«فرضیه بهداشت» نشان می‌دهد که محیط‌های تمیزتر خطر ابتلا به آلرژی و بیماری‌های خود ایمنی را با خود به همراه دارند. بهداشت این مناطق منجر به قرار گرفتن کمتر افراد آن در معرض باکتری‌ها و ویروس‌های مختلف می‌شود که می‌توانند بر رشد سیستم ایمنی تأثیر بگذارند و مغز را در معرض التهاب مرتبط با آلزایمر قرار دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رعایت بهداشت در پیشگیری و انتقال بیماری مهم‌ترین راه برای جلوگیری از عفونت‌های دستگاه تنفسی است. در این مطلب گفت‌وگو با دکتر «بهزاد پورحسین»، ویروس‌شناسی پزشکی درباره بیماری‌های دستگاه تنفسی کودکان می‌خوانید.
نکات ضروری در رعایت بهداشت آب در پیاده روی اربعین
زائران پیاده روی اربعین حتما در نوشیدن آب باید نکاتی را رعایت کنند تا سلامت آنها حفظ شود.
هلال احمر نکات ضروری در مورد رعایت بهداشت آب در پیاده روی اربعین را تشریح کرد.
رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه ادامه داد: همچنین ضروری است در هنگام توزیع غذا، از راه رفتن افراد توزیع کننده غذا بر روی سفره‌ها خودداری شود.
رعایت بهداشت دهان نه‌تنها باعث می‌شود دندان‌ها و لثه سالمی داشته باشیم، بلکه ظاهراً می‌تواند ریسک ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد.در این مطالعه محققان دریافتند که تعداد دندان‌ها و میزان بیماری لثه با تغییراتی در هیپوکامپ چپ مغز در ارتباط است. همان‌طور که گفته شد، هیپوکامپ در مراحل اولیه ابتلا به بیماری آلزایمر دچار کاهش حجم می‌شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: برای کاربردی سازی تحقیقات نظام سلامت باید این تحقیقات به نیازهای جامعه پاسخگو باشد تا بهره‌وری افزایش یابد ضمن اینکه باید عدالت پژوهشی رعایت شود.
اغلب بوی بدن به دلیل عدم رعایت بهداشت است، اما آیا می‌تواند نشانه‌های اولیه بیماری نیز باشد؟ کارشناسان معتقدند بسیاری از بیماری‌های کشنده را می‌توان از طریق بویایی تشخیص داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی در نامه‌ای هشداری به وزیر بهداشت بر رعایت قانون پایانه‌های فروشگاهی در مراکز درمانی تاکید کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی در نامه‌ای هشداری به وزیر بهداشت بر رعایت قانون پایانه‌های فروشگاهی در مراکز درمانی و الزام همه مراکز و حرف پزشکی و پیراپزشکی اعم از دولتی، عمومی و خصوصی
بر همین اساس وزارت بهداشت اکیدا به مردم توصیه می‌کنند که در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته، از روبوسی کردن و دست دادن در مهمانی‌ها بپرهیزند، در مکان‌های شلوغ و سربسته ماسک بزنند و اگر علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، آبریزش بینی و... دارند، تا زمان رفع علائم در منزل بمانند.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت:درحوزه صادرات لبنیات طرف ایرانی ملزم است تاشرایط مورد درخواست چین در کیفیت، بهداشت، نحوه انتقال، نگهداری و بسته بندی محصولات را رعایت کند.
وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره انجام سونوگرافی زنان توسط پزشکان مرد توضیح داد: در بیمارستان‌های دولتی بیمارستان‌ها موظف شده‌اند که قانون انطباق رعایت شود و خدمات خانم‌ها تا جای ممکن توسط خانم‌ها ارایه شود.
وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره انجام سونوگرافی زنان توسط پزشکان مرد توضیح داد: در بیمارستان‌های دولتی بیمارستان‌ها موظف شده‌اند که قانون انطباق رعایت شود و خدمات خانم‌ها تا جای ممکن توسط خانم‌ها ارایه شود.
سندروم شوک سمی بیماری است که در اثر عفونت باکتریایی رخ می‌دهد و با علایمی، چون تب، مشکلات گوارشی، التهاب کبدی و... همراه است. به تازگی توئیتی درباره یک بیماری که ممکن است با رعایت نکردن بهداشت در دوران قاعدگی رخ دهد، در فضای مجازی بسیار بازنشر شده است.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اطلاع رسانی در خصوص رعایت شیوه نامه ای بهداشتی موضوع مهمی است و نباید در این خصوص سهل انگاری نمود. استفاده از ماسک مهم ترین شیوه پیشگیری است.
عمادی افزود: وضعیت بیماری کرونا در کشورمان نسبت به برخی کشورهای آسیایی و اروپایی به خوبی مدیریت و کنترل شده است و در شرایط فعلی که احتمال شیوع موج هشتم وجود دارد، همراهی و همیاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و انجام به موقع تزریق دُز یادآور واکسن می تواند به مهار آن منجر شود.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: حدود ۹۵ درصد موارد ابتلا به آنفلوانزا در کشور آنفلوانزای نوع A و حدود ۵ درصد نیز آنفلوانزای نوع B است و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری به مردم توصیه می‌کنیم در فضا‌های بسته از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند؛ همچنین افراد دارای علائم بیماری از حضور در تجمعات خودداری و خود را قرنطینه کنند.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تأکید زیادی بر تهویه اماکن داریم. با توجه به مساعد بودن هوا می‌توان تهویه طبیعی را در دستور کار قرار داد. نکته دیگر خودمراقبتی جدی و نظارت روی آن است به این شکل که دانش‌آموزان یا اولیا و مربیان در صورت داشتن علائمی مانند سرماخوردگی حتما قرنطینه خود را رعایت کنند. اگر علائم خفیفی را دارند به پزشک مراجعه کرده و ۴ تا ۵ روز خود را از محیط آموزشی دور نگهدارند.
رعایت بهداشت فردی (شستن دست‌ها با آب و صابون بعد از توالت و قبل از خوردن و آشامیدن) و استفاده از آب و موادغذایی سالم در هنگام سفر بیش‌تر مورد توجه قرار بگیرد.
«آمتیس رمضانی» دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور گفت: طی دو سال گذشته با توجه به استفاده گسترده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، ابتلا به سایر بیماری‌های عفونی نیز کمتر شد با این حال کاهش مواجهه با ویروس و افت آنتی بادی‌ها موجب افزایش این بیماری‌ها شد و از این بابت بازهم نگران افزایش بیماری‌های تنفسی هستیم.
توصیه مهم به زائران این است که بهداشت پا را رعایت کنند. حتما از کفش و جوراب مناسب و تمیز استفاده کنند. نوشیدن آب در حین راه رفتن و سایش پا به کفش عامل‌های اصلی ایجاد تاول هستند و در صورتی که با مشکل زخم و تاول روبرو شدند از امدادگران مستقر در مسیر پیاده‌روی کمک بگیرند.
«رعایت نشدن بهداشت فردی از سوی زنان و مردان در تماس‌های جنسی مهم‌ترین عامل آلودگی به عفونت HPV است که می‌تواند سبب انتقال عفونت شود. اخیرا برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد آلودگی به HPV حتی در بین کسانی هم که روابط پرخطر جنسی ندارند، ممکن است به وجود بیاید؛ مثلا درخصوص استخر یا آب‌های آلوده هم این احتمال مطرح شده که افراد از این طریق به عفونت مبتلا شوند؛ هرچند این احتمال چندان قوی نیست.»
به نظر می‌رسد پاقدم سال جدید برای بورس خوب بود چراکه از ابتدای سال تا کنون روند صعودی در این بازار ادامه دارد و به باور یک تحلیلگر بازار سرمایه، چنانچه وضعیت فعلی متغیرها ثابت بماند میتوانیم منتظر شاخص یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی هم باشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ