رفع فیلتر برای همه کاربران یک سرویس‌دهنده اینترنت اتفاق نیفتاده است و به طور مثال برخی مشترکین ایرانسل یا مخابرات از عدم اتصال واتس‌اپ بدون ابزار‌های تغییر آی‌پی خبر می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آخرین نسخه بتای اندروید واتس‌اپ به قابلیت ایجاد استیکر مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شده و شرکت متا این قابلیت جدید را آزمایش می‌کند.
واتس‌اپ امسال صاحب ویژگی‌های جدیدی شده که اکثر آنها حول کارکردش به عنوان یک ابزار پیام‌رسانی بوده، اما جدیدترین ویژگی که برای گروهی از کاربران این اپلیکیشن عرضه شده، هدف متفاوت‌تری را دنبال کرده است.با توجه به این که "کانال‌های" واتس‌اپ برای ارتباط دو طرفه طراحی نشده اند، متا تصمیم گرفته که فاقد رمزنگاری نقطه به نقطه باشند. این شرکت، رمزنگاری نقطه به نقطه را به عنوان یک گزینه آتی برای استفاده در موارد خاص در نظر گرفته است.
از جنبه‌ امنیت و حریم خصوصی، مشترکین شماره تلفن افراد دیگر را در داخل کانال‌ها نمی‌بینند و محتوای ارسال شده نیز پس از ۳۰ روز ناپدید می‌شود.
ویژگی‌های دیگری نیز برای نظرسنجی‌های واتس‌اپ اضافه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به یک گزینه جستجوی جدید اشاره کرد که با کمک آن، می‌توان راحت‌تر یک نظرسنجی را در چت‌های خود پیدا کرد. همچنین زمانی که کاربران در نظرسنجی شما شرکت می‌کنند، نوتیفیکیشن جدیدی دریافت خواهید کرد تا دیگر نیازی نباشد به‌طور مداوم نتیجه نظرسنجی را بررسی کنید.
واتس‌اپ درحال‌حاضر مشغول کار روی چندین ویژگی جدید است. یکی از این ویژگی‌ها اجازه می‌دهد کاربران بتوانند بدون نیاز به سرویس‌های ابری گوگل یا اپل، تاریخچه چت‌های خود را از یک دستگاه به دستگاهی دیگر منتقل کنند.
واتس‌اپ انتقال آفلاین تاریخچه چت‌ها را ممکن می‌کند
واتس‌اپ مشغول کار روی قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد بتوانید به‌صورت آفلاین سابقه چت‌های خود را از یک دستگاه به دستگاهی دیگر منتقل کنید. با کمک این ویژگی که ظاهراً در دسترس بعضی از کاربران نسخه بتا قرار گرفته است، همچنان امکان استفاده از گوگل درایو وجود دارد، اما این روش دیگر تنها روش جابه‌جایی چت‌ها نخواهد بود.
گروه متا که مالک واتس‌اپ است، خدمات این اپلیکیشن را بهبود بخشیده و به‌روزرسانی می‌کند. با این حال، این تعهد به حذف تدریجی نسخه‌های قدیمی اندروید منتهی شده است. این موضوع با جدیدترین کشف وب سایت WABetaInfo تایید شده است که حداقل الزامات جدید در نسخه ۲.۳۹.۹.۲ این اپلیکیشن را پیدا کرده است. واتس‌اپ دیگر در نسخه‌های قبل از اندروید لالی‌پاپ ۵.۰ که توسط گوگل در سال ۲۰۱۴ معرفی شده بود، کار نمی‌کند.
کاربران واتس‌اپ می‌توانند در صورت رضایت فرستنده، پیام‌های «ناپدید شونده» را ذخیره کنند.
WABetaInfo تصویری کوچکی از نحوه نمایش ایموجی متحرک در واتس‌اپ ارائه کرده است. درحال‌حاضر ظاهراً ایموجی‌های متحرک به‌صورت پیش‌فرض ارسال می‌شوند و کاربران هیچ کنترلی روی آن نخواهند داشت.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید، سیم‌کارت برای گردشگران خارجی در کشور به‌منظور استفاده بهتر آن‌ها از فضای مجازی در حال طراحی است.
اولین قابلیت جدید، Private Audience Selector نام دارد که به شما اجازه می‌دهد افرادی که می‌توانند استاتوس‌ها را مشاهده کنند، انتخاب کنید. اگرچه در گذشته هم چنین قابلیتی وجود داشت، اما حالا واتس‌اپ شخصی‌سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال این افراد ذخیره می‌شوند و می‌توانید به‌طور پیش‌فرض از آن‌ها برای استاتوس بعدی استفاده کنید.
واتس‌اپ با ویژگی «Message Yourself»، قابلیتی مشابه Saved Messages تلگرام را در اختیار کاربران قرار داده است.
ویل کت‌کارت، مدیر واتس‌اپ در متا اعلام کرد ویژگی پروکسی به پیام‌رسان واتس‌اپ اضافه شد. او به شکل مشخص به عدم دسترسی میلیون‌ها کاربر ایرانی به واتس‌اپ اشاره کرد.
وی‌چت نخستین بار در ۲۸ آذر سال ۹۲ فیلتر شد. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، در بیانیه‌ای به‌دنبال فیلتر این پلتفرم اجتماعی، علت این کار را جمع‌آوری کلیه اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران و رصد ارتباطات اعضا و نقض حریم خصوصی آن‌ها عنوان کرده بود.
شرکت متا پلتفرمز درباره علت این اختلال، توضیحی نداد و تنها سخنگوی متا در بیانیه‌ای که ایمیل شد، اعلام کرد مطلع هستیم که مردم امروز برای ارسال پیام در واتس‌اپ دچار مشکل شدند. ما این مشکل را برطرف کرده و بابت مشکلات ایجاد شده، عذرخواهی می‌کنیم.
شبکه‌های اجتماعی بعد از نا‌آرامی‌های اخیر در حالی در کشور فیلتر شده که جایگزینی برای آنها در داخل کشور وجود ندارد. از همین‌رو این روزها یکی از مطالبات مردم رفع فیلتر این پلتفرم‌ها است.
سردار جلالی درباره فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ گفت: این دوپلتفرم در حوادث اخیر، نوعی هماهنگی با دشمن در خارج از کشور و با منافقین و رژیم صهیونیستی داشتند و این اثبات شده است؛ بنابراین شورای امنیت کشور تصمیم گرفت که تا زمانی که امنیت کشور احساس کند که تضمینی ندارد این پلتفرم‌ها را متوقف کند.
نماینده سبزوار گفت: صریحاً می‌گویم که قطعاً حاکمیت، واتس‌اپ و اینستاگرام را رفع فیلتر نخواهد کرد، چون پلتفرم‌های آن‌ها، تحت نظارت دشمنان کشور است و نمی‌توانیم افراد متخلف را تعقیب کنیم. حال باید شبکه‌های اجتماعی داخلی را تقویت کنیم. ان‌شاءالله مردم به روبیکا اقبال نشان خواهند داد.
باقری عنوان کرد: امروز دلیل فیلترینگ واتس‌اپ و اینستاگرام سیاسی و امنیتی است ولی مجلس از رویکرد سیاسی به این موضوع نمی‌نگرد و کار نمایندگان بررسی ابعاد حقوقی فعالیت این خبرگزاری‌ها است. در واقع موضوع نظارت بر این نرم‌افزارها به مسائل حقوقی مربوط است.
عضو ناظر مجلس کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای گفت: اینستاگرام و واتس‌اپ با دستور دستگاه امنیتی فیلتر شده و مادامی که شرایط امنیتی در کشور حاکم است محدودیت دسترسی ادامه دارد.
مدیرعامل واتس‌اپ در توییت جدید خود نوشت: برخلاف واتس‌اپ، تلگرام به‌طور پیش‌فرض از قابلیت رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کند و هیچ راهی برای فعال کردن آن در گروه‌ها وجود ندارد. این یعنی تلگرام یک کپی از پیام‌ها شما نگه می‌دارد و این موضوع باعث نگرانی من می‌شود.
مدیر تلگرام گفت: از هر برنامه پیام‌رسانی که دوست دارید استفاده کنید، اما از واتس‌اپ دوری کنید، اکنون ۱۳ سال است که یک ابزار نظارتی است.
اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ اواخر روز پنجشنبه در گزارش ماهانه خود اعلام کرد در ماه جولای ۲.۳۹ میلیون حساب کاربری هندی را مسدود کرده که بالاترین میزان در سال جاری است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ