سفیر جدید دولت کویت در جمهوری اسلامی ایران، امروز در آغاز ماموریت خود در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، رونوشت استوار نامه خود را تقدیم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کویت به سفر وزیر خارجه کشورمان به عربستان واکنش نشان داد.
سفیر پیشین ایران در کویت گفت: در موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام شد که ایران با طرف کویتی مذاکره دارد و نه با طرفی دیگر، بدان معنا که اختلاف مطرح میان ایران و کویت و عربستان نیست.
محمد توتونچی، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار ایران، پس از تقدیم استوارنامه به مقامات کویتی رسما فعالیت خود را در این کشور عربی و اسلامی آغاز می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که وزیر خارجه کویت فردا یکشنبه به بغداد سفر می‌کند.
وزیر خارجه عراق در دیدار سفیر کویت در بغداد با وی، درباره تقویت روابط دوجانبه و راههای گسترش آن رایزنی کردند.
سفیر جدید ایران در کویت پیش از عزیمت به محل ماموریت با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان که در سومین مقصد سفر خود به حاشیه خلیج فارس در کویت حضور دارد با نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر به عمان، مسقط را به مقصد کویت ترک کرد.
کاردار سفارت ایران در کویت در گفت وگویی به اهمیت بازگشت روابط تهران و ریاض پرداخت و از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عربستان به ایران خبر داد.
احتمالاً «علیرضا عنایتی» مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید تهران در ریاض معرفی شود. وی اردیبهشت ۱۳۹۳ عهده دار سفارت ایران در کویت بود و ابتدای سال ۱۳۹۸ به عنوان مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه منصوب شد. عنایتی پیش از این در مذاکرات بین ایران و عربستان در بغداد نیز نقش فعالی داشته است. گزینه دیگری که به عنوان سفیر احتمالی ایران در عربستان مطرح می‌شود، «ناصر کنعانی» سخنگوی فعلی وزارت امور خارجه است.
سفیر جدید کویت در آمریکا استوارنامه خود را به جو بایدن تحویل داد.
اندکی پس از آنکه یک رسانه کویتی از سفر وزیر خارجه این کشور به سوریه خبر داد، وزارت خارجه کویت آنرا تکذیب کرد.
عنایتی با بیان اینکه با آمدن سفیر کویت به تهران برخی از زمینه‌های همکاری بین ایران و کویت در حوزه‌هایی فعال شد، چنانکه نشست کنسولی ایران و کویت سال گذشته در این کشور و همچنین نشست کمیته حقوقی بین تهران و کویت سال گذشته در ایران برگزار شد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که سایر زمینه‌های مرتبط با مناسبات دو کشور از جمله کمیسیون مشترک، گارد مرزی و دیگر نهاد‌های مرتبط بین ما و این کشور فعال شود تا زمینه‌های همکاری بین ایران و کویت به معنای واقعی بتواند تجلی پیدا کند.
محمد ایرانی سفیر ایران در کویت از باشگاه العربی بازدید کرد و مورد استقبال رئیس و اعضای هیئت مدیره این باشگاه قرار گرفت.
سفیر ایران در کشور کویت با رئیس باشگاه العربی دیدار کرد.
امیر کویت امروز برای پنجمین بار طی ۱۰ماه گذشته عازم ایتالیا شد.
منابع کویتی اعلام کردند که امیر این کشور عازم ایتالیا شده است.
نخست‌وزیر عراق که به کویت سفر کرده است با مشعل الاحمد الصباح، ولیعهد این کشور با حضور احمد نواف الاحمد الصباح، نخست‌وزیر کویت دیدار کرد.
اعزام تیم ملی فوتسال ایران به کویت برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تحت تاثیر اتفاقات و اختلافات درونی در این تیم قرار گرفت و یک پست بزرگ در این تیم خالی ماند!
الشوبکی گفت:نگرش و رویکردی مبنی بر لزوم ازسرگیری روابط با ایران نزد کشورهایی همانند امارات که کانال های ارتباطی دارد و آماده اعزام سفیر است و همچنین کویت که این اقدام را انجام داد وجود دارد.
الشوبکی گفت:نگرش و رویکردی مبنی بر لزوم ازسرگیری روابط با ایران نزد کشورهایی همانند امارات که کانال های ارتباطی دارد و آماده اعزام سفیر است و همچنین کویت که این اقدام را انجام داد وجود دارد.
نگرش و رویکردی مبنی بر لزوم ازسرگیری روابط با ایران نزد کشورهایی همانند امارات که کانال های ارتباطی دارد و آماده اعزام سفیر است و همچنین کویت که این اقدام را انجام داد وجود دارد.
«بدر عبدالله المنیخ» سفیر تازه کویت در ایران روز شنبه استوارنامه خود را به وزیر اور خارجه تازه ایران تسلیم کرد. وزارت خارجه کویت منصوب شدن سفیر تازه آن کشور در تهران را تایید کرده است. ایران در حال حاضر یک سفیر در کویت دارد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی کشور قدرتمند سنی برای بهبود روابط با ایران شیعه تلاش می‌کند.
ناصر کنعانی در نشست خبری گفت: روابط ایران و کویت به سطح سفیر ارتقا خواهد یافت و این کشور به زودی سفیر خود را معرفی می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ