گروه صنعتی ایران خودرو در سه ماهه نخست امسال موفق به افزایش بیش از دو و نیم برابری صادرات قطعات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی گفت: سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار صادرات رسمی در این حوزه داریم و برنامه داریم این میزان صادرات به یک میلیارد دلار سالانه طی ۵ سال برسد.
عضو کمیته فنی آبزیان گفت: بنا بر آمار سازمان شیلات ایران، حدود ۵ سال قبل آمار تولید کنسرو ماهی تقریباً ۵۰۰ میلیون قوطی در سال بود که با کاهش ۵۰ درصدی بازار تقاضا، تولید نیز دچار افت شده است.
رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: صادرات غیرنفتی به لحاظ وزنی با رشد حدود ۲۵ درصدی و از نظر ارزشی با کاهش ۸ درصدی مواجه بوده که نشان می‌دهد کالاهای صادراتی، ارزانتر در بازارهای هدف فروخته شده اند.
رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان از حدود ۴ تن فرآورده‌های خام دامی و خوراک آبزیان از استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.
رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان از حدود ۴ هزار تن فرآورده‌های خام دامی و خوراک آبزیان از استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.
رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان از حدود ۴ هزار تن فرآورده‌های خام دامی و خوراک آبزیان از استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.
ظرفیت پالایشی کشور ما بنا به اعلام مسوولان وزارت نفت، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که به طور میانگین نزدیک به ۲ میلیون بشکه از تولید نفت روزانه ما به مصرف داخلی می‌رسد که در زمان اورهال یا تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها این میزان کمی کاهش می‌یابد؛ بنابراین منطقی نیست که روزی نهایتا ۳ میلیون بشکه تولید کنیم، ۲ میلیون بشکه در داخل مصرف کنیم و حدود ۱.۶ میلیون بشکه هم صادر کنیم. به نظر می‌رسد این عدم تطابق، ناشی از فروش بخشی از نفت فروش نرفته قبلی ایران باشد.
در ایران، بیش از ۸ هزار نوع گیاه مختلف رشد می‌کند که حدود ۴۵۰ گونه آن جزو گیاهان دارویی است. گیاهانی که صادرات آنها می‌تواند ارزش افزوده بالایی برای کشور داشته باشد.
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود ۵۵۰ هزار تن سیب درختی به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار در ۱۱ ماهه سال گذشته از کشور صادر شد.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: مجموع صادرات ۱۱ ماهه ایران به ۱۵ کشور همسایه حدود ۲۸میلیارد دلار بود که رشد ۲۰ درصدی داشت و تراز تجاری نیز مثبت دو میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار شد.
صادرات گاز آمریکا به اروپا در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۵ برابر سال ۲۰۲۱ شده است.
مشهد ـ رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی هفته آینده قیمت گوشت به حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.
حجم کل تجارت از ابتدای سال جاری تا ۱۰ دی ماه حدود ۸۸ میلیارد دلار بوده که از این میزان سهم صادرات ۴۳ میلیارد و ۸۸ میلیون دلار و سهم واردات ۴۴ میلیارد و ۳۳۷ ملیون دلار بوده است.
طی نیمه نخست سال ۲۰۲۲ ایران ۲۷۲ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۵۵۴ میلیون یورو به اتحادیه اروپا صادرات داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۲۰ و از نظر ارزشی ۳۶ درصد رشد داشت.
طی نیمه نخست سال ۲۰۲۲ ایران ۲۷۲ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۵۵۴ میلیون یورو به اتحادیه اروپا صادرات داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۲۰ و از نظر ارزشی ۳۶ درصد رشد داشت.
شقاقی اظهار داشت: اقتصاد ۸۵ میلیون نفری ایران که حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و ۴۵ میلیارد دلار واردات را تجربه کرده، با اندک افزایش فروش نفت، رشد اقتصادی دو و سه درصدی را همانگونه که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده، رقم زده، این در حالیست که برای سال ۲۰۲۳ نیز اگر شرایط به همین منوال باشد و تحریم‌ها اضافه نشود، رشد اقتصادی یکی دو درصدی و تورم ۴۰ درصدی نیز برای اقتصاد ایران قابل تصور است، اما این تنها یک سناریوی موجود برای اقتصاد ایران در سال آینده است.
وزیر صمت گفت: صادرات سالیانه دارو حدود ۵۰ میلیون دلار است که طبق برآوردهای انجام شده دستیابی به صادرات یک تا ۲ میلیارد دلاری در این صنعت قابل تحقق است.
وزیر صمت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری‌های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران، به تشریح دستاورد‌های صنعت هوایی کشور پرداخت. به گفته فاطمی امین، کاملا معقول و اقتصادی است که مردم فاصله بین شهر‌هایی با ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را با هواپیما‌های ۱۲ نفره و سبک طی کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای صنعت هوایی کشور پرداخت.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: حاجی بازداشت‌ شده در عربستان به ایران بازگشت / نماینده مجلس: بیشتر بازداشت‌شدگان خراسان رضوی گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ هستند / حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در جلسه دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام/ وزیر سابق ارشاد: برای بداخلاقی مجوزسازی نکنیم و ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: حاجی بازداشت‌شده در عربستان به ایران بازگشت/ نماینده مجلس: بیشتر بازداشت‌شدگان خراسان رضوی گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ هستند / حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در جلسه دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام/ وزیر سابق ارشاد: برای بداخلاقی مجوزسازی نکنیم و ... را می‌خوانید.
حجم صادرات ایران به عراق به حدود 14 میلیارد دلار رسیده است
معاون دیپلماسی اقتصادی، تجارت با عراق را بسیار مهم برشمرد و حجم صادرات ایران به عراق را حدود ۱۴ میلیارد اعلام کرد.
یک تولیدکننده تخم مرغ گفت: قیمت تخم مرغ در بازارهای هدف مثل عراق و افغانستان الان حدود ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است و برای صادرکننده اصلاً نمی‌صرفد تا با این ارقام تخم مرغ صادر کند.
رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۳ هزار هکتار گلخانه فعال در ایران داریم، گفت: در بیش از ۹۰ درصد از صادرات محصولات سبزی و صیفی کشور از محصولات گلخانه‌ای است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ