۸۳۰ هزار معلم در کشور شرایط شرکت در نظام رتبه‌بندی را دارند. تمام معلمان که در حکم پرسنلی آن‌ها از کلمات معادل «معلم، آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی و...» استفاده شده، امکان ورود به سامانه و تکمیل فرم‌ها را دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: طرح رتبه بندی یکی از برنامه‌های دولت برای ارتقای منزلت معلمان است که در این راستا نقص‌هایی در اجرا وجود داشت که در حال تکمیل و اصلاح است.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات و طرح مهرآفرین شد.
دیوان محاسبات کشور با صدور نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که محاسبه و پرداخت مزایای رتبه بندی معلمان طرح مهرآفرین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ قابا اجرا است.
طرح نظام رتبه‌بندی معلمان. بیش از یک‌دهه از این رتبه‌بندی گفته شده. طرحی که دو وزیر و یک سرپرست را با وعده اجرایی‌شدن به خود دید. یک‌دهه ماجرا‌ها و حاشیه‌هایی که درنهایت این طرح را به مجلس یازدهم برای تصویب رساند. مجلس‌های قبل هربار از بهانه کمبود اعتبار و بودجه اجرایی گفتند تا این طرح در حسرت اجرا بماند.
دامغان- نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی، گفت: همه معلمان طرح مهرآفرین بدون برگزاری آزمون مجدد مشمول رتبه بندی معلمان شدند.
آبادان- عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تعداد ۸۵ هزار معلم طرح مهرآفرین به تعداد معلمان رتبه‌بندی شده اضافه خواهند شد که این معلمان باید ۱۰ - ۱۵ سال قبل نیروی رسمی آموزش و پرورش می‌‎شدند.
کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه بندی بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر ۱۴۰۱ برای آن‌ها می‌باشد.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، کلیه معلمان طرح مهرآفرین بدون برگزاری آزمون مجدد مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان شدند.
حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه برای علی‌الحساب برای رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین مبلغی برای آن‌ها واریز خواهد شد، درباره صدور احکام رتبه‌بندی معلمان گفت: هنوز احکام رتبه‌بندی برای تمام معلمان صادر نشده است.
سمنان- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه طی تفاهمی با دانشگاه فرهنگیان به همه معلمان مدارس غیردولتی صلاحیت حرفه‌ای می‌دهد تا اگر معلمی توان کار را نداشته باشد در کلاس حضور نیابد.
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، مصوبه هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص ایراد آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی به نفع معلمان «طرح مهر آفرین» را تشریح کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، مصوبه هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص ایراد آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی به نفع معلمان «طرح مهر آفرین» را تشریح کرد.
طبق اعلام کارگروه رتبه‌بندی معلمان، فرصت بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان تا پایان روز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ تمدید شد. همچنین افرادی که ثبت نهایی کرده‎اند، اما قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند می‎‌توانند مجدد در مهلت تمدید شده نسبت به اضافه یا کم کردن اطلاعات خود اقدام کنند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بر اساس اعلام نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، معلمان طرح مهرآفرین نیز باید شامل قانون رتبه بندی معلمان شوند.
پس از مشخص شدن شرایط رتبه بندی معلمان گروه‌هایی از جامعه فرهنگیان کشور بودند که نسبت به برخی بند‌های طرح رتبه بندی اعتراضاتی داشتند و مخالفت‌های خود را اعلام کردند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه بندی خواهند شد فقط نیازمند شرکت در آزمونی هستند که آموزش و پرورش تا مهر ماه برگزار خواهد کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید معلمان طرح مهرآفرین هم مشمول قانون رتبه بندی شوند.
علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، آئین نامه رتبه‌بندی معلمان را مغایر با مصوبه مجلس دانسته و گفت: هیئت تطبیق مصوبات با قوانین مجلس، حذف معلمان طرح مهرآفرین را از قانون رتبه بندی مغایر با مصوبه مجلس دانسته است؛ بنابراین دولت باید در تدوین آئین نامه‌ها کلیات ذینفعان و قوانین را در نظر بگیرد.
نایب رئیس مجلس گفت: هیئت تطبیق مصوبات با قوانین مجلس، حذف معلمان طرح مهرآفرین از قانون رتبه بندی معلمان را مغایر با مصوبه مجلس دانسته است. لذا دولت در تدوین آئین نامه قوانین دقت کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع معلمان طرح مهرآفرین به ما منعکس شده که یک بحث جدی است و ما در حال پیگیری هستیم.
طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش به خاطر عدم اجرای رتبه‌بندی درباره معلمان جذب‌شده در قالب طرح مهرآفرین در مجلس کلید خورد.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان طرح مهر آفرین باید تبدیل وضعیت شوند.
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: آئین نامه رتبه بندی معلمان ۱۵ دی ماه به تصویب نهایی رسید و ۲۶ همین ماه سامانه برای بارگذاری مدارک معلمان راه اندازی خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ایراد آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان رفع و فرایند اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان شروع شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ