دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین یک شهروند ایرانی و یک شرکت‌ ثبت شده در سنگاپور و امارات را به بهانه تحریم های ثانویه مرتبط با تروریسم تحریم کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی مطهری گفت: امریکا بزرگ‌ترین قدرت دنیاست و با یک فرمانش تمام بانک‌ها با ما همکاری نمی‌کنند. آیا با قطع رابطه، با ادامه تحریم‌ها و عدم توافق بر روی برجام به آمریکا ضربه زده‌ایم یا به ملت خودمان؟ زمانی می‌توانیم به امریکا ضربه بزنیم که قدرت اقتصادی پیدا کنیم.
آمریکا تحریم هایی را علیه دو گروه مسلح در سوریه و سه تن از فرماندهان آنها در ارتباط با نقض حقوق بشر اعمال کرد.
شرکت گوگل در ایمیلی به مدیران برنامه آپ اعلام کرده به علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اقدام به حذف این برنامه از گوگل پلی کرده است. این چندمین پلتفرم ایرانی است که از این فروشگاه اینترنتی حذف شده است.
وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم دو شهروند نیجریه ای و عراقی و ۱۵ نفتکش حامل پرچم پاناما به اتهام همکاری با شرکت ملی نفت ایران و دور زدن تحریم ها علیه تهران خبر داد.
قانون تحریم‌های ایران، که باید به طور مستمر توسط کنگره تحت یک بند غروب اجباری تمدید شود، به قوه مجریه آمریکا اجازه می‌دهد تا به بهانه تلاش ایران به سلاح هسته ای، بخش انرژی ایران را تحریم کند.
دولت آمریکا اعلام کرد ۳۹ شرکت و نهاد را به بهانه کمک به فروش محصولات پتروشیمی، و یک شخص و ۵ شرکت چینی ر اهم به ادعای «کمک به برنامه پهپادی ایران» به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.
این معافیت کمتر از یک ماه پس از لغو تحریم‌ها علیه همکاری هسته‌ای ایران و روسیه توسط دولت بایدن صورت گرفته است.
دولت جو بایدن در حال رایزنی با کنگره ایالات متحده آمریکا است تا یک بسته کمکی دیگر به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را برای دولت اوکراین تصویب کند. همچنین دولت آمریکا قصد دارد هم‌زمان تحریم‌های بیشتری را علیه کرملین وضع کند.
با گذشت یک هفته از زلزله در ترکیه و سوریه و رفتار دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در رابطه با مردم زلزله‌زده این دو کشور، دولت چین تأکید کرد واشنگتن باید فورا تحریم‌ها علیه سوریه را لغو کند.
در یک سال آشفتگی اقتصادی عمومی که پس از کووید بهبود یافته است موقعیت روسیه به عنوان یک صادرکننده بزرگ کالا به این کشور اهرم خاصی در مقایسه با سایر کشور‌ها بخشید. روسیه بیش از آن چه ما انتظار داشتیم تجارت داشته و در این میان از کانال‌های پشتی نیز برای این منظور استفاده کرده است. این موارد در کنار یکدیگر دلیل کارایی کم‌تر مورد انتظار تحریم‌ها علیه روسیه بوده اند.
درحالیکه معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای کاهش تحریم‌ها علیه مسکو شرط گذاشت، یک مقام روسیه اعلام کرد: جدیتی در واشنگتن برای مذاکره نمی‌بینیم.
یک شرکت انگلیسی اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا این شرکت را به مدت دو سال دیگر از تحریم‌های ایرانی میدان گازی دریای شمال معاف کرده است.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) روز جمعه اعلام کرد که با شرکت چند ملیتی دانفوس ای/اس به توافقی برای حل‌وفصل پرونده‌های مربوط به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سوریه و سودان به توافق دست یافته است.
سرگئی لاوروف در یک پیام ویدیویی به شرکت کنندگان کنفرانس عدم اشاعه گفت: واشنگتن سیاست فشار حداکثری در رابطه با توافق هسته ای با ایران را رها نکرده است.
یک روزنامه لبنانی با انتشار گزارشی نوشت که دولت آمریکا به دولت لبنان ابلاغ کرده است که کمک سوختی ایران به این کشور، مشمول تحریم‌های تحمیلی واشنگتن علیه تهران است و به بیروت مجوز دریافت سوخت از ایران حتی رایگان را نمی‌دهد.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل درخصوص تاثیر ادعای ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران، می‌گوید که اول فرانسوی‌ها و بعد انگلیس و امریکا مدعی شدند که این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. در صورتی که می‌دانیم تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ برداشته شد. ولی انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و امریکایی‌ها مدعی‌اند که این پهپاد‌ها حکم موشک را دارند و تحریم‌های موشکی علیه ایران در قطعنامه ۲۲۳۱، تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. بر چنین مبنایی آن‌ها مدعی هستند که ارسال این پهپاد‌ها می‌تواند در حکم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد. آمریکا و اروپا اگر قصد پیگیری این ادعا را داشته باشند، در نهایت ممکن است به فکر توسل به مکانیسم ماشه، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگرداندن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بیافتند.
یک پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک با اعتقاد به این که هنوز برجام بهترین گزینه برای رفع تحریم‌ها علیه ایران است، تاکید کرد: تحریم‌هایی که آمریکا مجددا وضع کند جنبه نمادین دارد اما همان‌ها هم می‌تواند منجر به بدبینی در روند مذاکرات شود و حسن نیت لازم را مخدوش کند.
یک پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک با اعتقاد به این که هنوز برجام بهترین گزینه برای رفع تحریم‌ها علیه ایران است، تاکید کرد: تحریم‌هایی که آمریکا مجددا وضع کند جنبه نمادین دارد اما همان‌ها هم می‌تواند منجر به بدبینی در روند مذاکرات شود و حسن نیت لازم را مخدوش کند.
در گزارش آلنا دوهان آمده است: ایران همانند سایر کشور‌های تحت تحریم از گسترده شدن صلاحیت آمریکا در معاملات بانکی بین المللی به دلیل ارتباطات بانک‌های ایالات متحده با بانک‌های خارجی با پرداخت‌های دلاری متضرر شده است؛ این امر موجب ایجاد اختلالات و تأخیر جدی در تأمین کالا‌های اساسی از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و سایر تجهیزات و مواد اولیه گردیده است.
واکنش گسترده به قطع رابطۀ تیرانا با تهران، گسترش تحریم‌های آمریکا به چند نهاد امنیتی و بیانیۀ به نسبت تند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دربارۀ میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران را هم می‌توان به عنوان شواهد دیگری از آغاز دور تازه‌ای از تشدید فشار‌ها علیه ایران به شمار آورد
وزارت‌خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه چهار شرکت و یک شخص ایرانی اعمال کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک فرد و ۴ نهاد حقوقی در ایران خبر داده است.
توانایی محدودِ ایران جهت نیاز‌های گازی غرب در بحبوحه اوج گیری تحریم‌ها علیه روسیه و بحران گازی اروپا، عدم اراده جدی دولت بایدن جهت دستیابی به یک توافق با تهران و در نهایت، تلاش‌های گسترده دولت آمریکا جهت حراست از برخی از واژگان و ساختار‌های مبهم در متن توافق اتمی با ایران جهت استفاده از آن‌ها در آینده علیه کشورمان، سه گزاره مهم و اساسی هستند که طرفِ ایرانی در روند مذاکرات و تعاملات دیپلماتیک جاری با محوریت دستیابی به یک توافق اتمی با موضوع احیای برجام باید مد نظر قرار دهد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا ۶ شرکت و یک کشتی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم‌ قرار داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ