نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه پیاده‌روی اربعین را تیری بر قلب آمال و نقشه‌های دشمنان اسلام دانستند و از میزبانی مردم استان‌های مرزی و تلاش نیروهای امنیتی قدردانی کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زائران پیاده روی اربعین حسینی بیشترین مواجهه را با گرما دارند و برای پیشگیری از گرمازدگی در پیاده روی اربعین باید نکاتی را جدی بگیرند.
رئیس جمهور گفت: پیاده‌روی اربعین به عنوان حرکتی تمدنی، به نماد تحول و جلوه مقاومت تبدیل شده است.
تربت جام ـ مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با حضور باشکوه عزاداران و مسئولین شهرستان تربت جام برگزار شد.
کاشمر ـ آئین پیاده روی جاماندگان کاروان‌های اربعین حسینی در شهرستان کاشمر برگزار شد.
سفارت ایران پیش‌تر اعلام کرده بود که این زائران بیشتر بر اثر تصادف یا مرگ طبیعی در پیاده‌روی اربعین فوت شده‌اند. ازدحام جمعیت و گرمازدگی، از جمله چالش‌ها اربعین امسال نیز اعلام شده بود.
نیشابور ـ آیین پیاده روی جاماندگان کاروان‌های اربعین حسینی در شهرستان نیشابور با حضور دلدادگان سرورآزادگان جهان امام حسین (ع) برگزار شد.
مشهد ـ پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد مقدس و در جوار بارگاه منور حضرت رضا (ع) آغاز شده است.
شباهت عجیب یک فرد در پیاده‌روی اربعین به شهید حاج قاسم سلیمانی باعث تعجب و وجد زائران شده است.
مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با اربعین در روز شنبه (۲۶ شهریورماه) در تهران برگزار خواهد شد. در این مراسم تمهیداتی از سوی نهادها، ارگان‌ها و ... در نظر گرفته شده است.
همزمان با اربعین حسینی، برخی بازیکنان نیز از فرصت تعطیلی لیگ برتر سود برده و راهی کربلا شده‌اند.
با تمهیدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر اینکه خدمات ارتباطی در مسیر پیاده‌روی اربعین برقرار است، پست بانک نیز به زوار خدمات بانکی ارائه می‌کند.
مشهد ـ سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد را تشریح کرد.
مشهد ـ سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد را تشریح کرد.
«پیاده‌روی اربعین» به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی در جهان می‌تواند به عنوان هسته مرکزی ارتباط دینی-فرهنگی میان دو ملت ایران-عراق شناخته شود.
سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر نکاتی را به‌منظور حفظ سلامت زائرین اربعین حسینی تشریح کرد و گفت: زائرین از پیاده روی در ساعات گرم روز خودداری کنند.
فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ گفت:امسال بالغ بر ۹۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی، فرهنگی، غرفه کودک و نوجوان و … در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران برپا خواهد شد.
سوپراپلیکیشن روبیکا امکانات ویژه خود نظیر برقراری تماس صوتی، ارسال پیام متنی و صوتی و اشتراک گذاری موقعیت مکانی رایگان را برای زائران اربعین معرفی کرد.
یکی از تصاویر پرتکرار در مراسم اربعین حضور زن، مرد، جوانان و کودکان اهل سنت عراق در مراسم اربعین حسینی است.
بیشتر کفش‌های پیاده‌روی نسبت به کفش‌های معمولی و کفش‌های دو پاشنه گسترده‌تری دارند که باعث پایداری بیشتر خواهد شد. برخی از کفش‌های پیاده‌روی هم دارای یک ساقه داخلی هستند که ثبات را افزایش می‌دهد و جلوی پیچش پا را هنگام پیاده‌روی طولانی می‌گیرد.
مطالعات نشان می‌دهد که پیاده روی اربعین به عنوان میراثی سنتی میان شیعیان علاوه بر نشان دادن بنیان های دموکراتیک این مذهب، از ظرفیت های اقتصادی نیز برخوردار است.
رخداد پیاده روی اربعین موجب شکل گیری نوع خاصی از هویت فراملی شده است که ضمن دربرگیری جمع کثیری از افراد، به صورت مستمر ادامه دارد.
با در نظر گرفتن اهمیت حوزه ژئوکالچر و قدرت نرم در مناسبات جهانی می‌توان پیاده‌روی اربعین را فرصتی طلایی برای ایجاد جریان فرهنگی و شکل‌دهی به گروه‌های مقاومت در جغرافیای جهان اسلام دانست.
رئیس جمهور نظارت و تسهیل‌گری را دو وظیفه مهم دولت در قبال زائران اربعین برشمرد و تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی باید به صورت دقیق و منظم بر روند جابجایی زائران اربعین نظارت کند.
رئیس جمهور نظارت و تسهیل‌گری را دو وظیفه مهم دولت در قبال زائران اربعین برشمرد و تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی باید به صورت دقیق و منظم بر روند جابجایی زائران اربعین نظارت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ