نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سران اصلاحات مردم را تحریک کردند و آنان مدافعان اصلی آشوبگران و اغتشاشگران هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصول‌گرایانی که درباره انتخابات‌های مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم اظهارنظر کرده‌اند، دلایلی را برای کاهش مشارکت آورده‌اند که شباهت زیادی با یکدیگر دارد و تقریباً روی یک خط حرکت می‌کند. در مجموع دلایلی را که اصول‌گرایان مطرح درباره کاهش مشارکت عنوان کرده‌اند، می‌توان در سه دسته قرار داد که از نگاه آن‌ها در دو دسته اصلاح‌طلبان متهم شماره یک محسوب می‌شوند و باید گریبان آن‌ها را گرفت. دلایل دو‌گانه‌ای که سمت‌وسوی آن‌ها روبه‌روی اصلاح‌طلبان و دولت حسن روحانی است، عبارتند از: «۱- مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ۲- عملکرد هشت‌ساله دولت حسن روحانی و چهارساله مجلس دهم با محوریت اصلاح‌طلبان.».
کیهان نوشت: اظهارات خاتمی، مبنی بر این که چالش اصلاح‌طلبان را میدان ندادن نظام وانمود می‌کند، نشانه تداوم بی‌صداقتی است و گرنه او بهتر از هر کس می‌داند چالش این طیف، یکی اختلافات جدی در درون آنهاست مبنی بر این که بالاخره می‌خواهند زیر چتر نظام باشند یا بیگاری به آمریکا و انگلیس و اسرائیل بدهند؛ و دوم، آسیب بزرگی که کارنامه آن‌ها به اعتماد مردم زده است.
حضور یا عدم حضور «جریان اصلاحات» در انتخابات در هفته‌های اخیر به سوژه‌های اصلی رسانه‌های اصولگرا تبدیل شده است. توجه داشته باشید که حضور قدرتمند این جریان باعث کنار رفتن بسیاری از جبهه‌ها و احزاب اصولگرا خواهد شد ولی به‌دلیل اینکه منتقدان اصلاحات اشرافی به وضعیت درون اردوگاهی ندارند معتقدند که اصلاح‌طلبان ناز می‌کنند و یا اینکه دلشان برای قدرت تنگ شده است و یا اینکه قرار است تحت هرشرایطی در این دوره وارد میدان شود. در این مورد با یکی از چهره‌های شناخته شده اصلاحات گفت‌وگویی انجام داده‌ایم. عضو کابینه دولت اصلاحات معتقدند است که این جریان همواره در انتظار رقابت‌های انتخاباتی است و برای ورود برنامه‌هایی دارد ولی موانعی وجود دارد که باعث عدم حضور مردم و چهره‌های این طیف سیاسی خواهد شد.
قائم مقام حزب موتلفه گفت: اصلاح‌طلبان تحلیل‌های کاملاً اشتباهی انجام می‌دهند و این باعث می‌شود که این افراد نه تنها در مسیر و اراده مردم نباشند بلکه در برابر خواست آنها قرار بگیرند.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ادامه با اشاره به رویکرد شورای ائتلاف در انتخابات پیش رو گفت: ما نگاه مان این است که بهترین ها و مناسب ترین افراد را شناسایی کنیم و به مردم معرفی کنیم و از مردم بخواهیم به آن ها رای بدهند و مردم هم آزاداند و خودشان تصمیم می گیرند.
فعال سیاسی اصولگرا گفت: این طور نخواهد شد که اصلاح طلبان خود را طرفدار هنجارشکنان معرفی کنند و مردم نیز به آنها اقبال نشان دهند.
کسی که دستش خالی است، چرا اینقدر اشتلم می‌خواند؟ اگر می‌خواهید وارد مجلس شوید، باید متواضعانه بگویید که چه برنامه‌ای دارید و به مردم بگویید که چه می‌خواهید بکنید. مجلس ششم، برای اصلاح‌طلبان یک مجلس نمونه است. غیر از ناسزا گفتن، غیر از تحصن، غیر از استعفا، از این مجلس یک کار درست و حسابی در جهت ایفای وظایف قانونی ندیدیم.
سخنگوی جبهه اصلاحات برخی می‌گویند اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کردند، اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نکردند. اتفاقا یکی از مسیر‌هایی که برای احقاق حقوق مردم و اصلاح این روند، می‌تواند موثر باشد صندوق رأی است. ولی در زمانی که ما کاندیدایی نداریم و به ما اجازه شرکت نمی‌دهند؛ در جمهوری اسلامی که احزاب اصلا جایگاهی ندارند، چه تصمیمی بگیریم؟
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:حمایت مهاجرانی از وزارت خارجه در ماجرای تغییر سالن نشست خبری «بن فرحان» /رشیدی: وزیر کشور با معاون سیاسی برخورد جدی می‌کند / محسن آرمین: اصلاح‌طلبان اصرار دارند بهزاد نبوی ریاست جبهه اصلاحات را بر عهده گیرد/ قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی توسط رهبر انقلاب و... را می‌خوانید.
روزنامه کیهان نوشت: اگر واقعا دوره هشت ساله خاتمی شکوفایی اقتصاد و سیاست و فرهنگ بود، مردم نباید با این صراحت و جدیت از آن‌ها عبور می‌کردند؛ اگر هم گفته شود مردم کم‌تجربه بودند، طبعا باید چهار سال بعد در سال ۱۳۸۸، به نامزد اصلاح‌طلبان رای می‌دادند که در مقابل ۲۴/۵ میلیون رای احمدی‌نژاد، ۱۳ میلیون رای به دست آورد.
خوب می‌دانیم که بسیاری از اشغالگران سفارت آمریکا بعد‌ها به صف اصلاح‌طلبان پیوستند و تجدیدنظری جدی در کارنامه سیاسی خود داشتند. خیل کثیری از مردم هم شهامت آن‌ها را ستودند و بابت صداقت‌شان تشویق‌شان کردند. امروز هم این مردم همان مردم هستند، اما مدافعان عجول طالبان همان صداقت و شهامت را دارند که بگویند: ما اشتباه کردیم؟ مدافعان طالبان به‌ظاهر از جمهوری اسلامی هم دفاع می‌کنند، اما از یاد می‌برند که جمهوری اسلامی اگر مقبولیتی پیدا کرد به‌دلیل مرزبندی با اسلام طالبانی بود.
نماینده ادوار مجلس گفت:در سال ۷۶ ناطق نوری با انتخاب خاتمی به عنوان رئیس‌جمهور به او تبریک گفت، اما در سال ۸۸ در حالی‌که مردم به احمدی‌نژاد رأی دادند اصلاح طلبان موضوع تقلب را مطرح کردند.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: قطعا دیدار مقام معظم رهبری با اصلاح‌طلبان می‌تواند چراغ راه دولت برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف باشد.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: قطعا دیدار مقام معظم رهبری با اصلاح‌طلبان می‌تواند چراغ راه دولت برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف باشد.
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر فضا به گونه ای باشد که مردم نامزدهای مطلوب خود را در انتخابات ببینند و راغب به حضور در پای صندوق های رأی شوند، انتخابات معنا پیدا می کند.
نویسندگان بیانیه که بی‌محلی همان اقلیت اغتشاشگر در پاییز امسال به اصلاح‌طلبان را دیده‌اند، گویی احساسی از جنس جاماندن از تحولات دارند. می‌دانند نه در بین ملت جایی دارند و رابطه خود را با نظام نیز بر هم زده‌اند. حال که آشوب‌های پاییز را شکست‌خورده می‌بینند، می‌خواهند فرصت‌طلبانه از انزوا درآیند. غافل از اینکه انزوای این آلزایمری‌ها ناشی از کنشگری سرتاپا تناقض خودشان است و تا با مردم و نظام صادق نباشند، در روی همین پاشنه خواهد چرخید.
ما آخرین پیش‌نویس توافق را پذیرفته‌ایم و حتی در «موعد قطر» به روزنامه‌ها گفته شد که خودتان را برای امضای توافق آماده کنید. اکنون هیچ‌چیز بر گردن و عهده ایران نیست. اصلاح‌طلبان اگر توافق می‌خواهند، باید با امریکا صحبت کنند که پیش از این می‌گفتند زبان او را می‌دانیم و اگر برجام و توافق برای آنان فقط کلید ورود به قدرت است، بدانند مردم قفل‌شان را عوض کرده‌اند!
بادامچیان درباره بیانیه اخیر سیدمحمد خاتمی نیز گفت: کسی که هشت سال رئیس‌جمهور بود ولی نتوانست به هیچ یک از وعده‌های خود عمل کند و کاری کرد که مردم در انتخابات مجلس هم شرکت نکنند، اکنون با بیانیه خود تمام نظام و حتی خود اصلاح‌طلبان را زیر سوال برد.
آقای عبدی به عنوان یک اصلاح‌طلب، منتقد انقلاب هستند، چون از هزینه‌های انقلاب هراس دارند؛ هراس خشونت، بی‌ثباتی، ناامنی، آسیب به زیرساخت اقتصادی جامعه. چنین هراسی واقعی است و قابل درک و باید جدا به آن‌ها توجه کرد. اتفاقا مردم عادی هم از ریسک خشونت و اغتشاش و خشونت در هراس هستند.
کیهان نوشت: خاتمی و اصلاح‌طلبان، از حامیان اصلی دولت اشرافی غربگرایی بودند که به مدت هشت سال اقتصاد کشور را دچار عقبگرد‌های جدی کرد و حالا همان‌ها برای زندگی و معیشت مردم که آسیب زده‌اند، اشک تمساح می‌ریزند!
حق مسلم و قانونی و شرعی مردم است که با این پلشتی‌ها برخورد قاطعانه شود و به عنوان یک گام موثر و افشاکننده پیشنهاد می‌شود دستگاه قضایی افرادی نظیر آقایان محمد خاتمی و جهانگیری و عبدالله نوری و... چند مدعی اصلاحات دیگر را احضار کند.
حق مسلم و قانونی و شرعی مردم است که با این پلشتی‌ها برخورد قاطعانه شود و به عنوان یک گام موثر و افشاکننده پیشنهاد می‌شود دستگاه قضایی افرادی نظیر آقایان محمد خاتمی و جهانگیری و عبدالله نوری و... چند مدعی اصلاحات دیگر را احضار کند.
حق مسلم و قانونی و شرعی مردم است که با این پلشتی‌ها برخورد قاطعانه شود و به عنوان یک گام موثر و افشاکننده پیشنهاد می‌شود دستگاه قضایی افرادی نظیر آقایان محمد خاتمی و جهانگیری و عبدالله نوری و... چند مدعی اصلاحات دیگر را احضار کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانیه اخیر میرحسین،گفت:بی‌اعتنایی نسبت به او بهترین پاسخ است؛ موسوی یک شخصیت مرده سیاسی است که با این کار می‌خواهد خود را زنده کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ