جو بایدن در نامه‌ای به مجلس نمایندگان کنگره آمریکا خوستار تصویب بودجه اضافی برای کمک نظامی چند میلیارد دلاری به اوکراین شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با هشدار به واشنگتن، گفت که کاخ سفید با دور زدن کنگره و ارسال بمب‌های مرگبار خوشه‌ای به اوکراین، آمریکا را وارد جنگ با روسیه می‌کند.
فارین پالسی در گزارشی نوشته که گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور، خواستار تامین بمب‌های خوشه‌ای برای اوکرین شده‌اند!
در تازه‌ترین تلاش برای وضع قوانین جدیدتر و محدود کردن قوه مجریه، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا نیز طرحی برای دایمی کردن تحریم‌های این کشور علیه ایران در قانون ایسا که در سال ۲۰۲۶ مدت کنونی آن به پایان می‌رسد را ارایه کرده است که به زودی برای رای‌گیری راهی صحن علنی مجلس امریکا خواهد شد. این طرح توسط یک گروه از نمایندگان از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات حمایت می‌شود و طرحی دوحزبی Bipartisan محسوب می‌شود.
پلیس فدرال آمریکا قرار است گزارشی در خصوص پرونده فساد مالی رئیس‌جمهور کنونی این کشور به کنگره ارائه کند.
نشریه پولیتیکو اعلام کرد که دولت جو بایدن قصد دارد به دلیل کمبود تسلیحات در پی ارسال سلاح به اوکراین، بیشترین بودجه نظامی تاریخ آمریکا را از کنگره درخواست نماید.
با افزایش تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور از قانون‌گذاران این کشور خواست سریع قانون منع استفاده از سلاح‌های تهاجمی را تصویب کنند.
جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای گفت: اکنون که دموکرات‌ها دیگر حکومت تک حزبی در واشنگتن ندارند، نظارت و پاسخگویی در راه است.
رئیس جمهور آمریکا اواخر هفته در مراسم دومین سال یورش به کنگره این کشور شرکت خواهد کرد.
پس از پیروزی دموکرات‌ها در سنا، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا علی‌رغم شکست احتمالی در مجلس نمایندگان این کشور می‌گوید از نتایج این انتخابات رضایت کامل دارد.
رئیس جمهور آمریکا، معاون وی و نیز «دونالد ترامپ» به برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره در این کشور واکنش نشان دادند.
ناکامی بایدن در برابر چالش ‌های متعدد پیش ‌روی دولت در حوزه های مختلف، باعث شده تا انتخابات میان‌دوره‌ ای امسال کنگره نسبت به سال های گذشته از حساسیت فوق العاده برخوردار باشد.
رئیس جمهور دموکرات آمریکا اذعان کرد که در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، وی استیضاح خواهد شد.
میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور، به ۳۹ درصد تنزل یافت.
رئیس جمهور آمریکا از احتمال پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای کنگره این کشور ابراز نگرانی کرد.
رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که تازه‌ترین مدارک و شهادت شهود در پرونده یورش حامیان رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور، «ناگوار» است.
این احتمال مطرح است که دولت بایدن صرفا با فرض بازگشت به برجام هنوز امید به اجتناب از رای گیری کنگره دارد. در نتیجه کاخ سفید ممکن است استدلال کند که آن‌ها متن توافق را جهت بررسی تایید کنند درحالیکه دوباره هیچ نیازی به رای گیری کنگره نباشد.
رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که اگر دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره مغلوب شوند، «دو سال سخت» در انتظار دولت این کشور خواهد بود.
«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده تا بیش از ۹ میلیارد دلار برای کمک‌های بیشتر به اوکراین اختصاص دهد.
کاخ سفید در ادامه اقدامات جنگ‌افروزانه خود، از کنگره آمریکا درخواست کرد تا کمک نظامی دیگری را به مبلغ حدود ۱۲ میلیارد دلار برای اوکراین تصویب کند.
تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشار‌های رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.
۵۰ نماینده کنگره آمریکا در نامه ای به جو بایدن درباره توافق احتمالی با ایران در خصوص رفع تحریم ها ابراز نگرانی کردند.
پایگاه خبری پولیتیکو از درخواست دولت آمریکا از کنگره این کشور برای موافقت با فروش تسلیحات به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار خبر داد.
یک عضو ارشد کنگره آمریکا طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور از او بابت عدم ارائه اطلاعات کافی به نهاد قانونگذار درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران انتقاد کرده است.
چندین تن از سناتور‌ها و نمایندگان کنگره که از همان ابتدا به دنبال از بین بردن برجام بودند از دولت بایدن درخواست کردند تا از توافق با ایران صرفنظر کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ