مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران گفت: مولدسازی اموال و املاک آموزش و پرورش صرفاً از فروش اموال دولتی انجام و به هیچ عنوان مدارس احداثی خیرین در این طرح فروخته نخواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه‌ها از اعلام اموال مازاد خودداری می‌کنند؛ اخیرا به بانک‌ها درباره فروش اموال مازاد نامه زدیم. دستگاه‌های نظارتی مانع انجام مولدسازی نیستند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران، با تاکید بر مولد سازی املاک شهر تهران گفت: هیچ تصمیمی بر خام فروشی دارایی‌های شهرداری نداریم.
سمنان- اداره حقوقی و املاک اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پنج ملک از مجموعه این اداره کل در بخش املاک مازاد و طرح مولد سازی به فروش رسید.
سرپرست بانک مسکن  گفت: با توجه به مصوبه مولدسازی و همچنین بندهایی در بودجه ۱۴۰۲ بانک پس از اخذ مجوز از وزارت اقتصاد و امور دارایی نسبت به فروش این املاک از طریق مزایده اقدام خواهد کرد.
وزیر آموزش و پرورش فروش مدارس خیرساز را از نظر شرعی مجاز نمی‌داند و مولدسازی را تنها به املاک مازاد محدود می‌کند.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به مصوبه مولد سازی کم لطفی شد، این طرح، ربطی به خصوصی سازی ندارد؛ پول حاصل از فروش اموال مولد سازی به خزانه می رود و در بودجه هزینه می شود.
نوری همچنین با بیان اینکه املاک مازاد برای اتمام فضاهای ناتمام خیری مولدسازی می‌شوند، گفت: اجازه فروش املاک خیرین را به لحاظ شرعی نداریم و این کار را هم نمی‌کنیم و مولدسازی در زمینه تکمیل و ساخت مدارس انجام می‌شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان این که هیچ مدرسه خیرسازی در مولدسازی به فروش نمی‌رسد، گفت: تمام درآمد حاصل از فروش املاک مازاد فقط صرف مدرسه‌سازی می‌شود.
اصفهان- مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضائی وزارت آموزش و پرورش گفت: مولدسازی به معنای فروش نیست و باید با استفاده حداکثری از آن، زمینه رسیدن به درآمد پایدار را فراهم کرد.
نماینده مردم بافق در مجلس گفت: سران قوا اخیراً سازوکاری برای فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی تعیین کرد و امروز هم مجلس مصوبه‌ای در این باره داشت و باید گفت کدام مبنای عمل است.
زاکانی با اشاره به شایعات مطرح شده در رابطه با فروش پارک‌ها در راستای مولدسازی، خاطرنشان کرد: این روز‌ها انواع و اقسام دروغ‌ها را می‌شنویم؛ فروش پارک‌های پایتخت هم یک دروغ شاخدار است.
دولت در سال‌های قبل تلاش کرده کسری بودجه خود را به حوزه عمرانی تسری دهد و واقعیت این است که بخش عمرانی به دلیل عدم تخصیص منابع امروز دچار توقف است؛ بنابراین حتی اگر دولت منابع حاصل از مولدسازی را به بخش عمرانی هم اختصاص دهد، به دلیل عقب‌ماندگی تاریخی در تخصیص منابع این بخش، ورود منابع مولدسازی به بخش عمرانی معنایی به جز جبران کسری بودجه نخواهد داشت.
دبیرخانه اجرایی مولدسازی وزارت آموزش و پرورش از ارائه ۵۲۰ دارایی آموزش و پرورش برای مولدسازی خبر داد و اعلام کرد: فروش مدارس خیرین سوء تفاهم است.
سخنگوی دولت با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: مدارس نیمه کاره خیّرساز با فروش عوائد حاصل از طرح مولدسازی تکمیل و فعال خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره چگونگی مولدسازی اموال شهرداری تهران توضیحاتی داد و گفت: شهرداری برای فروش املاک خود از شورای شهر مجوز می‌خواهد.
خبر عجیبی است که مدارس خیرساز را در محروم‌ترین استان‌های کشو، در لیست واگذاری اموال مازاد دولت قرار می‌دهند. هدیه‌ی خیرین و زحمات آن‌ها در دولت نادیده گرفته شده است. این درحالی‌ست که به علت کمبود شدید مدارس، دولت‌ها طی این سال‌ها دست به دامان خیرین مدرسه‌ساز شده‌اند.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: هنوز هیچ تصمیمی برای مولدسازی اردوگاه شهید باهنر تهران نداریم و هیچ اقدامی هم در این حوزه درباره این اردوگاه انجام نشده است؛ بنابراین گزارش امروز چند کانال خبری مدعی شدند که اردوگاه شهید باهنر تهران در فهرست املاک و اموالی که در قالب طرح مولدسازی از سوی دولت برای فروش گذاشته شده‌اند، قرار گرفته و قرار است امیر قطر در قالب مولدسازی، این اردوگاه را خریداری کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: فروش اموال مازاد دولت نیز در برنامه ششم توسعه و همچنین در لوایح بودجه سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وجود داشت که دولت‌ها نیز می‌بایست نسبت به آن اقدام می‌کردند؛ زیرا این موضوع قانون مصوب است، اما در اجرا کردن این قانون موانعی وجود داشت که می‌بایست یک اقدام مهم راهبردی جهت فروش این اموال دولتی صورت می‌گرفت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای مهم به سران قوا مصوبه‌ «مولّد‌سازی دارایی‌های دولت» را فروش بیت المالِ متعلق به آحاد ملت قلمداد کرد و آن را نوعی «کاپیتولاسیون» دانست که برای مدیران سیاسی دارای امضای طلایی مصونیتی ایجاد می کند که حتی برای رهبری و مسولان رده بالای دیگر نظام نیز چنین مصونیتی پیش بینی نشده است.
یکی از اشتباهاتی که معمولا در این زمینه رخ می‌دهد، این است که مسئولان فکر می‌کنند مولدسازی اموال یعنی فروش دارایی‌های عمومی. به عنوان مثال فرض کنید در میان این اموال یک زمین بلااستفاده وجود دارد. لزومی ندارد این زمین فروخته شود. می‌توان با همکاری بخش خصوصی یک فضای سبز در قالب پارک در آن ساخت که هم امکان تفریح و ورزش در آن وجود دارد و موجب افزایش سطح سلامت جسمی و روحی افراد جامعه می‌شود و هم می‌تواند فضای مناسبی برای اشتغال‌زایی باشد. این اقدام هم نوعی مولدسازی است
محسن برهانی نوشت: فروش املاک به خارجی‌ها در مصوبه #مولدسازی بلااشکال است؟! عجب! پس بند ۳ ماده ۹۶۱ قانون مدنی و قانون راجع به تملک اموال غیرمنقول اتباع خارجی مصوب ۱۳۱۰ نسخ شده بود و ما خبر نداشتیم.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه ۸۵ میلیون ایرانی ناظر اتاق شیشه‌ای مولدسازی هستند، گفت: نیازی به فروش برخی اموال نیست زیرا بسیاری از املاک امکان مولدسازی و تبدیل به واحدهای سرمایه‌گذاری را دارند.
سرمایه‌های راکد می‌تواند گره‌های پروژه‌های نیمه‌تمام را باز کند و کمک بزرگی به رشد اقتصادی باشد، حال دولت تصمیم به فروش اموال مازاد خوبه گرفته که سازوکار آن همراه با برخی انتقادات بوده است.
رئیس جمهور همه دستگاه‌های دولتی را مکلف کرد در زمینه تهیه فهرست اموال مازاد و دارایی‌های غیرمولد خود و برنامه‌ریزی برای فروش و مولدسازی این دارایی‌ها با جدیت و سرعت بیشتری عمل کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ