اربعین با توجه به بستر آماده آن فرصتی زیبا برای عملیاتی کردن فلسفه حقیقی روز قدس و تبیین جایگاه فلسطین در منطقه و آینده جهان اسلام است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر بهداشت از تامین دارو، سرم و پیش بینی فراورده های خونی جهت ایام اربعین خبر داد و گفت: ۱۲ بالگرد و ۳ هواپیمای ویژه خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.
مرکز مبادله ایران اعلام کرد مقرر شده تأمین و تخصیص ارز اربعین با مدیریت مرکز مبادله ارز و طلای ایران و از طریق شبکه گسترده بانکی به سرعت و با گستردگی انجام پذیرد.
مرکز مبادله ایران اعلام کرد مقرر شده تأمین و تخصیص ارز اربعین با مدیریت مرکز مبادله ارز و طلای ایران و از طریق شبکه گسترده بانکی به سرعت و با گستردگی انجام پذیرد.
چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.
معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با تشریح عملکرد کمیته اسکان و تغذیه اربعین حسینی، از برنامه‌ریزی برای تدوین استاندارد و کیفی‌سازی خدمات موکب‌ها خبر داد.
در مراسم پیاده روی اربعین هر سال بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت می‌کنند و افراد با ملیت های مختلف در این مراسم شرکت میکنند.
وزیر کشور گفت: فرصت خروج از مرزها با گذرنامه تمدید شده یا گذر نامه موقت مرزی از صبح اربعین پایان یافته است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: با چهار بانده شدن مسیر مهران – ایلام، این مسیر همچون سال‌های گذشته یک طرفه نشد تا برای مردم محلی نیز مزاحمتی ایجاد نشود.
سفارت ایران پیش‌تر اعلام کرده بود که این زائران بیشتر بر اثر تصادف یا مرگ طبیعی در پیاده‌روی اربعین فوت شده‌اند. ازدحام جمعیت و گرمازدگی، از جمله چالش‌ها اربعین امسال نیز اعلام شده بود.
چند روز است که اینجا در کربلا ازدحام جمعیت بیش از تصورات بوده و به اصطلاح معروف جا برای سوزن انداختن نیست، بسیاری از زائران می‌گویند پس از خواندن زیارت اربعین به سمت مرز می‌روند.
۱۰۰ دستگاه ون وانا از محل قرارداد شرکت ایران خودرو دیزل با وزارت کشور، تحویل اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کشور شد.
محمدحسین مرادمند مدافع استقلال که با پشت سر گذاشتن ماجرای خدمت سربازی و دریافت کارت پایان خدمت خود، باز دیگر به جمع آبی‌پوشان بازگشته، از فرصت برای حضور در کربلا و حرم امام حسین استفاده کرده و راهی عراق شده است.
همزمان با اربعین حسینی، برخی بازیکنان نیز از فرصت تعطیلی لیگ برتر سود برده و راهی کربلا شده‌اند.
همزمان با اربعین حسینی، برخی بازیکنان نیز از فرصت تعطیلی لیگ برتر سود برده و راهی کربلا شده‌اند.
گرمازدگی و مسمومیت بیشترین تهدیدکنندگان زائرین اربعین
هشدارها و توصیه‌های هلال احمر به زائران اربعین
مدیر کل برنامه ریزی و پذیرش و اعزام عتبات عالیات سازمان حج، جزییات و تعهدات بیمه اربعین را تشریح کرد.
رهبر جریان صدر عراق تأکید کرد که باید فرصت تفرقه افکنی در مراسم اربعین را از بدخواهان و تفاله های رژیم بعث گرفت.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گره کور نرسیدن گذرنامه و برگ گذر ویژه اربعین به زائران را باز کرد و اسامی مراکزی که می شود برگ گذر را در لحظه دریافت کرد را اعلام کرد.
رخداد پیاده روی اربعین موجب شکل گیری نوع خاصی از هویت فراملی شده است که ضمن دربرگیری جمع کثیری از افراد، به صورت مستمر ادامه دارد.
با در نظر گرفتن اهمیت حوزه ژئوکالچر و قدرت نرم در مناسبات جهانی می‌توان پیاده‌روی اربعین را فرصتی طلایی برای ایجاد جریان فرهنگی و شکل‌دهی به گروه‌های مقاومت در جغرافیای جهان اسلام دانست.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه سلامت زائران اولویت اساسی است، گفت: وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر با ظرفیت و آمادگی کامل در صحنه و میدان عملیات حضور دارند.
روز اربعین حسینی امسال در ایران و عراق در یک روز ، یعنی شنبه بیست و ششم شهریور ماه خواهد بود.
برنامه ریزی ها و فعالیت‌های حج تمتع و اربعین ۱۴۰۱ در نشست شورای مدیران بعثه مقام معظم رهبری مطرح و بررسی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ