سخنگوی وزارت خارجه چین رویکرد مسئولانه شورای امنیت سازمان ملل در قبال مسئله اوکراین را خواستار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر شورای امنیت ملی کشورمان گفت: همکاری ایران و چین علاوه بر منافع فراوان اقتصادی زمینه‌ساز امنیت منطقه‌ای است.
چین در نشست شورای امنیت از آمریکا خواست تمامی تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را رفع کند.
نماینده چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل با هشدار به تهدیدات علیه ثبات جهانی نسبت به ادامه تشدید جنگ در اوکراین هشدار داد.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه هدف آمریکا نابودی روابط سازنده میان کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروری سابق است، گفت که واشنگتن هرگز به هدف خود برای تسلط بر جهان نخواهد رسید.
شورای امنیت سایبری پرتغال دستوری صادر کرده که ممکن است اپراتورهای مخابراتی را وادار به عدم استفاده از تجهیزات ۵G چینی در شبکه اینترنت موبایل کند.
آمریکا و انگلیس با چین، فرانسه و امارات برای صدور بیانیه مطبوعاتی در شورای امنیت درباره تحولات مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.
نمایندگان چین، فرانسه و امارات خواستار تشکیل جلسه اضطراری غیر علنی شورای امنیت درباره تجاوز امروز ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و به دنبال آن افزایش شمار شهدا و مجروحان در نوار غزه شدند.
دیپلمات ارشد چین خواستار اعمال اصلاحات و نقش‌آفرینی بیشتر کشورهای در حال توسعه در شورای امنیت سازمان ملل شد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به اظهارات رئیس جمهور برزیل مبنی بر عدم تمایل غرب برای پایان دادن به جنگ اوکراین، واکنشی عصبی و شتابزده نشان داد!
نماینده چین در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات اوکراین گفت اروپا برای بهره مندی از ثبات و امنیت پایدار باید از ذهنیت جنگ سرد دست بردارد.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز گفت: فعلا زمان مناسبی برای سفر «بلینکن» به چین نیست.
مسکو و پکن بر همکاری و احترام به منافع یکدیگر در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند.
امارات متحده عربی و چین خواستار برگزاری نشست شورای امنیت با موضوع هتک حرمت مسجد الاقصی شدند.
شورای امنیت ملی آمریکا امروز با مداخله در امور داخلی پکن اعلام کرد: ما از فعالیت تحریک آمیز نظامی چین در نزدیکی تایوان نگران هستیم‌!
«چرا چرخش شرکای راهبردی آمریکا به سمت چین، بجای افول قدرت آمریکا تفسیر به شکست ایران می‌شود؟»
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه مشترک چین و عربستان گفت: امیدوارم چین و عربستان درک دقیق و واقعی‌تری از مواضع ایران داشته باشد.
در بیانیه مشترک رییس‌جمهور چین و سران شورای همکاری خلیج فارس آمده‌است:  رهبران بر ضرورت حمایت از پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه خلیج [فارس]و تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران با هدف حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و بر ضرورت همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کردند.
نماینده چین در نشست شورای امنیت از درخواست روسیه برای تحقیق در مورد فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در اوکراین حمایت کرد.
نمایندگان چین و روسیه اقدام آمریکا و آلبانی در برگزاری جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات ایران را محکوم کردند.
نمایندگان چین و روسیه اقدام آمریکا و آلبانی در برگزاری جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات ایران را محکوم کردند.
چین اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل باید نقشی سازنده را در میانه تنش ها داشته باشد نه اینکه به کره شمالی فشار وارد کند.
وزارت خارجه چین با اعلام سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به این کشور، از برگزاری‌های نشست‌ها و رایزنی‌های امنیتی بین دو کشور خبر داد.
هماهنگ کننده راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که دلیلی برای تشدید تنش با چین با توجه به سفر نانسی پلوسی به تایوان وجود ندارد.
چین با شروع ماه آگوست پذیرای ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل برای مدت یک ماه می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ