همه دانشجویانی که در حوادث اخیر در محل دانشگاه شریف بازداشت شده بودند، آزاد شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دکتر معتمدی با تاکید بر اینکه هیچ دانشجویی در اتفاقات اخیر به دلیل فعالیت درون دانشگاهی زندانی نشد، ادامه داد: از ابتدا تعدادی از دانشجویان ما در اغتشاشات بیرون از دانشگاه شرکت کرده و بازداشت شده بودند که خوشبختانه با همکاری و واسطه گری دانشگاه با مسولان قوه قضائیه و غیره تمامی آنها آزاد شده و به دانشگاه برگشتند .
دکتر طهرانچی گفت: طبق آخرین‌ آمارهایی که به دستم رسیده است، اکثریت نزدیک به مطلق این دانشجویان با تعهد دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد خودش مسائل آنها را در کمیته انضباطی بررسی می‌کند، آزاد شده‌اند و پرونده آنها از پرونده قضایی به پرونده انضباطی تقلیل یافته است.
براساس اطلاعیه دانشگاه صنعتی شریف یک دانشجوی دختر این دانشگاه ورودی سال ۹۶ رشته مهندسی مواد که روز پنجشنبه ۱۹ آبان در اغتشاشات بازداشت شده بود، بدون قید وثیقه و با اخذ تعهد آزاد شد. همچنین براساس اعلام دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی امروز (دوشنبه) ۲ دانشجوی بازداشتی این دانشگاه آزاد شدند.
: ساعتی پیش چهار دانشجوی بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف به قید وثیقه آزاد شدند.
همشهری نوشت: اساسا گفتمان باطل در پس ادعای آزادی زن، به دنبال برهنگی و تحجر دوران پهلوی است. شک نکنید در حکومت غیردینی که طاغوت حاکم می‌شود؛ دیگر ورود آقایان به آرایشگاه زنانه، ممنوع نیست. تمامی استخر‌ها مختلط می‌شود و هیچ سانس بانوانی وجود ندارد. پناه به خدا، چقدر وحشتناک.
مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: هیچ دانشجویی از دانشگاه‌های هرمزگان نداریم که در بازداشت باشد. او گفت: در مجموع ۱۶ نفر اکنون در ارتباط با اغتشاشات اخیر در هرمزگان بازداشت هستند و مابقی دستگیرشدگان با قید وثیقه و ضمانت آزاد شده‌اند.
رشت- معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به آزاد شدن جمع کثیری از دانشجویان بازداشتی حوادث اخیر گفت: رویکرد دولت این است مسائل دانشگاه توسط خود دانشگاه حل شود.
معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن تایید خبر آزاد شدن دانشجویان این دانشگاه گفت: در حال حاضر شرایط خوابگاه دانشجویی کاملا عادی است و در حال بازسازی موارد هستیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد دانشجویانی که در ناآرامی‌های دانشگاه‌ها حضور داشتند، گفت: طبق گزارشی که به کمیسیون آموزش رسیده است اکثر قریب به اتفاق دانشجویان بازداشتی آزاد شدند و تنها عده کمی برای بررسی بیشتر در بازداشت نگه داشته شده‌اند.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: هیچ یک از دانشجویان دستگیر شده این دانشگاه در محوطه‌های دانشگاه بازداشت نشده اند و این دستگیری‌ها همگی در سطح شهر و مناطق مختلف بوده است، اما با این حال دانشگاه پیگیر آزادی این دانشجویان بوده است.
دو دانشجوی دیگر دانشگاه شریف از چهار دانشجوی بازداشتی باقی مانده که در حاشیه تجمعات بیرون از دانشگاه دستگیر شده بودند، با تلاش و پیگیری مسئولین دانشگاه آزاد شدند.
معاون اول قوه قضاییه از آزاد شدن تمام دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شریف خبر داد.
معاون اول قوه قضائیه از آزادی تمامی دانشجویان بازداشتی دانشگاه شریف در روز گذشته خبر داد و گفت: دستور داده شد افرادی که اغفال شدند، سریعاً آزاد شوند.
عظیمی با بیان اینکه حضور رئیس دولت ارتباطی با اعتراضات و دانشجویان بازداشتی دانشگاه نداشته است، گفت: اکثر دانشجویان بازداشت‌شده دانشگاه ما آزاد شده‌اند، به جز مائده دلبری که حدود ۱۵ روز از بازداشت او می‌گذرد و یکی دیگر از دانشجویان.
روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه شهید بهشتی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلیه دانشجویان دانشگاه که در طول دو هفته گذشته بازداشت شده بودند، آزاد شده اند.
اکثر دانشجویان دانشگاه تهران که در طول دو هفته اخیر توسط مراجع مسئول بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.
در درگیری های شب گذشته دانشگاه شریف، کسی فوت نکرده است اما تعدادی از دانشجویان، اساتید و نیروهای حراست دانشگاه دچار آسیب دیدگی شدند.
رئیس دانشگاه تهران، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۰ مهر با هماهنگی یک مقام مرجع مسئول، به دیدار دانشجویانی رفت که در پی حوادث روز شنبه ۹ مهر ماه بازداشت شده بودند.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد: بسیاری از دانشجویان بازداشتی در جریان درگیری‌های اخیر با وساطت این نهاد و وزارت علوم آزاد شده‌اند و تعداد دانشجویان همچنان در بازداشت بسیار محدود و حداکثر ۱۵ نفر است که پرونده آنها در حال رسیدگی است.
با مراجعه خانواده‌های تعدادی از این دانشجویان به دانشگاه تهران در شامگاه شنبه و پیگیری مسئولان دانشگاه از مسئولان ذی ربط؛ مشخص شده که این دانشجویان توسط یک مرجع مسئول بازداشت شده‌اند.
معاون فرهنگی دانشگاه یزد گفت: سه نفری که بواسطه حضور در اغتشاشات دستگیر شده بودند، بلافاصله پس از احراز هویت آزاد شده‌اند که پس از نشر این شایعات با آن‌ها تماس تلفنی برقرار شد که یک نفر آن‌ها در خوابگاه و ۲ نفر در منزل بودند.
آزادی این دانشجویان به خانواده‌های آن‌ها اطلاع‌رسانی شده و پس از آزادی تحویل والدین‌شان می‌شوند.
در مورد دانشجویان بازداشتی با نظر کارشناسی حراست و رئیس دانشگاه مربوطه تصمیم‌گیری شود و دانشجویانی که در اغتشاشات و برهم زدن امنیت عمومی در داخل یا بیرون از دانشگاه نقش داشته‌اند، متناسب با نقش و پرونده شخصیت آنان با قرار وثیقه آزاد یا تحت قرار بازداشت موقت باشند و سایر دانشجویان بازداشتی متناسب با نقش و پرونده شخصیت آنان با قید کفالت یا وثیقه آزاد شوند.
در مورد دانشجویان بازداشتی با نظر کارشناسی حراست و رئیس دانشگاه مربوطه تصمیم‌گیری شود و دانشجویانی که در اغتشاشات و برهم زدن امنیت عمومی در داخل یا بیرون از دانشگاه نقش داشته‌اند، متناسب با نقش و پرونده شخصیت آنان با قرار وثیقه آزاد یا تحت قرار بازداشت موقت باشند و سایر دانشجویان بازداشتی متناسب با نقش و پرونده شخصیت آنان با قید کفالت یا وثیقه آزاد شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ