هنوز هیچ مطالعه‌ای صورت نگرفته که یک بار برای همیشه توضیح دهد که آیا مردان و زنان متفاوت به دنیا می‌آیند یا صرفا مشروط به تناسب نقش‌های جنسیتی خاص هستند و این موضوع هنوز به عنوان موضوعی پیچیده باقی مانده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خروپف زمانی رخ می‌دهد که جریان هوا از طریق دهان و بینی مسدود می‌شود و زبان، دهان، گلو یا مجاری تنفسی در بینی هنگام تنفس فرد می‌لرزد. این ارتعاش زمانی اتفاق می‌افتد که این قسمت‌های بدن در هنگام خواب شل و باریک می‌شوند.
در حالی که حزب عدالت و توسعه خود را برای انتخابات شهرداری ها آماده می کند، حزب جمهوری خواه خلق با اختلافات داخلی مواجه است و ظاهرا حزب متبوع اردوغان پیروز این دور از رقابت ها خواهد بود.
برنج سفید معمولاً برای کاهش وزن ایده آل نیست و سطح بالایی از کربوهیدرات‌های تصفیه شده دارد.
تیم سن‌ایچ با برتری در دربی ساوه به جمع مدعیان قهرمانی بازگشت. چرا و چگونه؟
آفتاب سوختگی باعث خارش و قرمزی پوست می‌شود، در حالی که مسمومیت با نور خورشید می‌تواند یک واکنش آلرژیک باشد و علائم بیشتری را با خود به همراه داشته باشد.
آیا بیت‌کوین می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار برسد که برابر با افزایش بیش از سه برابری است؟ تحلیل‌گران ارز مجازی می‌گویند مطمئناً این امکان وجود دارد که باارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان بتواند شش‌رقمی شود.
بر اساس تحقیقات انجام شده، بوئیدن اشک زنان باعث کاهش هورمون جنسی تستوسترون و فعالیت بخش‌هایی از مغز می‌شود که به تحریک جنسی مربوط هستند.
اسلامیان با اشاره به این که برخی آفت‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها هم می‌تواند باعث سیاه شدن مغز گردو و البته غیرقابل مصرف شدن آن شوند، گفت: اگر مغز گردو کمی سیاه شده باشد و طعم آن تغییر نکند، مشکلی برای استفاده وجود ندارد.
اینشتین می‌خواست که جسدش سوزانده شود، اما هاروی مغز او را برداشت و از تحویل آن به بیمارستان خودداری کرد. نمونه‌های بافت دارایی پاتولوژیست بیمارستان محسوب نمی‌شوند. اما هاروی توانست نهایتاً اجازه پسر اینشتین را برای استفاده از این مغز برای اهداف علمی بگیرد.
«نوشیدن قهوه اتصال بین نواحی حالت شبکه پیش‌فرض مغز، شبکه‌ای که در هنگام استراحت با فرایند‌های خودارجاعی مرتبط است، را کاهش داد. هم‌چنین اتصال کاربردی بینِ شبکه‌های موتوری/حس-پیکری (حس‌هایی که برخلاف حس‌های چشایی و بینایی، جای خاصی در بدن ندارند) و قشر پیش‌پیشانی کاهش پیدا کرد، این درحالی بود که اتصال در نواحی بینایی در سطح بالاتر و شبکه کنترل اجرایی ِ سمت راست، بعد از نوشیدن قهوه افزایش پیدا کرد.»
آیا مغز انسان می تواند خود را بازسازی کند؟ و آیا می توان از این ظرفیت بازسازی در طول پیری یا در شرایط تخریب عصبی استفاده کرد؟ این پرسش ‌ها مدت‌های مدیدی موضوع بحثی شدید در جامعه علوم اعصاب بوده اند.
آیا آنچه می‌خورید واقعاً می‌تواند مغز شما را جوان نگه دارد؟ محققان دانشگاه ملی استرالیا اینگونه فکر می‌کنند. مطالعه‌ای که به تازگی در مجله تغذیه اروپایی (European Journal of Nutrition) منتشر شده، نشان می‌دهد که مصرف مقادیر زیاد غذا‌های غنی از منیزیم باعث کندتر شدن روند پیری در مغزِ بزرگسالان بالای ۵۵ سال می‌شود.
ویتامین D نقش مهمی مانند حفظ سلامت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها و همچنین حمایت از دفاع ایمنی دارد. اما اینکه آیا به محافظت از مغز افراد مسن کمک می‌کند، مشخص نیست.
در سالیان اخیر ما آموخته ایم که اشکال خاصی از سرطان در بدن رشته‌های عصبی را دریافت می‌کنند که از مغز منشا می‌گیرند و از طریق سیگنال‌های الکتروشیمیایی که در زنجیره‌ای از نورون به نورون حرکت می‌کنند به بدن منتقل می‌شوند و تومور‌های ریه، پروستات، پوست، سینه و لوزالمعده و دستگاه گوارش را شامل می‌شوند.
دارو‌هایی که هورمون شادی را هدف قرار می‌دهند به طور گسترده برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. با این وجود، برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا این وضعیت ناشی از عدم تعادل شیمیایی در مغز است یا خیر.
د. آیا برای یافتن یک رمز سه عددی و به چالش کشیدن مغز خود آماده هستید؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.
جو بایدن گفت: تشخیص داده شد که من مبتلا به بیماری هستم، آن‌ها مجبور شدند چند بار بالای سرم را بردارند تا ببینند آیا من مغز دارم یا نه!
مغز انسان محدودیت دارد. ما با خطا‌های شناختی، توهم‌های دیداری و کوریِ بی‌توجهی نسبت به چیز‌هایی که انتظار دیدن‌شان را نداریم، منحرف می‌شویم. یک پرسش اساسی در زمینه تحقیق درباره وجود حیات در کرات دیگر، آن است که آیا ما می‌توانیم در صورت مواجه شدن با نوعی از حیات که شباهتی به حیات روی کره زمین ندارد، آن را تشخیص بدهیم؟ ما باید بیاموزیم تا «از چیز‌های بدیهی، آشنازدایی کنیم.» به‌این‌ترتیب، ما یاد می‌گیریم که حیات در مکان‌های دیگر را با شرایط خودمان ننگریم بلکه با شرایطِ آن مخلوقات بنگریم.
رئیس انجمن صرع ایران گفت: بیماری صرع حملات گذرا و موقتی مغز است و عامل آن در سنین مختلف متفاوت است؛ به طوری که از علل ژنتیکی تا عفونت، نارسایی عروقی، سکته مغزی، تومور مغزی و یا بروز تصادفات و آسیب به جمجمه می‌توانند از علل ابتلا به صرع باشد.
یک متخصص مغز و اعصاب، در خصوص بیماری ام اس و شایع‌ترین علائم این بیماری، توضیحاتی ارائه داد.
سیدجواد حسینی نژاد، متخصص مغز و اعصاب در پاسخ به این سوال، که آیا غذاها می‌توانند در ابتلاء افراد به آلزایمر نقش داشته باشد، گفت: غذاهای چرب و پر پروتئین، غذاهای فرآوری شده و صنعتی، فرد را مستعد ابتلاء به این بیماری می‌کند و یا حتی ممکن است، ابتلاء به این بیماری را سرعت بخشد.
کودکان در حین آموزش، افزایش سریع گاما آمینو بوتیریک اسید (GABA)، یک میانجی عصبی مهم در سیستم عصبی مرکزی پستانداران، را تجربه می‌کنند. گاما آمینو بوتیریک اسید تا چند دقیقه بعد هم در مغز آن‌ها باقی می‌ماند؛ در حالی که سطح آن در بزرگسالان ثابت می‌ماند.
محققان توضیح داده اند: تا به حال مطالعات متعددی به بررسی نقش عوامل رژیمی یا تغذیه ‌ای در عملکرد شناختی افراد مسن پرداخته اند، ما به دنبال کشف این بودیم که آیا ویتامین D در مغز نیز وجود دارد یا خیر، و در صورت وجود، غلظت های مختلف این ویتامین، چگونه بر زوال شناختی تاثیر می گذارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در توصیه بعدی، امامان جمعه را به سلوک مردمی یعنی حضور در بین مردم و گفتگو با آنان توصیه کردند و افزودند: صِرفِ رفتن بین مردم کار مهمی است بنابراین از مردم فاصله نگیرید و ارتباطات خود را به یک گروه خاص محدود نکنید،

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ