امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که خطوط قرمز ما در توافقی که پیش رو خواهد بود به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: افغانستان نیازمند راه حل‌های فوری می‌باشد و اگر جامعه بین المللی به چالش‌های امنیتی این کشور ناشی از تحرکات گروه‌های تروریستی توجه جدی نداشته باشد تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.
وزیر امور خارجه گفت: افغانستان نیازمند راه حل های فوری است و اگر جامعه بین المللی به چالش‌های امنیتی این کشور توجه جدی نداشته باشد تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.
نماینده زابل با بیان اینکه تحریم به چه کسی ربط دارد؛ این موضوع به وزیر امور خارجه برمی‌گردد، تصریح کرد: آیا مدیران و سفرای کارآمد به کار گرفته‌اند، اگر این افراد کارآمد هستند باید در موارد مذکور اتفاقات مثبتی رخ دهد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه به وقت محلی از دستیابی ایران و آمریکا به توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: اگر همه چیز از سوی طرف آمریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود.
اگر هدف امیر عبداللهیان، از به میان کشیدن بحث توافق بر سر تبادل زندانیان با آمریکا، در قالب همیاری تیم اقتصادی دولت بوده، به جرات می‌توان گفت که مسیر اشتباه بوده است. اقتصاد، پدیده‌ای نیست که با چند پالس دگرگون شود یا تاثیرات عمیقی را تجربه کند. شاید مخابره پالس‌های مثبت، در کاهش نرخ ارز اثرگذار باشد اما بدون تردید، اقتصاد در سطح کلان هوشمندتر و پیچیده‌تر از آن است که با مخابره چند پالس تحولات شگرف را تجربه کند
اگر هدف امیر عبداللهیان، از به میان کشیدن بحث توافق بر سر تبادل زندانیان با آمریکا، در قالب همیاری تیم اقتصادی دولت بوده، به جرات می‌توان گفت که مسیر اشتباه بوده است. اقتصاد، پدیده‌ای نیست که با چند پالس دگرگون شود یا تاثیرات عمیقی را تجربه کند. شاید مخابره پالس‌های مثبت، در کاهش نرخ ارز اثرگذار باشد اما بدون تردید، اقتصاد در سطح کلان هوشمندتر و پیچیده‌تر از آن است که با مخابره چند پالس تحولات شگرف را تجربه کند
امیرعبداللهیان گفت: این آمادگی را داریم در چارچوب مذاکراتی که تا کنون در وین انجام شده و پیام‌هایی که بین ما و طرف آمریکایی از طریق واسطه به صورت "نان پیپر" (none paper سند غیر رسمی) تبادل شده که متضمن رعایت منافع همه طرف‌ها و البته خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران هست نسبت به جمع بندی توافق و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان ذیل برجام عمل کنیم. تصور می‌کنم اگر طرف آمریکایی در چارچوب پیامی که ارسال کرده واقع بینانه برخورد کند و اظهارات رسانه‌ای ریاکارانه قبلی را تکرار نکند ما فاصله زیادی با توافق نخواهیم داشت.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: من فکر می‌کنم که اگر آمریکایی‌ها واقع‌بینانه برخورد کنند و حقوق ما رعایت شود، توافق در دسترس است و هنوز فرصت برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام وجود دارد. البته اگر آمریکایی‌ها بخواهند با تحلیل غلط حرکت کنند، فرصت برای همیشه وجود نخواهد داشت. فراموش نکنید که از سال ۲۰۱۵ تا الآن طرف ایرانی از برجام منتفع نشده است. پس این پنجره برای همیشه باز نخواهد ماند. اگر لازم باشد ما وارد پلان B خواهیم شد. ما گزینه‌های متعددی روی میز داریم، اما در واسطه‌ها و پیام‌هایی که به ما داده می‌شود، گفته‌ایم که ما همچنان آماده ایم تا در یک چارچوب منطقی در گام‌های پایانی توافق قرار بگیریم.
در جریان این ناآرامی‌ها هیچ دانشجویی در دانشگاه‌ها یا محوطه دانشگاه‌ها بازداشت نشد. در واقع کسانی که بازداشت شدند، افرادی بودند که در اغتشاشات خیابانی نقش داشتند. همان‌طور که گفته شد، صد‌ها نفر هیجان‌زده شدند و بر همین اساس دست به شورش زدند. من گمان می‌کنم که ما شاهد نوعی اغراق در این اعداد و ارقام، حتی اگر توسط گروه‌های حقوق بشری گفته شده باشد، هستیم. ما نمی‌توانیم بازداشت روزنامه نگاران در ایران را تایید کنیم. برچسب زدن مجدد به فردی که بازداشت شده، بسیار ساده است. شما می‌توانید در هر لحظه آن شخص مورد نظر را مدافع حقوق بشر، روزنامه نگار و هر چیز دیگری بنامید. هیچ خبرنگاری در جریان ناآرامی‌ها بازداشت نشد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هشدار داده شد اگر در خصوص نهاد رسمی ایران اقدامی شود پاسخ ایران قوی و موثر و متقابل خواهد بود.
امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه گفت: بنابر اظهارات اروپایی‌ها ، غربی ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند اما اگر اتحادیه اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.
وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه گفت: در موضوع توافق برای لغو تحریم‌ها گفتگو کردیم با آقای چاووش اوغلو همکاری داریم و گاهی پیام‌هایی رد و بدل می‌شود با طرف‌های برجامی، اگر آمریکا واقع بینانه رفتار کند توافق دست یافتنی است. منبع: فارس
وزیر خارجه ایران گفت: به آقای بورل تأکید کردم؛ اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، ما نسبت به این موضوع قطعا بی تفاوت نخواهیم ماند.
وزیر امور خارجه درباره گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی گفت: به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کرده و گفتم اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می‌کنیم.
امیر عبداللهیان: به آقای بورل صراحتا هشدار دادم اگر اتحادیه اروپا بر اساس اتهامات بی اساس و در جهت ترغیب آشوبگران و تروریستهایی که جان و مال مردم ایران را هدف قرار داده اند اقدام سیاسی شتابزده ای بکند، بداند پاسخ متقابل می دهیم.
وزیر امور خارجه گفت: اگر اتحادیه اروپا بر اساس اتهامات بی اساس و در جهت ترغیب آشوبگران که جان و مال مردم را هدف قرار داده‌اند اقدام سیاسی شتابزده کند پاسخ متقابل می‌دهیم.
این مقام اتحادیه اروپا اظهار کرد: می‌پذیرم که آشوب و تروریسم موضوعی است که با اعتراضات مسالمت‌آمیز - که باید پاسخ مناسبی به آن داده شود - تفاوت دارد.
وزیر امور خارجه گفت: از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپا در وقایع اخیر ناخرسندیم و اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رفتاری دوگانه، اقدامی شتابزده و نسنجیده انجام دهد، باید منتظر اقدام موثر و متقابل جنهوری اسلام ایران باشد.
امیرعبداللهیان در خصوص گفتگو‌های رفع تحریم‌ها اظهار داشت: پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات انجام شده و ما معتقدیم که توافق دست یافتنی است اگر طرف آمریکایی واقع بینانه برخورد کند.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها جدی باشند و بخواهند اراده و میلشان برای بازگشت به برجام را نشان دهند همین پیام‌های غیرمستقیم کفایت می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توافق در دسترس است اما اگر آمریکا قادر به واقع بینی و اتخاذ تصمیم باشد.
حسین امیرعبداللهیان در توییتی نوشت: توافق در دسترس است، اما اگر آمریکا قادر به واقع بینی و اتخاذ تصمیم باشد.
امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما اهل منطق و مذاکره هستیم و برای رسیدن به توافق قوی، جدی هستیم، اما اگر طرف آمریکایی بخواهد این مسیر را ادامه بدهد هرگز دست بسته نخواهیم بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ