دادستان کشور با بیان اینکه وکیل خانواده امینی حرف‌های بدون مدرک مطرح می‌کند، گفت: باید مسائل حقوقی را از جریان‌های آلوده به افکار سیاسی جدا کنیم و همه در برابر قانون تسلیم باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمدحسین آقاسی از جمله وکلایی است که اعلام می‌کند قاضی پرونده اجازه حضور او در پرونده محمدمهدی کرمی را صادر نکرده است. در شرایطی که روابط عمومی دیوان دیروز از تایید نشدن درخواست فرجام‌خواهی دو نفر از متهمان پرونده شهید عجمیان خبر داده، آقاسی وکیل تعیینی خانواده کرمی اعلام می‌کند با وجود نامه مستشار دیوان‌عالی و توصیه رییس دادگستری البرز، رییس شعبه یک دادگاه انقلاب کرج اجازه حضور وکیل در این پرونده را هنوز صادر نکرده است.
وکیل و خانواده «نزار بنات» فعال فلسطینی ترور شده، در اقدامی بی سابقه از هفت مقام تشکیلات خودگردان فلسطین در دادگاه لاهه به اتهام قتل او شکایت کردند.
شرق نوشت: سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری گفت بر اساس اظهارات خانواده و دوستان، ایشان (دکتر حمید قره‌حسنلو) آن روز هرکجا آسیب دیده‌ای می‌دیده، فارغ از اینکه به چه جریانی تعلق دارد به وظیفه پزشکی خود عمل کرده و به او کمک کرده است. آقای دکتر همان روزیک روحانی مجروح را می‌بیند و ایشان را به بیمارستان می‌رساند. موقع برگشت به خانه وارد همان کوچه‌ای می‌شود که آن اتفاق افتاده است. دکتر در آن صحنه (شهادت بسیجی) هیچ نقشی نداشته است و فقط زمانی که متوجه شده کسی آسیب دیده برای کمک وارد صحنه شده است. اما ایشان را به اتهام اینکه در این ماجرا نقش داشته درب منزلشان دستگیر کرده اند.
محمدصالح نیکبخت، وکیل دادگستری که وکالت خانواده مرحوم مهسا امینی را نیز برعهده دارد از اتفاقی فراتر از همه موارد فوق می‌گوید: «گزینش از میان گزینش‌شدگان». نیکبخت می‌گوید که هم‌اکنون از میان بیش از ۶۰ هزار وکیل دارای پروانه وکالت از کانون‌های وکلای کشور و مرکز مشاوران حقوقی تحت نظر قوه قضاییه کمتر از هزار نفر اجازه ورود در مرحله تحقیقات را دارند و بسیاری از آنان هم دیگر مورد قبول دستگاه‌های قضایی نیستند. در شرایط کنونی که از ۲ ماه پیش آغاز و پایان آن متصور نیست طبق این قانون فقط این افراد در مرحله تحقیقات حق حضور دارند و شنیده‌ها حاکی است که برخی از قضات دادگاه‌ها و حتی دادسرا‌ها از حضور همین وکلای دستچین‌شده قوه قضاییه نیز ممانعت می‌کنند!
وکیل خانواده نیکا شاکرمی درباره گزارشی که هفته‌های پیش از سی‌ان‌ان منتشر شد و ادعا شده بود در آخرین تصاویر و طبق اظهارات یک شاهد عینی، مأموران به دنبال نیکا شاکرمی بودند و شاهد عینی این صحنه را دیده و در آخر در همان مناطق این دختر بازداشت شده است، می‌گوید: درباره گزارش سی‌ان‌ان که ظاهرا بازنشر زیادی هم داشته، باید بگویم اینکه فیلمی که نشان می‌دهد دختری در پناه خودرویی ایستاده و به راننده می‌گوید تکان نخور و ادعا شده نیکاست، درواقع مربوط به نیکا نیست.
وکیل خانواده نیکا شاکرمی درباره گزارشی که هفته‌های پیش از سی‌ان‌ان منتشر شد و ادعا شده بود در آخرین تصاویر و طبق اظهارات یک شاهد عینی، مأموران به دنبال نیکا شاکرمی بودند و شاهد عینی این صحنه را دیده و در آخر در همان مناطق این دختر بازداشت شده است، می‌گوید: درباره گزارش سی‌ان‌ان که ظاهرا بازنشر زیادی هم داشته، باید بگویم اینکه فیلمی که نشان می‌دهد دختری در پناه خودرویی ایستاده و به راننده می‌گوید تکان نخور و ادعا شده نیکاست، درواقع مربوط به نیکا نیست.
ابوذر نصرالهی، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز، به برخی از این افراد سودجو که با خانواده بازداشتی‌ها تماس می‌گیرند، اشاره می‌کند می‌گوید: برخی افراد که به ما مراجعه داشتند و جزء بازداشتی‌های اخیر بودند، اذعان کردند که از افرادی با آن‌ها تماس گرفته‌اند و مدعی بوده‌اند می‌توانند ظرف ۴۸ ساعت عزیزانشان را آزاد و پرونده را جمع کنند که در واقع یک باب کلاهبرداری جدید است که با توجه به وضعیت روحی‌ای که خانواده‌ها دارند این کلاهبرداری رایج شده است.
رضا باقری، وکیل پایه یک دادگستری درباره روند پرونده نیکا شاکرمی و انتشار عکسی که در صفحه اینستاگرام محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی منتشر شده است، می‌گوید: ما این عکس منتسب به نیکا که منتشر شده را کاملا تکذیب می‌کنیم، کاری که آقای شهریاری انجام دادند، خلاف قانون بوده و اصلا حق نداشتند چنین کاری انجام دهند. آقای شهریاری سرپرست دادسرای جنایی هستند، ایشان قاضی برجسته و مجرب و دانایی هستند، برای همین من خیلی تعجب می‌کنم که ایشان چنین کاری کردند
وکیل خانواده مهسا امینی گفت: هنوز به اصل پرونده مرگ مهسا و روند تحقیقات انجام شده به‌منظور روشن شدن ابعاد ماجرا از جمله چگونگی دستگیری مهسا در پارک طالقانی و هدایت او به داخل ون گشت ارشاد از ساعت ۵/۶ عصر روز سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه سال جاری تا هنگام فوت، دسترسی پیدا نکرده‌ایم.
نعمت احمدی گفت: بنابر منشور حقوق شهروندی و همچنین قانون آیین دادرسی کیفری، این مسئولیت برعهده سازمان زندان‌ها است که به خانواده این بازداشت‌شدگان و دیگر زندانیان در مورد وضعیت سلامت زندانیان اطلاع بدهند و اگر به هر دلیل اتفاقی در زندان افتاد یا حتی حادثه‌ای رقم خورد، مسئولان زندان باید با اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف به خانواده زندانیان، آنان را از نگرانی خارج کنند.
صالح نیکبخت وکیل پرونده مهسا امینی گفت: اگر برای مهسا اتفاقی افتاده باشد یا داخل ون بوده یا در سالن وزرا. طبیعتا، چون تعداد شاهدان ساختمان وزرا بسیار زیاد است، احتمال اینکه واقعه‌ای در آنجا رخ داده باشد، پایین است و اگر اتفاقی افتاده باشد، باید در داخل ون رخ داده باشد. در این میان خانواده مهسا مدعی هستند برای دخترشان در داخل ون اتفاقی رخ داده است. هر ون گشت ارشاد دو مأمور مرد دارد و دو مأمور زن. به همراه راننده ون، پنج نفر از نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی در داخل ون حضور دارند.
دادستان کل کشور با تأکید بر فعالیت بیشتر حقوقدانان بسیجی گفت: باید انسجام بیشتری داشته باشید و مسائل را از منظر حقوقی بشکافید، به طور مثال وکیل خانواده امینی حرف‌های بدون مدرک مطرح می‌کند و پیش از آنکه نظر پزشکی قانونی اعلام شود، می‌گوید نظر آن‌ها را قبول ندارد، این چه حقوقدانی است که پیش از اعلام نظر مرجع قانونی، آن را قبول ندارد و خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب شده است. به عبارتی از فردا هر کسی دچار حادثه‌ای شود، خواهان تشکیل چنین کمیته‌ای می‌شود.
وکیل خانواده مهسا امینی گفت: مهسا امینی به بیماری تیروئید هم مبتلا بوده است. خانم مهسا امینی ۲۲ سال سن داشت و با توجه به وضعیت آب و هوایی غرب کشور که کوهستانی است و به علت باران‌های سیل آسا در آب‌های آنجا به دلیل کمبود ماده لیون، مانند اکثر همشهری‌های خود به بیماری تیروئید مبتلا بوده و، اما این بیماری هم هیچ تاثیری در حادثه‌ای که برای او به وجود آمده نداشته است. زیرا به دلیل نتایج آزمایش سالیانه مهسا امینی که توسط پزشک متخصص او انجام می‌شد، صراحتا اعلام شده که نیازی به تهیه قرص بیماری تیروئید نیست و حتی نیازی به تغییر دوز مصرف آن قرص‌ها هم ندارد.
«وکیل خانواده مهسا امینی مدعی شده است که ماموران گشت ارشاد در حین دستگیری مهسا به دوربین البسه مجهز بودند که یک مقام مطلع در گفتگو با مهر این ادعا را تکذیب کرد.»
وکیل خانواده مهسا امینی مدعی شده است که ماموران گشت ارشاد در حین دستگیری مهسا به دوربین البسه مجهز بودند که یک مقام مطلع در گفت و گو با مهر این ادعا را تکذیب کرد.
صالح نیکبخت، وکیل مدافع خانواده امینی گفت: بر اساس اعلام پزشکان متخصص و کارشناسان مستقل، مرگ مهسا هیچ ارتباطی با بیماری قبلی ایشان که برداشتن یک خال یا غده کوچک در بالای چشم ایشان بوده، ندارد. ضمن اینکه مهسا در گذشته هیچ سابقه بیماری قلبی و عروقی و کلیوی نداشته است.
یکی از وکلای خانواده مهسا امینی از تشکیل جلسه پزشکی قانونی درباره این پرونده خبر داد.
وکیل مدافع خانواده مهسا امینی گفت: والدین مهسا امینی از عاملان دستگیری مهسا از زمان رسیدن او به پلیس امنیت اخلاقی و سپس جریان تحقیقات و صحبت کردن با او، شکایت کردند.
وکیل مدافع خانواده مهسا امینی گفت: من به همراه علی رضایی دیگر همکارم وکالت اولیای دم پرونده مهسا امینی را برعهده گرفتیم. روز دوشنبه یکی از ما (آقای رضایی) در دادسرای جنایی حضور یافت و توضیحاتی را به آقای شهریاری ریاست دادسرای جنایی داد و پس از آن بازپرس ویژه پرونده از وکیل پرونده و پدر و برادر و خاله مهسا امینی تحقیق کردند.
یک وکیل دادگستری با اشاره به ماجرای درگذشت مهسا امینی ضمن اعلام آمادگی برای پذیرش پیگیری روند پرونده این موضوع تاکید کرد که برای حفظ آبروی پلیس باید پرونده امینی تا انتها رسیدگی و مشخص شود که چه اتفاقی در اداره پلیس افتاده است.
معاون توانبخشی استان تهران اعلام کرد: یک وکیل برای خانواده این جوان توانخواه اوتیسیم در نظر گرفته می‌شود تا خانواده به صورت رایگان از وکیل استفاده کند.
حمید نوری روز گذشته پس از یک ماه قطع ارتباط کامل، موفق شد کمتر از ۱۰ دقیقه با خانواده خود صحبت کرده و گزارشی از آخرین وضعیتش ارائه دهد.
وکیل خانواده مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد خمینی به اظهارات دهباشی درباره رای دادگاهش پاسخ داد.
جنگ اوکراین، بزرگترین تغییر جریان‌های تجارت نفت در بازار جهانی از دهه ۱۹۷۰ را رقم زده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ