انتخابات اخیر کویت از نظر تغییر ترکیب مجلس و ورود گروه‌های حاشیه‌ای به پارلمان، مجلسی منحصر به فرد در نوع خود است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اظهارنظر اخیر از سوی صادق محصولی در حالی صورت گرفته است که هنوز سوالات بسیاری درباره اشتباهات صورت‌گرفته در آن دوره به‌ویژه درباره نوع کنش و رفتار نیرو‌های نظامی و امنیتی در اذهان مردم و افکار عمومی درباره ممانعت از ورود این نیرو‌ها بدون پاسخ قانع‌کننده باقی مانده است.
رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها در مورد اینکه چرا علیرغم تایید شورای نگهبان، هیات نظارت این ایرادات را گرفته گفت: شورای نگهبان از نظرقانون اساسی واحکام شرع طرح را مورد بررسی قرارداده وتایید کرده، ولی مجمع با توجه به سیاست‌های کلی آن را تایید نکرده است ضمن اینکه شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص در ماهیت کلی با یکدیگر تفاوت دارند.
وزیر کشور گفت: برگزاری باشکوه انتخابات مهم‌ترین اولویت کشور محسوب می شود چرا که حضور حداکثری در انتخابات لازمه اقتدار ملی و تثبیت کننده امنیت کشور است.
در حالی که بیشتر رهبران عربی به اردوغان به مناسبت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفتند اما دو رهبر بارز جهان عرب تبریکی نگفتند.
امیر قطر به عنوان نخستین رهبر خارجی که پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری قبل از پایان رسمی شمارش آراء را تبریک گفت، یک پیام سیاسی خطاب به رقیب انتخاباتی اردوغان مخابره کرد.
کسب اکثریت آرای پارلمانی توسط حزب عدالت و توسعه و جریان‌های ائتلافی حامی اردوغان، احتمال پیروزی شخص او در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را افزایش داده است. قلیچدار اوغلو اگر هم بتواند اردوغان را شکست دهد باز هم با یک مانع بزرگ رو به رو خواهد بود و آنهم پارلمانی است که اکثریت آن‌را ائتلاف اردوغان و ملی‌گرا‌ها کنترل می‌کنند. تحلیلگران می‌گویند که این نتیجه هم مزیت بیشتری به اردوغان می‌دهد و باعث می‌شود که بسیاری از رای‌دهندگان از او حمایت کنند تا با یک دولت ضعیف در آینده رو به رو نشوند.
مقایسه امروز با یک دهه پیش نشان می‌دهد که قدرت و اختیارات نهاد‌های انتخابی دولت و مجلس که پیش از آن هم به‌هیچ‌وجه قابل قبول نبود، به‌شدت کاهش یافته و تاسیس شورا‌های فراقانونی مختلف، عملا سیاستگذاری و اجرا در بخش‌های مهمی از حکمرانی را از حیطه نظارت و دخالت این نهاد‌ها خارج کرده است.
دکترین نوعثمانی‌گرایی در سال‌های گذشته نه تنها در راستای منافع و نفوذ منطقه‌ای ایران نبوده، بلکه زمینه‌ای برای اصطکاک تهران و آنکارا در منطقه بوده است. منافع ملی ایران به هیچ‌عنوان در هم‌خوانی با نئوعثمانی‌گرایی قرار ندارد. در قاموس این دکترین، ترکیه به عنوان نقطه ثقل و اردوغان به عنوان رهبر سیاسی – مذهبی مسلمانان تعریف می‌شود. همچنین، آنکارا سرزمین‌های سابق امپراتوری عثمانی را کانون‌های نفوذ مستمر خود می‌پندارد و حتی نیم‌نگاهی به الحاق بخش‌هایی از خاک ایران به ترکیه دارد
در ۳۰ آوریل، خبرگزاری دولتی آذرتاج چندین تفسیر درباره سفر علی‌اف به استانبول منتشر کرد که در آن از دستاورد‌های ترکیه در دولت اردوغان و اتحاد بین دو کشور «تحت رهبری خردمندانه» رؤسای جمهور دو کشور تمجید کرد. طغرل اسماعیل، تحلیلگر مسائل سیاسی مستقر در آنکارا، به آذرتاج گفت که سفر علی‌اف به استانبول نشانه حمایت از اردوغان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ۱۴ ماه مه بود.
ترکیه بسته به این که اردوغان در مورد نتایج انتخابات تا چه حد احساس امنیت می‌کند ممکن است پیش از انتخابات با مشکل مواجه شود. اگر نظرسنجی‌ها نشان دهنده پیروزی احتمالی نامزد رقیب باشد ترکیه احتمالا حملات تروریستی یا ترور‌های مشکوک را شاهد خواهد بود
حسین رضازاده در تازه ترین اظهارنظر خود اعلام کرده با مسئولان فدراسیون بر سر حضورش در انتخابات آسیایی به توافق رسیده بود!
حسین مرعشی گفت: تقریبا معلوم بود در انتخابات ۱۴۰۰ معلوم بود که قرار نیست انتخابات حداکثری برگزار شود، بلکه یک انتخابات حداقلی در دستور کار بود. چرا اجازه ندادید آقای دکتر روحانی برجام را تمام کند و بعد دولت را تحویل آقای رئیسی دهد؟ می شد تا آخر دوره به آقای روحانی انواع تهمت ها و افتراها را زد، ولی منافع توافق با غرب را داشته باشید. چرا اینکار را نکردید؟
ما می‌بینیم که چرا او معتقد است که می‌تواند رئیس جمهور شود. او انرژی یک سیاستمدار را ساطع می‌کند که معتقد است می‌تواند به هر چیزی که در ذهن‌اش باشد دست یابد.
منابع لبنانی از تنش های لفظی میان برخی نمایندگان لبنانی و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور در پنجمین جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید خبر دادند.
فارن پالیسی در گزارشی تحلیلی می‌نویسد نخست‌وزیر و حزب حاکم جدید ایتالیا از سال‌ها پیش از طرفداران رئیس‌جمهور روسیه و مخالف تحریم‌ها علیه مسکو بوده‌اند.
برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک که با حاشیه های زیادی هم بالاخره برگزار شد، منجر به کنار رفتن تمامی ارکان مدیریتی این کمیته و روی کار آمدن افراد جدیدی شد که در نوع خود جال بود.
وزیر ورزش و جوانان نتوانست در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال حضور پیدا کند و معاونش را به جای خود فرستاد.
برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک که با حاشیه های زیادی هم بالاخره برگزار شد، منجر به کنار رفتن تمامی ارکان مدیریتی این کمیته و روی کار آمدن افراد جدیدی شد که در نوع خود جال بود.
اکنون که به انتخابات ۲۰۲۲ میلادی نزدیک می‌شویم نظرسنجی‌ها و صاحب نظران بار دیگر «جو بایدن» را نادیده می‌گیرند و کنار گذاشته‌اند. توصیه من این است که در قضاوت خود بسیار محتاط و مراقب باشید.
رییس فدراسیون کشتی یک روز بعد از انتخابات پرخبر کمیته ملی المپیک در نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرد.
انتخابات فدراسیون فوتبال فردا در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد.
مهدی علی نژاد بعد از قرار نگرفتن نامش میان کاندیداهای ریاست کمیته ملی المپیک، در نامه ای به صالحی امیری اعتراض کرد.
در فاصله یک هفته مانده تا انتخابات کمیته ملی المپیک هنوز فهرست نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده در اختیار اعضای مجمع قرار نگرفته در حالیکه دستورالعمل اجرایی روی این موضوع تاکید دارد.
چرا وقتی این پنج نفر در لیست 10 نفره خبرگان ورزشی بودند, در رأی‌گیری نیز حضور داشتند و به این ترتیب حق سایر گزینه‌ها برای کسب رأی تضییع شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ