ولادیمیر پوتین گفت که صحبت‌هایش در مورد سیاست‌های خصمانه نخبگان غربی است که تلاش دارند تا سلطه خودشان را حفظ کنند. پوتین گفت: هدف غرب نابودی روسیه است، آن‌ها علنا می‌گویند که فروپاشی شوروی را مدیریت کردند و اکنون وقت روسیه رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست امنیتی در مسکو بار دیگر تأکید کرد حرکت کشورها به سمت نظم چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس جمهور روسیه در پیامی ضمن تبریک به رهبر کره شمالی و همچنین رئیس جمهور کره جنوبی به مناسب «روز آزادی ملی»، نسبت به تقویت همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز اطمینان و امیدواری کرد.
رسانه‌ها پایان ماه جاری یا ماه آتی میلادی را زمان دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه اعلام کردند.
رئیس جمهور روسیه از مقامات دولتی و شهری این کشور خواست تا برای تردد از خودروهای ساخت مسکو استفاده کنند.
رئیس‌جمهور روسیه امروز در سخنانی هشدار داد: سیاست‌های اوکراین آینده‌ای ندارد.
برگمان ارزیابی کرد که اگر اوکراین به دستاورد‌های بزرگ ادامه دهد و به کریمه نزدیک شود سناریوی تهدیدات هسته‌ای بسیار جدی‌تر خواهد شد. این تحلیلگر می‌افزاید که باور دارد پوتین در آن صورت به احتمال زیاد به استفاده از تسلیحات هسته‌ای متوسل می‌شود هم چنین اگر فراخوان بسیج بخشی از ذخایر روسیه در جنگ بی‌اثر شود احتمال دارد این کار را انجام دهد.
وزیر دفاع روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: ۸۷ هزار نفر در چارچوب بسیج عمومی «پوتین» تا کنون به جنگ در اوکراین اعزام شده‌ اند.
با وجود اظهارات شویگو، بسیج عمومی به‌طور رسمی پایان نخواهد یافت تا زمانی که پوتین فرمانی مبنی بر اعلام آن را امضا کند. موردی که تاکنون اتفاق نیفتاده است.
رئیس جمهور روسیه در جریان بازدید از یک مرکز آموزشی نیروهای بسیج شده برای جنگ در اوکراین با یک تفنگ تک تیرانداز جدید شلیک کرد.
رئیس جمهور روسیه ضمن بازدید از مرکز آموزش نظامی شهر «رازان» در غرب این کشور، با نیروهای در حال آموزش در این مرکز دیدار و در میدان تیر آن حضور یافت.
ماه گذشته پوتین برای افزایش تعداد نیرو‌ها بسیج محدود اعلام کرد، کاری که او اصرار داشت که انجام نخواهد داد. در همین حال، تحریم‌ها همچنان اقتصاد روسیه را به تحلیل می‌برد.
این روز‌ها رسانه‌های دولتی چین به جنگ پوتین علیه اوکراین می‌پردازند. با حرکت روسیه به سمت بسیج نیرو‌های ذخیره و تهدید به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تغییر لحن در سرمقاله مطبوعات دولتی و رسانه‌های چین آشکار است.
پوتین در تاریخ ۲۱ سپتامبر در یک سخنرانی برای روسها گفت، غرب شروع به استفاده از "باجگیری هسته‌ای" علیه مسکو کرده و در همین سخنرانی طرح بسیج بخشی از نیروهای ذخیره ارتش روسیه برای کمک به عملیات نظامی روسیه در اوکراین را اعلام کرد.
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص فرار روس‌ها از بسیج عموم گفت: بگذار ۳۰ یا حتی ۵۰ هزار نفر فرار کنند. به نظرت اگر آن‌ها بمانند جزو مردمان ما هستند؟ پس بگذار فرار کنند! من نمی‌دانم تو به چه چیزی فکر می‌کنی، اما من در سال ۲۰۲۰ زمانی که مردم بلاروس در جریانات پس از انتخابات فرار کردند، اصلاً نگران نبودم. آن‌ها بعد‌ها التماس کردند که به کشور بازگردند. پس قطعاً فراری‌های روس هم بازمی‌گردند. اما در آن زمان تصمیم با توست که با آن‌ها چه کنی و چه تصمیمی برای‌شان بگیری. اینکه اجازه بدهی برگردند یا همان‌جایی که رفتند بمانند. در همین حال رسانه‌ها حرکات پای پوتین را، نشانه‌ای از اضطراب و نگرانی او تحلیل کرده‌اند.
هفته گذشته، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه فرمان بسیج نیرو را امضا کرد که بر اساس آن ده‌ها هزار شهروند عادی به ارتش فراخوانده می‌شوند و برای مبارزه با جنگ فاجعه بار فزاینده اش در اوکراین اعزام خواهند شد.
بر خلاف سربازان حرفه‌ای که به عنوان داوطلب خدمت می‌کنند بسیاری از سربازان روس سرباز وظیفه هستند. در باره کیفیت دوره‌های آموزشی گذرانده شده توسط سربازان روس تردید وجود دارد و به دلیل ماهیت وحشیانه این محیط روس‌های مرفه‌تر و با روابط خوب با مقام‌های عالی رتبه عموما به دنبال فرار و دوری از طی کردن این دوره‌ها هستند.
از زمان اعلام بسیح عمومی توسط پوتین دست کم ۱۳۰۰ معترض به جنگ اوکراین بازداشت شده‌اند. با این وجود، بدتر از آن ملی گرایان راستگرا آشکارا از دولت روسیه انتقاد می‌کنند که این جنگ را با غیرت، نیروی انسانی و قدرت آتش بیش‌تر پیگیری نمی‌کند.
خبرنگاران آسوشیتدپرس در مسکو شاهد دستگیری ده‌ها نفر در ۱۵ دقیقه اولیه اعتراضات شبانه بودند. نیرو‌های پلیس با ادوات سنگین نظامی در خیابان‌ها حصور داشتند و با معترضانی که فریاد می‌زدند «نه به جنگ» برخورد می‌کردند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به فرمان پوتین برای بسیج محدود نیروهای ذخیره در روسیه واکنش نشان داد.
پس از آنکه ولادیمیر پوتین امروز (چهارشنبه) طی یک سخنرانی از "بسیج نسبی" نیروها در روسیه خبر داد، الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس کرملین، رئیس‌جمهوری روسیه را به "آغشته کردن صدها هزار تن به جنایت جنگی" متهم کرد.
صدور فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره روسیه از سوی رئیس جمهور این کشور، قیمت دلار را افزایش داد.
صدور فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره روسیه از سوی رئیس جمهور این کشور، قیمت دلار را افزایش داد.
صدور فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره روسیه از سوی رئیس جمهور این کشور، قیمت دلار را افزایش داد.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد غرب آشکارا اعلام کرده اتحاد جماهیر شوروی را سرنگون کرده و اکنون نوبت سرنگونی روسیه است و مسکو از همه‌پرسی مناطق شرقی اوکراین برای پیوستن به روسیه حمایت می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ