اصفهان- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: حل مسئله بی حجابی نیاز به راهکار اجتماعی دارد و لازمه آن هم اندیشی کارشناسان علوم اجتماعی و تعریف مدل رفتاری علمی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خطیب جمعه تهران گفت: ناراحتی و خون جگری که شما نمازخوانان و حزب اللهی‌ها دارید بی‌حجابی است، اظهار داشت: دل شما نماز‌گزاران از این مسئله خون است و هر هفته می‌گویم تئوریسین‌های بی‌حجابی کم‌کم مُنکرِ منکَر بودن بی‌حجابی می‌شوند.
امام جمعه گچساران گفت: مطلبی که این روز‌ها در جامعه نگرانی ایجاد کرده است مسئله بی‌حجابی است. عفاف و حجاب دستور خداوند است بی‌غیرتی هم حدی دارد و اگر کسی غیرت دارد باید از ناموسش صیانت کند وامان از بی‌غیرتی. البته پشت این جریان بی‌عفتی و بی‌حجابی نوعی فتنه است و غربی‌ها پشت این مسئله هستند.
یکی از دغدغه‌های رسمی این است که اگر در برابر حجابِ سر یا بی‌حجابی متعارف کوتاه بیایند یک منکر و ناهنجاری ادامه خواهد یافت و به این موضوع ختم نمی‌شود. این دغدغه را نمی‌توان نادیده گرفت، اما راه‌حل آن اصرار بر حجاب اجباری نیست.
موضوع حجاب مسئله زیبایی‌شناختی هم دارد؛ طبق تحقیقات میدانی بعضی از افرادی که کشف حجاب می‌کنند به دنبال این نیستند که کار خلاف شرعی انجام دهند بلکه گمان می‌کنند اینگونه زیباتر جلوه می‌کنند؛ بنابراین با اینکه حکم فقهی این موضوع مشخص است، اما این مسئله به صورت فقهی حل نمی‌شود حتی اگر کارکرد مثبت حجاب و کارکرد منفی‌ای که بی‌حجابی متوجه خانواده می‌کند را هم بیان کنیم، باز مسئله حل نمی‌شود، زیرا مسئله فرد زیبایی‌شناختی است و باید مسئله حجاب را با زیبایی برای فرد تبیین کرد.
حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی گفت: با مسئله کشف حجاب مخالفت داریم، زیرا این موضوع و جانب‌داری دشمن از آن، به این دلیل است که حاکمیت دین را از ما بگیرد و اگر کاشفان حجاب و افراد بیبند و بار بر این جامعه مسلط شد، دیگر دینی باقی نمی‌ماند که جوان ما از آن بهره‌مند شود و تعالی پیدا کند و این همان حقیقتی است که رهبر معظم انقلاب بر مبنای آن فرمودند اگر زنان و دختران ما می‌دانستند پشت این جریان کشف حجاب چه جریان‌هایی قرار دارند، دیگر بی‌حجابی نمی‌کردند.
محمد مهاجری نوشت: بی‌حجابی به عنوان یکی از مظاهر فرهنگ ناصحیح، وقتی به مساله اول کشور تبدیل می‌شود قابل حل نخواهد بود. برای هر اقدامی در این زمینه که عمدتا نسل جوان زیر ۳۰ سال را دربرمی‌گیرد، باید پژوهش‌های حرفه‌ای و کاملا علمی انجام گیرد و مبتنی بر آن با حضور همه سازمان‌ها و افراد ذیصلاح، تصمیمات شدنی و قابل اجرا اتخاذ شود.
محمد مهاجری نوشت: بی‌حجابی به عنوان یکی از مظاهر فرهنگ ناصحیح، وقتی به مساله اول کشور تبدیل می‌شود قابل حل نخواهد بود. برای هر اقدامی در این زمینه که عمدتا نسل جوان زیر ۳۰ سال را دربرمی‌گیرد، باید پژوهش‌های حرفه‌ای و کاملا علمی انجام گیرد و مبتنی بر آن با حضور همه سازمان‌ها و افراد ذیصلاح، تصمیمات شدنی و قابل اجرا اتخاذ شود.
صالحی در مورد اینکه آیا هزینه‌های نصب دوربین‌هایی برای شناسایی افراد بی‌حجاب یا به‌کارگیری منابع انسانی در این خصوص، منطقی است؟ گفت: بله، من این هزینه‌کرد‌ها را منطقی است. این موضوع ساز و کار خودش را دارد و باید با هنجارشکنان به صورت جدی برخورد شود.
امروز همان طیفی که واکسیناسیون کرونا را به برجام و FATF گره زد و در ادامه تولید واکسن ایرانی کرونا را مسخره می‌کرد، در پی همسو‌سازی مسیر هنجارشکنی در مسئله حجاب است. امروز همان جریان سیاسی که به نساختن مسکن برای مردم افتخار می‌کرد، با دفاع از هنجارشکنی در مسئله حجاب، برای معیشت مردم اشک تمساح می‌ریزد. امروز همان طیفی که خودکفایی در کشاورزی را مزخرف می‌نامید، با دفاع از بی‌حجابی، مدعی است که حرف مردم را می‌زند.
نکته مهمی که از سال ۱۴۰۰ به بعد رخ داده است، اتحاد نسبی و باورنکردنی نخبگانی میان نخبگان یک حوزه، یا میان نخبگان حوزه‌های گوناگون و نیز میان آنان و مردم است. این اتحادی بسیار عجیب و حتی اثرگذار است و ریشه آن در رفتار حکومت است که همه آنان را با تفاوت‌های فراوان به اجبار زیر یک چتر فراگیر جمع کرده است. حتی نیرو‌های مذهبی و علاقه‌مند به خود را نیز منفعل کرده است. نمونه آن در مساله نحوه مقابله با حجاب است که بخش‌هایی از مذهبی‌ها را هم عصبانی کرده.
انصاریان با بیان اینکه ما گنهکار لجباز نیستیم، گفت: کسی که عرق می‌خورد یا حجاب برمی‌دارد برای لجبازی با کیست؟ این لجبازی برای بی‌حجابی به درد مردم نمی‌خورد اصلاً به آنان برنمی‌گردد. لجبازی با کیست؟ من باور ندارم، اما اگر مسئله بی‌حجابی لجبازی باشد به مردم و نیرو‌ها برنمی‌گردد، به آیات سوره نور و احزاب برمی‌گردد و به خدا برمی‌گردد. از شما می‌خواهم بنویسید خدا چه بدی به شما کرده است که با او لج می‌کنید؟
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت:در واقع دشمن نگاه سیاسی به مسئله بی‌حجابی دارد و به دنبال بهره‌برداری‌های خاص سیاسی از آن است.
موضوع ورود نیروی انتظامی کشور به حوزه اجرایی پدیده‌هایی که از ظرافت‌های بسیار بالایی برخوردار است، خطر استهلاک هیبت و اقتدار نیروی پلیس را در جامعه افزایش می‌دهد. مسئله حجاب و بی‌حجابی یکی از همان مسائل بسیار پیچیده است که نیروی پلیس قادر به مدیریت حاشیه‌های ظریف آن نیست.
اگر در دهه ۸۰ صورت مساله کم حجابی و بی‌حجابی بود، در دهه جدید روایت «شُل حجابی» موضوعیت پیدا کرد. یعنی دیگر افراد کم حجاب با مانتو‌های کوتاه (تا زانو) نُرمی پذیرفته شده و بهنجار تعریف می‌شدند. در این مقطع مساله حجاب و عفاف، به افرادی تحت عنوان «شُل حجاب» بسط پیدا کرد
ترقی کفت: پس ضمن اینکه ما حرام شرعی و عرفی به لحاظ فرهنگی در جامعه داریم این مسئله بی‌حجابی به حرام سیاسی هم تبدیل می‌شود. چون در واقع دشمن می‌خواهد از این ابزار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی استفاده کند و در آن هدف دشمنی نهفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت مواجهه بازدارنده با هنجارشکنان در زمینه حجاب و تفکیک بین افراد ضعیفُ الحجاب با هنجارشکن تأکید کرد و گفت: ذکر این نکته ضروری است که پیگیری مساله حجاب و عفاف هیچ منافاتی با اولویت داشتن مسائل اقتصادی ندارد.
علم‌الهدی؛ امام جمعه مشهد گفت: خواهران و دختران ما هم زیست عفیفانه را در خیابان‌های شهر امام رضا (ع) رعایت کنند. اگر هم اینجا در مقابل امام هشتم (ع) و در ماه مهمانی خدا حرمت‌شکنی شود، باید شرایطی باشد که کشف حجاب و بی‌حجابی در اقلیتی قرار بگیرد که نتوان آن را به این جامعه منتسب کرد. این موضوعی نیست که دستگاه‌های امنیتی و اجرایی بخواهند مقتدرانه وارد عمل شوند و مسئله را با عملیات حکومتی حل کنند. این در گرو یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است که باید به همت شما مردم به آن رسیدگی شود
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از ارائه طرح جامع عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با تصویب این طرح مسئله حجاب ساماندهی خواهد شد.
موسوی‌فرد با بیان اینکه از مسئله حجاب کوتاه نمی‌آییم اضافه کرد: ممکن است مردم برای مقطعی در مقابل بی‌حجابی کوتاه آیند، اما نه کوتاه آمده‌ایم و نه خواهیم آمد و غیرت هیچ مرد غیور ایران اسلامی اجازه نخواهد داد که زن بدون پوشش در خیابان‌ها پرسه بزند مردم باید تذکر زبانی بدهند و بی تفاوت نباشند.
چند روز بعد از این اظهارات، نماینده رفسنجان اما با ادبیاتی ملایم‌تر در قبال واکنش‌هایی که به عبارت «باید هزینه بی‌حجابی را بالا برد» گفت که مساله اصلی اجرای قانون حجاب و عفاف است و البته قرار نیست حساب بانکی کسی مسدود شود.
امام جمعه مشهد گفت: زنان بدحجابی که در خیابان به طور عمدی کشف حجاب می‌کنند، نه یک مسئله فردی بلکه یک شبکه بهم پیوسته اند که به طور مستقیم با شبکه‌های معاند و گروهک‌های نفاق ارتباط دارند.
اصفهان- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: حل مسئله بی حجابی نیاز به راهکار اجتماعی دارد و لازمه آن هم اندیشی کارشناسان علوم اجتماعی و تعریف مدل رفتاری علمی است.
اصفهان- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: حل مسئله بی حجابی نیاز به راهکار اجتماعی دارد و لازمه آن هم اندیشی کارشناسان علوم اجتماعی و تعریف مدل رفتاری علمی است.
کامبیز نوروزی، حقوق‌دان، در پاسخ به اینکه آیا درنظرگرفتن جریمه نقدی برای بی‌حجابی یا بدحجابی توجیه قانونی دارد؟ می‌گوید: در اول لازم است به این موضوع اشاره شود که بی‌حجابی طبق قانون ما جرم تلقی می‌شود؛ ولی مشخص نیست که مصداق بی‌حجابی چه چیزی است؛ حتی در این امر بین فق‌ها هم نظرات متفاوتی وجود دارد. از سوی دیگر مسئله این است که چه کسی می‌خواهد بی‌حجابی یا بدحجابی فرد را تشخیص دهد. آیا یک مأمور نیروی انتظامی صلاحیت تشخیص این را دارد؟ که پاسخ قطعا منفی خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ