سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس گفت: تا به امروز دوبار از خانواده مهسا امینی برای حضور در جلسات کمیسیون دعوت شده است اما خانواده امینی تاکنون نپذیرفته اند که در جلسات مجلس حضور یابند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نسل جدید پیشرانه محبوب خانواده EF با نام EFP به زودی طی مراسمی رونمایی و به تولید انبوه می‌رسد و به عنوان قدرتمندترین قوای محرکه ای که در حال حاضر در صنعت خودرو ایران تولید می‌شود، قرار است برای اولین بار بر روی دناپلاس توربو جدید که امکانات ایمنی و رفاهی بیش‌تری نسبت به نسخه پیشین دارد نصب شود.
دادستان کل کشور اعلام کرد: خانواده مهسا امینی از «نظام پزشکی» شکایت کرده‌اند.
خانواده مرحوم مهسا امینی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که فردا چهارشنبه برابر با چهلمین روز فوت مرحومه مهسا امینی مراسمی نخواهند داشت.
مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در دیدار و گفتگو با خانواده مهسا امینی، گزارشی از جزئیات این دیدار و دغدغه‌های خانواده امینی را به رئیس دولت ارائه کرد.
خانواده امینی در این دیدار از قصور احتمالی تیم پزشکی و تأخیر در رسیدگی به وضعیت درمانی وی شکایت و بر پیگیری ویژه و شناسایی و معرفی مقصران احتمالی حادثه تأکید کردند.
وکیل خانواده مهسا امینی گفت: هنوز به اصل پرونده مرگ مهسا و روند تحقیقات انجام شده به‌منظور روشن شدن ابعاد ماجرا از جمله چگونگی دستگیری مهسا در پارک طالقانی و هدایت او به داخل ون گشت ارشاد از ساعت ۵/۶ عصر روز سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه سال جاری تا هنگام فوت، دسترسی پیدا نکرده‌ایم.
دادستان کشور با بیان اینکه وکیل خانواده امینی حرف‌های بدون مدرک مطرح می‌کند، گفت: باید مسائل حقوقی را از جریان‌های آلوده به افکار سیاسی جدا کنیم و همه در برابر قانون تسلیم باشیم.
«بدیهی است بدون دعوت و حضور پزشکان عالیقدر و معتمد، در جلسات کمیسیون بمنظور بررسی علت مرگ فرزندمان، به جهت نوع برخوردهای اولیه پزشکی قانونی که جزییات آن به اطلاع ریاست محترم دادسرای جنایی رسیده است، اعلام می‌داریم که «به هیچ وجه» نظریه پزشکی قانونی مورد تایید ما نخواهد بود.»
رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: از خانواده امینی دعوت کردیم برای بیان اظهارات خود به کمیسیون شورا‌ها بیایند و مقرر شد که امکانات ایاب و ذهاب و اسکان در تهران برای خانواده امینی فراهم شود.
وکیل خانواده مهسا امینی مدعی شده است که ماموران گشت ارشاد در حین دستگیری مهسا به دوربین البسه مجهز بودند که یک مقام مطلع در گفت و گو با مهر این ادعا را تکذیب کرد.
یکی از وکلای خانواده مهسا امینی از تشکیل جلسه پزشکی قانونی درباره این پرونده خبر داد.
وکیل مدافع خانواده مهسا امینی گفت: والدین مهسا امینی از عاملان دستگیری مهسا از زمان رسیدن او به پلیس امنیت اخلاقی و سپس جریان تحقیقات و صحبت کردن با او، شکایت کردند.
وکیل مدافع خانواده مهسا امینی گفت: من به همراه علی رضایی دیگر همکارم وکالت اولیای دم پرونده مهسا امینی را برعهده گرفتیم. روز دوشنبه یکی از ما (آقای رضایی) در دادسرای جنایی حضور یافت و توضیحاتی را به آقای شهریاری ریاست دادسرای جنایی داد و پس از آن بازپرس ویژه پرونده از وکیل پرونده و پدر و برادر و خاله مهسا امینی تحقیق کردند.
پزشکیان در توصیه‌ای به مردم گفت: مردم مساله را از راه قانونی پیگیری کنند و ما هم در مجلس دنبال خواهیم کرد که رییس مجلس هم تاکید داشتند، تلاش می‌کنیم پیگیری‌ها قاطعانه باشد به هر حال ضعف‌هایی در سیستم‌های مدیریتی داشته و کارهایی کردیم که بهانه به دست آن طرف آبی داده‌ایم؛ کاری نکنیم آن‌ها بتوانند سواستفاده کنند.
بهزاد رحیمی: در شهر سقز نیز مانند بسیاری دیگر از شهرهای کشور مردم به نشانه اعتراض تجمعاتی را در میادین تشکیل داده‌اند. ساعاتی در میادین حضور داشتند و شعارهایی نیز سر دادند. عده‌ای نیز که قصد اهانت داشتند و به اموال عمومی آسیب رساندند بازداشت شدند.
رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: با دادستان تهران صحبت کرده ام که موضوع از نقطه تذکر به این خانم (مهسا امینی) و هدایت وی به محل دیگر به صورت ویژه بررسی کند و همه دوربین‌های عمومی و خصوصی مکان‌های مورد تردد بررسی شود.
عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: مجلس یازدهم به ویژه اعضای فراکسیون زنان خود را شریک غم از دست دادن مهسا می‌دانند و از جایگاه نظارتی مجلس این موضوع را دنبال می‌کنند.
پس از مراسم ختم، مسوولان استان با حضور در منزل مرحومه مهسا امینی با خانواده وی ابراز همدردی کرده و بر پیگیری موضوع از طریق مبادی قانونی تاکید کردند.
پس از مراسم ختم، مسوولان استان با حضور در منزل مرحومه مهسا امینی با خانواده وی ابراز همدردی کرده و بر پیگیری موضوع از طریق مبادی قانونی تاکید کردند.
مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری خبر داد که رئیس‌جمهور با خانواده مهسا امینی تماس گرفته است.
مسئول روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور با خانواده مرحومه «مهسا امینی» خبر داد.
نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و اعلام نتایج بررسی‌های صورت گرفته از حادثه تلخ رخ داده برای «مهسا امینی» گفت: ما در کنار خانواده ایشان هستیم. انشالله ابعاد قضیه تا ساعات آینده روشن‌تر می‌شود.
دایی مهسا امینی گفت: می‌گوید: از کسی نمی‌ترسیم. اما مثل مرغ سربریده‌ایم. وی افزود: دختر ما مگر علف هرز است. شکایت کرده‌ایم. به هر جایی که لازم باشد شکایت کرده‌ایم. ما نه به دنبال این هستیم که مبالغه کنیم و نه می‌خواهیم حق دخترمان ضایع شود.
رحیمی با اشاره به اینکه «مهسا امینی» اهل سقز بود، گفت: ما در حال انجام پیگیری‌ها درباره این حادثه هستیم و در کنار خانواده ایشان هستیم. دادستانی هم دستور بررسی حادثه را داده است. ان‌شاءالله ابعاد قضیه تا ساعات آینده روشن‌تر می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ