در پی اعلام نتایج انتخابات پارلمانی در کویت، دولت این کشور بر مبنای قانون اساسی این کشور استعفای خود را تقدیم امیر کویت کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چهره سیاسی اصولگرا می‌گوید:: ما دو دولت سیزدهم نداریم که یکی با اجماع همه طیف‌های جریان انقلاب به‌منظور عبور از شرایط بغرنج پایان دولت روحانی سر کار آمده باشد و دیگری خود را تافته‌ جدا بافته از کلیت جریان و منحصر در یک گروه خاص کرده باشد.
سخنگوی دولت عراق توضیحاتی را پیرامون مسائل مرزی میان این کشور و کویت ارائه کرد و هدف از شایعه‌پراکنی‌ها در این‌باره را باج‌گیری و اعمال فشار سیاسی توصیف کرد.
منابع کویتی از استعفای وزیر دارایی این کشور به علت اختلافاتی خبر دادند که در داخل دولت این کشور بروز پیدا کرده است.
کمیته حقیقت‌یاب که با دستور خاتمی در شورایعالی امنیت ملی تشکیل شده، به‌صورت شفاف و بدون لکنت‌زبان و در نظر گرفتن استثنا، نتایج بررسی خود را اعلام می‌کند. موضوع دیگر این است که سیدمحمد خاتمی، به‌عنوان رئیس‌جمهور و رئیس شورایعالی ملی که در بطن ماجرا قرار دارد، رسماً در گفت‌وگویی تصویری از مردم ایران به خاطر برهم خوردن آرامش‌شان عذرخواهی می‌کند.
خبرگزاری رسمی کویت (کونا) شامگاه امروز یکشنبه خبر داد امیر کویت با صدور فرمانی خطاب به نخست وزیر این کشور، دستور تشکیل کابینه را صادر کرد.
پارلمان کویت علاوه بر قانونگذاری مسئول نظارت بر عملکرد دولت هم هست اما تصمیم گیری نهایی در مسائل مهم بر عهده امیر کویت است و او اختیار انحلال مجلس را هم دارد.
وزیر خارجه کویت از روند تبادل اسرا میان دولت خودخوانده یمن و نیروهای انصارالله این کشور استقبال کرد.
امیر کویت دستور تشکیل دولت جدید به ریاست احمد نواف الصباح را صادر کرد.
پس از گذشت دو ماه از استعفای دولت کویت، امیر کویت امروز نخست وزیر جدید این کشور را منصوب کرد.
امیر کویت با استعفای دولت این کشور که روز دوشنبه گذشته تقدیم شده بود، موافقت کرد.
رسانه‌های کویت یکشنبه اعلام کرده بودند که هیات دولت کویت خواستار بازگرداندن گزارش‌های کمیسیون های مالی به کمیسیون ها و لغو استیضاح عبدالوهاب الرشید وزیر دارایی و براک الشیتان وزیر مشاور در امور کابینه است.
دولت کویت امروز دوشنبه رسما استعفای خودش را تقدیم شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت کرد.
منابع خبری اعلام کردند که دولت کویت فردا استعفای خود را تقدیم امیر این کشور می کند.
پس از گذشت بیش از دو ماه از تشکیل پارلمان جدید در کویت و مراسم تحلیف دولت جدید به ریاست شیخ احمد نواف، اختلافات میان دولت و پارلمان مجددا شروع شده است.
مقام کویتی از اجرای پروژه تجهیزات خدمات شخصی برای تحویل الکترونیکی گذرنامه شهروندان کویتی خبر داد تا این کشور اولین دولت عربی باشد که این خدمات را به شهروندانش ارائه می دهد.
خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در دولت سیزدهم مثل دولت‌های قبل نگاه ابزاری و کوتاه مدت به بورس نداریم و استفاده ابزاری دولت‌های قبل از بورس، آسیب‌های زیادی را به مردم و کلیت بازار زد.
وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال پیامی، انتصاب شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح را به عنوان وزیر امور خارجه جدید دولت کویت تبریک گفت.
منابع کویتی از شروع رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید این کشور خبر دادند.
شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت امروز یکشنبه استعفای دولت این کشور را پذیرفت.
از نکات مهم این انتخابات غلبه جریان‌های مخالف بر جریان مقابل بر مبنای توزیع کرسی‌های پارلمان است، همچنین در این انتخابات شیعیان توانستند ۱۰ کرسی را در پارلمان بدست آوردند که آمار بالایی محسوب می‌شود.
وزیر صمت گفت: مراکز رسمی استخراج بیت کوین که زیرنظر وزارت صمت فعالیت می‌کنند و دارای مجوز هستند، با هماهنگی که با بانک مرکزی انجام شده عملا می‌توانند از بیت کوین برای واردات خودرو استفاده کنند.
منابع لبنانی در گفتگو با روزنامه کویتی الانباء از رایزنی های حزب الله لبنان با هم پیمانانش، به ویژه جریان ملی آزاد به رهبری میشل عون، در راستای تسریع در روند تشکیل دولت لبنان خبر دادند.
سفیر جدید دولت کویت در جمهوری اسلامی ایران، امروز در آغاز ماموریت خود در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، رونوشت استوار نامه خود را تقدیم کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا منجر به ایجاد رقابت بین عرضه کنندگان و همچنین شفافیت اطلاعات معاملات می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ