کاخ سفید از دیدار و رایزنی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا، به طور موقت دستور دادگاه اولیه مبنی بر محدودیت تماس برخی مقامات و سازمان های دولت بایدن با شبکه های اجتماعی را رد کرد.
رئیس جمهور اوکراین در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا خواستار دریافت تسلیحات دوربُرد شد.
هم روسیه و هم غرب نتوانسته‌اند دیپلماسی را به همان اندازه هدفمند و سرسختانه دنبال کنند که جنگ را دنبال کرده‌اند. هر دو طرف در حال تعمیق بحران هستند، ترس از نابودی هسته‌ای را دامن می‌زنند و درگیری را به عنوان یک موقعیت «برنده یا بمیر» در نظر می‌گیرند. با توجه به اختلافات آشتی‌ناپذیر روسیه و غرب، جنگ به احتمال زیاد حداقل نه در آینده قابل پیش‌بینی به توافق صلح ختم نمی‌شود.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز گذشته قبل از برقراری تماس تلفنی بین اردوغان و جو بایدن از حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان «قسد» و سازمان «فتح‌الله گولن» انتقاد کرد.
اولین تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پس از بازگشتش به سمت نخست‌وزیری این رژیم، بر آنچه «تهدید هسته‌ای ایران» خوانده شده است، متمرکز بود.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز به خبرنگاران گفت: روسیه از معاهده «استارت نو» خارج نمی‌شود؛ موضوع کنونی تعلیق است. همچنین؛ برنامه‌ای برای تماس میان بایدن و پوتین وجود ندارد.
وزارت امور خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد، آمریکا نمی‌تواند همزمان با اینکه به تنش‌ها بر سر موضوع بالون چینی دامن می‌زند درخواست گفتگو و تماس داشته باشد.
سخنگوی کرملین بیان داشت: در حال حاضر هیچ‌گونه تماس مقدماتی بین روسیه و آمریکا در خصوص امکان برگزاری یک نشست بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وجود ندارد.
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، پیش از اولین دیدار این تیم در جام جهانی 2022 قطر با بازیکنان صحبت کرد.
رئیس جمهور آمریکا با تیم ملی این کشور در قطر تماس تلفنی برقرار کرد.
تاکید بر صلح از سوی آمریکا و چین مانند بازگشتی به روز‌های کمتر پرتنش اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی به نظر می‌رسید و دو طرف با تشکیل گروه‌های کاری در آینده در مورد برخی موضوعات کلیدی موافقت کردند امری که می‌تواند به معنای بازگشت به سطوح تماس پیش از شیوع کووید -۱۹ باشد و به جلوگیری از بروز سوء تفاهم‌های فاجعه بار کمک خواهد کرد.
دولت آمریکا از ترس واگذاری انتخابات میان دوره ای کنگره، طرح تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه را فعلا مسکوت گذاشته است.
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تماس تلفنی و یا دیدار حضوری سران آمریکا و روسیه وجود ندارد.
بایدن تصریح کرد: "از لیز تراس برای مشارکت در زمینه های مختلفی از جمله پاسخگو کردن روسیه به دلیل جنگ علیه اوکراین قدردانی می کنم."
رئیس جمهور آمریکا طرح پیشنهادی و جنجالی نخست وزیر انگلیس درباره کاهش مالیات را «اشتباه» خواند.
رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی بین این رژیم و لبنان گفتگو کرد.
در بحبوحه موج تورمی که جهان را تحت فشار قرار داده و بانک‌های مرکزی را وادار به افزایش نرخ بهره به امید کاهش فشارهای تورمی می‌کند طرح تراس برای کاهش مالیات‌ها به ویژه برای ثروتمندترین افراد جامعه به منزله ریختن بنزین بر روی آتش بود یک آتش سوزی اقتصادی.
مقام ارشد کاخ سفید گفت: طبق دیدار‌های رییس جمهور بایدن با لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس و رییس جمهور مکرون، معلوم است که تروئیکای اروپا [آلمان، فرانسه و انگلیس]و آمریکا بر سر پیامی روشن اتفاق نظر دارند، یعنی این که توپ در زمین ایران است، توافقی روی میز است و آن‌ها باید آن را بپذیرند.
رئیس‌جمهوری آمریکا عصر روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با «لیز تراس» درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران گفتگو کرد.
تراس باید بتواند محافظه‌کاران که کم نیستند را متقاعد کند که نیاز به چرخش سیاستگذاری درون حزبی و هزینه مقادیر زیادی از سرمایه سیاسی وجود دارد. این کار شاید از نظر اخلاقی درست نباشد، اما از نظر سیاسی برای بقای بلند مدت حزب ضروری است.
لیز تراس، بعد از مارگارت هیلدا تاچر (۴ مه ۱۹۷۹ – ۲۸ نوامبر ۱۹۹۰) و ترزا می (۱۳ ژوئیه ۲۰۱۶ – ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۹)، به عنوان سومین نخست‌وزیر زن، ساکن ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ شده است. بعد از کناره‌گیری آنگلا مرکل از صدراعظمی آلمان (۲۰۲۱) که از او به عنوان قدرتمندترین رهبر اروپا و قدرتمند‌ترین زن جهان یاد می‌شد، اکنون اروپا یک رهبر زن دیگر را به خود دیده که بر حسب اتفاق بسیار جاه‌طلب نیز می‌باشد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا «تراس» می‌تواند خاطرات و یاد مرکل بزرگ را تجدید کند یا خیر؟
نه شی و نه بایدن علاقه‌ای به راه اندازی درگیری ندارند که نزاعی که می‌تواند آسیب اقتصادی بیش‌تری را در داخل کشور ایجاد کند و تماس هفته گذشته نشان داد که آنان در ماه‌های آینده برای اولین دیدار رو در روی خود آماده می‌شوند.
یک تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید بار رشد بورس بر دوش صنایع سیمانی و خودرویی است.
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با معاون رئیس جمهور گفتند: مسئولین باید علاقمند و دلسوز مردم باشند و در تراز فقیرترین مردم زندگی کنند تا از مشکلات معیشت و گرانی آنها با خبر باشند و در جهت اصلاح بازار و سختی معیشت تلاش کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ