یعنی ماهی‌های مرکب نیز صادق است.
«آمیب مغزخوار» یا نِگلیریا فاولِری (Naegleria fowleri)، گونه‌ای آمیب تک‌سلولی است که در آب‌های شیرین و گرم زندگی می‌کند و در انسان موجب بروز التهاب حاد پرده‌های مغز و نخاع می‌گردد که به آن «مننگوانسفالیت آمیبی اولیه» یا مننژیت آمیب (PAM) می‌گویند.
مغز انسان محدودیت دارد. ما با خطا‌های شناختی، توهم‌های دیداری و کوریِ بی‌توجهی نسبت به چیز‌هایی که انتظار دیدن‌شان را نداریم، منحرف می‌شویم. یک پرسش اساسی در زمینه تحقیق درباره وجود حیات در کرات دیگر، آن است که آیا ما می‌توانیم در صورت مواجه شدن با نوعی از حیات که شباهتی به حیات روی کره زمین ندارد، آن را تشخیص بدهیم؟ ما باید بیاموزیم تا «از چیز‌های بدیهی، آشنازدایی کنیم.» به‌این‌ترتیب، ما یاد می‌گیریم که حیات در مکان‌های دیگر را با شرایط خودمان ننگریم بلکه با شرایطِ آن مخلوقات بنگریم.
سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن هیچ ادله و نشانه ای را درباره فعالیت موجودات فضایی یا فرازمینی در ارتباط با حوادث اجسام پرنده ناشناس بر فراز آمریکا ثبت نکرده است.
با این که ریشه اکثر موجودات اساطیری در فکر، خیال و خلاقیت انسان‌هاست؛ اما برخی از آن‌ها با الهام از موجودات مختلف طبیعت به وجود آمده‌اند و به همین جهت انسان‌ها می‌توانند ارتباط بسیار بهتری با آن‌ها برقرار کنند؛ بنابراین ترس و هیجان عموما نخستین پاسخ بشر به شنیدن برخی داستان‌ها در خصوص موجودات افسانه ای‌ست!
یوسوکه تاناکا و همسرش هنگام غواصی اسکوبا در خلیجی در سواحل غربی ژاپن، با یک هیولای عظیم دریایی روبرو شدند: یک ماهی مرکب غول‌پیکر دو و نیم متری.
اعماق اقیانوس مملو از موجودات عجیب و غریب و شگفت‌انگیز است و هر چه انسان‌ها بیشتر به جست‌وجو می‌پردازند، تعداد بیشتری از آن‌ها قابل رؤیت می‌شوند. ۲۰۲۲ از آن سال‌هایی بود که دانشمندان موفق شدند تمام زیبایی‌های یک آکواریوم را در اعماق دریا مشاهده کنند.
مطالعه تجربی جدیدی که توسط دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس انجام شده است، هرگونه امیدی که دانشمندان به وجود اکسیژن در گذشته سیاره مریخ داشته‌اند را ناکام می‌گذارد. با این حال، در این تحقیق گفته شده که همچنان ممکن است موجودات زنده‌ای در سطح سیاره سرخ وجود داشته باشند.
مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند وزارت دفاع این کشور تاکنون شواهدی مبنی بر حضور موجودات بیگانه‌های فضایی کشف نکرده است.
مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند وزارت دفاع این کشور تاکنون شواهدی مبنی بر حضور موجودات بیگانه‌های فضایی کشف نکرده است.
تصویر عجیب و ترسناک پیکره‌هایی در ساحل، چون بیگانگانی که انگار از دریا بیرون آمده‌اند، موجی از ترس و شایعه در فضای مجازی به راه انداخت. اما این تصاویر ترسناک ربطی به هیولا یا بیگانگان فضایی نداشت. آن‌ها چند بوته آلوئه ورا هستند که به عمد وارونه در ساحل قرار داده شده‌اند.
پیش بینی احتمال و شدت وقوع زمین لرزه مهم است و حال محققان نیوزلندی پی برده‌اند که فسیل موجودات کوچک دریایی در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ