وزیر آموزش و پرورش گفت: ساخت ۱۰۰ مدرسه نیز در استان کلید خورده و ساخت و ساز را نیز خیرین به عهده خواهند گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان خصوصی سازی جزئیات مولدسازی دارایی های مازاد دولت در استانها را تشریح کرد.
کارشناس اقتصادی بیان کرد: بانک‌ها املاک مازاد دارند و به جای اینکه اعتبار خود را به مسکن‌سازی تخصیص دهند به سمت ساخت‌وساز مال‌ها رفته‌اند.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح اقدامات این سازمان در دفتر املاک گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین مازاد دستگاه‌های اجرایی و دولتی شناسایی شد.
سمنان- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: از محل اعتبارات مولد سازی و املاک مازاد آموزش و پرورش، اجرای یک هزار و ۶۰۰ پروژه در سال جاری پیشنهاد شده است.
سمنان- اداره حقوقی و املاک اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پنج ملک از مجموعه این اداره کل در بخش املاک مازاد و طرح مولد سازی به فروش رسید.
وزیر آموزش و پرورش فروش مدارس خیرساز را از نظر شرعی مجاز نمی‌داند و مولدسازی را تنها به املاک مازاد محدود می‌کند.
عرضه بخشی از اموال مازاد دولت در طرح مولدسازی و در قالب صندوق‌های املاک و مستغلات علاوه بر تامین نقدینگی، سرمایه‌گذاران را هم از سودهای این اموال منتفع می‌کند.
نوری همچنین با بیان اینکه املاک مازاد برای اتمام فضاهای ناتمام خیری مولدسازی می‌شوند، گفت: اجازه فروش املاک خیرین را به لحاظ شرعی نداریم و این کار را هم نمی‌کنیم و مولدسازی در زمینه تکمیل و ساخت مدارس انجام می‌شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان این که هیچ مدرسه خیرسازی در مولدسازی به فروش نمی‌رسد، گفت: تمام درآمد حاصل از فروش املاک مازاد فقط صرف مدرسه‌سازی می‌شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای به دستگاه‌های اجرایی مجوز فروش املاک مازاد خود را دادند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای به دستگاه‌های اجرایی مجوز فروش املاک مازاد خود را دادند.
زارع گفت: آنچه ادارات کل آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران به عنوان اموال و املاک مازاد معرفی کرده‌اند، مشخص است و به هیچ عنوان هیچ پروژه مشارکتی و خیری در این لیست وجود ندارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران گفت: مولدسازی اموال و املاک آموزش و پرورش صرفاً از فروش اموال دولتی انجام و به هیچ عنوان مدارس احداثی خیرین در این طرح فروخته نخواهد شد.
رئیس سازمان خصوصی سازی در واکنش به ابهامات پیش آمده در مورد عدم اعلام پلاک املاک مازاد دولت گفت که صرفا در مرحله مازاد بودن، به دلیل جلوگیری از زد و بند پلاک اعلام نمی شود.
از آنجایی که سازمان نوسازی مدارس کشور در دوره مدیریت جدید همواره احترام به اصول اخلاقی و شفافیت در اخبار و اطلاعات را در دستور کار خود قرار داده است همچنین در این مسیر برای خیرین به عنوان بازوان مستحکم و قابل اعتماد در جهاد مدرسه سازی احترام ویژه‌ای قائل است به اطلاع می‌رساند که هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است. املاکی که مالکیت آن به نام دولت و دولتی‌­ساز نباشد اساساً نمی‌­تواند در مسیر مولدسازی قرار بگیرد.
رئیس سازمان خصوصی سازی در واکنش به ابهامات پیش آمده در مورد عدم اعلام پلاک املاک مازاد دولت گفت که صرفا در مرحله مازاد بودن، به دلیل جلوگیری از زد و بند پلاک اعلام نمی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به روند فروش املاک مازاد آموزش و پرورش و اختصاص منابع حاصله برای ساخت پروژه‌های آموزشی جدید در پایتخت اظهار کرد: حداقل بالغ بر ۱۰ مورد از املاک مازادمان را در تهران برای فروش اعلام کرده‌ایم.
جدا از مساله قانونی بودن یا نبودن مولدسازی اموال ایران‌خودرو و سایپا، این پرسش مهم وجود دارد که این دو خودروساز به عنوان بنگاه‌های تولیدی اصلا چرا باید زمین و املاک مازاد و غیرمولد داشته باشند؟
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون برای حدود ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار سند اخذ کرده‌ایم و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آن بنا به دلایلی از دستورکار خارج شده‌اند.
ارسلان مالکی میزان اراضی شناسایی شده مازاد سایر دستگاه‌های دولتی را ۸ هزار و ۹۰۳ هکتاراعلام کرد: اگراطلاعات املاک دولتی ثبت شده درسامانه سادا وزارت اقتصاد دراختیاروزارت راه وشهرسازی قرارگیرد
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی یازدهمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
صولت مرتضوی گفت: صندوق املاک و مستغلات همکاری چندبخشی برای خدمت گرفتن نقدینگی مازاد جامعه است.
سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در لایحه بودجه رقمی معادل ۶,۰۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای تأمین اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام در همان استان و محل تعهد شده است.
اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران موفق به اخذ تعداد ۱۷ مورد مجوز فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان تهران شد که جهت اجرا به دستگاه های مربوط ابلاغ شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ