کارلوس کی‌روش برای نشستن روی نیمکت ایران در جام جهانی حاضر به پذیرش دستمزد ماهانه ۵۰ هزار یورو شد که در قیاس با گذشته، افت چند برابری داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناسان در نشست تخصصی مهر ضمن تشریح علل قطع روابط ایران و مصر در ۴ دهه گذشته تأکید کردند که احیای روابط دو کشور متأثر از عوامل کلان‌تر و رفتار بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.
با توجه به این که رابطه ایران و عربستان تجدید شده است، سایر کشور‌های عرب منطقه نیز تمایل پیدا کرده اند روابط خود را با ایران ترمیم کنند. یکی از این کشور‌ها مصر است. البته روند نزدیک شدن ایران به مصر چندان پر سرعت نیست و هر دو کشور با احتیاط کامل پیش می‌روند.
با عادی‌سازی روابط بین تهران و قاهره، مصر امیدوار است که ایران به‌عنوان یک بازیگر تعدیل‌کننده رفتار‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در غزه عمل کند. به‌هرحال، این روز‌ها مصر و قطر اقدامات سنگین دیپلماتیکی را برای برقراری آتش‌بس انجام می‌دهند تا تنش‌ها بین حماس و جهاد اسلامی که مورد حمایت تهران هستند با اسرائیل برقرار شود. کاتزمن می‌گوید: «هر بار که اسرائیل و گروه‌های مسلح در غزه درگیر می‌شوند، احتمال تشدید تنش بیشتر می‌شود. این مسئله می‌تواند انگیزه اصلی مصر برای این نزدیکی بالقوه به ایران باشد.»
«در شرایط کنونی شانس احیای روابط ایران و مصر به شدت بالاست. این مساله مخصوصا با توجه به این بیان می‌شود که سیاست عمانی‌ها، نوعی سیاستِ مخفی است و تا زمانی که به نتیجه نرسند، مقام‌های عمانی تحرکات خود را عینی و آشکار نمی‌سازند. در عین حال، فعالیت صریح و آشکار مقام‌های ارشد عمانی به ویژه سلطان این کشور و موضع گیری‌های اخیر رهبر انقلاب اسلامی در مورد احیای روابط با مصر نیز همگی گواهی روشن بر این ادعا هستند که چشم انداز احیای روابط ایران و مصر بسیار روشن است».
رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که ائتلاف ادعایی این رژیم با کشورهای عربی علیه ایران شکست خورده است.
یک دیپلمات پیشین می‌گوید: مصر یکی از کشور‌هایی است که بعد از قطع روابط ایران و عربستان جرات نمی‌کرد با ایران ارتباط برقرار کند، اما امروزه تلاش‌هایی را در برقراری ارتباط انجام می‌دهد.
مقام‌های مصری به یک پایگاه خبری اماراتی گفته‌اند ایران و مصر ظرف چند ماه آینده اقدام به تبادل سفیر خواهند کرد.
سفارتخانه‌های ایران و مصر به‌زودی بازگشایی می‌شود
به رغم نداشتن روابط دیپلماتیک رسمی میان ایران و مصر و وجود دست‌اندازها در روابط این دو تمدن قدیمی، تماس و دیدارهایی در همین فضا میان مقامات ارشد دو کشور در جریان بوده است.
این کارشناس بین‌الملل درباره دوستی اتحادیه عرب با ایران برای دور ماندن از خشم ایران در جنگ احتمالی با اسرائیل، تاکید کرد: «اسرائیل دنبال این بود که آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند. آمریکایی‌ها، اما تمایلی به این جنگ نداشتند، چون درگیر جنگ اوکراین هستند تا در جنگ نیابتی ناتوی اروپا را وارد جنگ کنند و روسیه را به زانو درآورند. از طرف دیگر جبهه دوم آن‌ها (قبل از جنگ اوکراین) مسئله چین بود که در ابعاد مختلف اقتصادی آمریکایی‌ها را نگران کرده بود.
منابع دیپلماتیک مصری به این سایت خبری گفتند که طی هفته آخر مارس، مذاکراتی بین مقامات امنیتی مصر و ایران برگزار شد و دو طرف امکان توسعه تدریجی روابط دوجانبه طی مرحله آتی را بررسی کردند.
ریاست جمهوری مصر به توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط میان دو کشور واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: رابطه و گفتگوی دوجانبه بین ایران و مصر برقرار است و دو طرف اساساً مشکلی برای گفتگو، دیدار و تبادل نظر دوجانبه با یکدیگر ندارند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی درباره رقم خوردن یک شکست تلخ دیگر به نامش پس از ناکامی با مصر و کلمبیا توضیحات جالب توجهی داشت و از بازیکنان تیمش دفاع کرد.
کارلوس کی‌روش پس از پایانی تلخ در راس فوتبال ایران به کلمبیا و مصر رفت ولی فکرش را هم نمی‌کرد که در فاصله دو ماه مانده تا شروع جام جهانی از مسیری دیگر به مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا برسد.
یک رسانه عرب زبان به جدیدترین تحول رخ داده در روابط میان ایران و مصر پرداخت.
وزیر نفت در حاشیه بیست‌وچهارمین نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در پنج محور اصلی با جمعی از وزیران این مجمع به صورت دوجانبه گفت‌وگو کرد.
رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص عدم صدور ویزا برای تیراندازان جهت اعزام به مصر توضیحاتی داد.
به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش برای جام جهانی یک نقشه ساده در دستور کار داشته باشد.
در این اینفوگرافیک به گوشه‌هایی از عملکرد کی روش در تیم‌های ملی فوتبال ایران، کلمبیا و مصر، اشاره کرده‌ایم.
کارلوس کی‌روش تمام همکاران مورد اعتمادش را به تهران می‌آورد تا کادرفنی تیم ملی در جام جهانی قطر را تشکیل دهند.
کارلوس کی‌روش تمام همکاران مورد اعتمادش را به تهران می‌آورد تا کادرفنی تیم ملی در جام جهانی قطر را تشکیل دهند.
این رسانه با استفاده از خاطره شکست های کلمبیا با کی‌روش در مقدماتی جام‌جهانی، به مرد پرتغالی کنایه زده است.
. با رئیس جمهور ما هم فالوده نمی خورد..! اینقدر خودش را برتر می دید. او در کلمبیا و مصر ناموفق بود و هیچکدام را به جام جهانی نبرد اما الان آمده با ایران به جام جهانی برود!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ