کانال تلگرامی روزنامه هم‌میهن نوشت: الهه محمدی پس از احضار تلفنی به سوی محل بازجویی در حال حرکت بود که در طی مسیر بازداشت شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ستایشی سخنگوی قوه قضائیه گفت: موضوع اتهامی نیلوفر حامدی و الهه محمدی ارتباطی با تهیه گزارش از مرگ خانم مهسا امینی و حرفه خبرنگاری آنها ندارد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در ۴ مرداد ۱۴۰۲ آخرین دفاع از متهمان اخذ شده و وکلای پرونده تقاضای مهلت سه روزه خواستند که برای ارایه لایحه دفاعیه و وکلای متهمان روز شنبه لایحه خود را تقدیم دادگاه کردند و پرونده در حال انشای رای است و به محض صدور رای، ان شاءالله مطابق موازین قانونی و در حدود مقررات اطلاع رسانی می‌کنیم.
تهمت و افتراء و اتهام که باب شود، دیگر هیچ‌کس مصونیت نخواهد داشت. آن‌ها که چنین راه‌هایی را می‌گشایند و هموار می‌کنند، فقط به طرف مقابل خود آسیب نمی‌رسانند. مهار شتر اتهام که رها شد، در برابر هر خانه‌ای زانو خواهد زد. جوامع از همین طریق دچار سقوط کامل اخلاقی می‌شوند.
معتقدم به جای بازداشت خبرنگاران، نهادهای امنیتی، قوه قضاییه، دولت و مجلس باید برای حرف‌های مردم گوش شنوا داشته باشند نه اینکه خبرنگارانی را که کارشان را انجام داده‌اند بازداشت کنند و ماه‌های زیادی بلاتکلیف و در بازداشت موقت نگه دارند.
همسر الهه محمدی، در اکانت توئیتر خود نوشت: دومین جلسه دادگاه نیلوفر حامدی سه‌شنبه ۳ مرداد و الهه محمدی چهارشنبه ۴ مرداد به ریاست قاضی صلواتی برگزار می‌شود.
نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات الهه محمدی، با حضور قاضی، نماینده دادستان، متهم و وکلای انتخابی وی برگزار شد.
شهاب میرلوحی، وکیل الهه محمدی گفت: صرفا پس از قرائت کیفرخواست، سوالاتی درباره موضوع پرونده از خانم محمدی پرسیده شد که ایشان پاسخ دادند و در نهایت ختم جلسه اول اعلام و مقرر شد تاریخ جلسه بعدی متعاقبا اعلام شود. در پایان هم هرچقدر ما درخواست کردیم که توضیحاتمان را به سمع و نظردادگاه برسانیم، متاسفانه هیچ فرصتی به ما داده نشد.
کیهان: رسانه‌های مدعی اصلاحات که در اغتشاشات سال گذشته با ایجاد التهاب، تنش‌آفرینی و انتشار اخبار کذب یا ضعیف نقش موثری در تکمیل پازل جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران ایفا کردند، در پی بازداشت دو خبرنگارشان نیز به دنبال جنجال‌آفرینی هستند. این رسانه‌ها تاکنون با لحنی تند و تیز مطالبه تسریع برگزاری دادگاه برای رسیدگی به اتهامات «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» را داشتند، در حالی که قوه قضائیه به دنبال آن بود تا فرصت کافی برای مطالعه پرونده و تدارک دفاع را در اختیار وکلای این دو متهم قرار دهد.
آن دسته از محافل اصولگرا که برگزاری غیرعلنی دادگاه سه جوان اعدام شده در اصفهان را به باد انتقاد گرفتند و آن را بیش از هر چیز به زیان حکومت و دستگاه قضایی ارزیابی کردند، بهتر است تا دیر نشده، بر ضرورت علنی بودن دادگاه این دو روزنامه‌نگار تأکید و برای آن زمینه‌سازی کنند.
میلر مدعی شد: «محاکمه های ساختگی واعدامها جزو تلاشهای اصلی رژیم ایران برای سرکوب هر نوع مخالفت بوده است.»
صبح امروز (دوم خردادماه سال جاری) مسعود ستایشی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت گفت: فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه را خدمت ملت بزرگواران عزیز ایران و دختران عزیزمان تبریک عرض می‌کنم.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: وقت رسیدگی در مرحله بدوی برای خانم الهه محمدی ۸ خردادماه و نیلوفرحامدی ۹ خرداد ماه است و در روز‌های آتی دادگاه تشکیل و به اتهامات مطروحه با دقت کامل و سرعت مناسب رسیدگی می‌شود.
مسعود ستایشی صبح امروز (دوم خردادماه سال جاری) در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت گفت: فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه را خدمت ملت بزرگواران عزیز ایران و دختران عزیزمان تبریک عرض می‌کنم.
همسر نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار زندانی از انتقال ۵ زندانی سیاسی زندان قرچک به بند زنان زندان اوین خبر داد.
همسر نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار زندانی از انتقال ۵ زندانی سیاسی زندان قرچک به بند زنان زندان اوین خبر داد.
ستایشی با اشاره به ترک فعل‌ها در خصوص اجرای قانون هوای پاک گفت: پرونده اجرای قانون هوای پاک در شعبه سوم ناحیه ۲۸ مطرح رسیدگی بوده و برای پنج مسئول دولت سابق قرار نهایی جلب دادرسی و کیفرخواست قانونی به اتهام سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی صادر شده است.
ستایشی درباره وضعیت پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی گفت: کیفرخواست قانونی صادر شد و اتهام این دونفر همکاری با دولت متخاصم امریکا و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است.
تعدادی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران کشور در نامه‌ای به رئیس دستگاه قضا درخواست آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی را مطرح کردند.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در عفو‌های معیاری پرونده‌ها با شرایط انطباق داده می‌شود. ما نه می‌گوییم خبرنگار یا سلبریتی و ... است. این بد است که می‌گویند اقای سخنگو گفت خبرنگار و فلانی در جایی گفته اصلا خبرنگاری را بازداشت نکردیم. هرکسی که مشمول باشد انجام می‌شود.
الهه محمدی و نیلوفر حامدی به زندان قرچک منتقل شدند
غلامحسین کرباسچی، درمورد صحبت‌های اخیر وزیر ارشاد گفت: من خبر ندارم آقای وزیر ارشاد از چه کسی پیگیری کرده است، چون از ما تا به حال نه به صورت کتبی و نه شفاهی درخواستی نکرده است. اگر هم مدرکی بخواهند یک نامه ماموریت، هزینه بلیت برای تهیه گزارش در سقز و نوار صوتی است که الهه محمدی به روزنامه تحویل داده است.
سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی گفت: پرونده در شرف تصمیم نهایی است. در این فاصله در جمع بندی اگر عناوین اتهامی دیگری مطرح شود مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اگر ثابت شود اقدامات مجرمانه‌ای انجام دادند قطعا رسیدگی خواهد شد.
عباس عبدی درباره الهه محمدی و نیلوفر حامدی‏ واکنش توئیتی نشان داد.
مدیر مسئول روزنامه هم‌میهن به بازداشت خبرنگار این روزنامه واکنش نشان داد و گفت: الهه محمدی از سوی روزنامه به سقز رفت و مسئولیتی متوجه او نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ