رئیس جمهور گفت: اربعین حسینی یکی از معجزه‌های الهی است که جلوه‌های انسجام در بین مسلمانان را نشان می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در بغداد و نخست وزیر عراق در یک نشست دوجانبه در خصوص گسترش همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بحث و تبادل نظر کردند.
سامانه «اولین موکب» با هدف تسهیل سفر اربعین حسینی توسط یک شرکت عضو مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس راه اندازی شد.
وزیر کشور عراق به همراه یک هیأت امنیتی بلندپایه برای بررسی طرح‌های تأمین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) وارد استان ذی قار شد.
به نظر می‌آید، ضروری باشد هر حرکتی که بوی دولتی سازی مراسم اربعین دارد به عنوان یک سم مهلک برای این حرکت معنوی عظیم، منع شود و منابع و امکاناتی که برای مراسم اربعین در ایران و عراق در نظر گرفته می‌شود، صرف توسعه زیرساخت‌ها و تسهیل مسیر سفر و اقامتگاه‌ها و امکانات در دسترس زائرین باشد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در ارائه خدمات ارزی به زائران مراسم اربعین حسینی، امسال چهار بانک عامل نسبت به عرضه ارز اربعین به هر یک از متقاضیان ۲۰۰ هزار دینار اقدام می‌کنند.
بانک ملی ایران در ایام اربعین حسینی، یک موکب پزشکی شامل 35 نفر کادر متخصص قلب، طب اورژانس، دندانپزشک و پزشک عمومی را برای درمان زائران حرم اباعبدالله الحسین (ع) در عمود 202 مستقر خواهد کرد.
یک منبع امنیتی عراقی از طرح امنیتی ویژه دهه نخست ماه محرم خبر داد که تا اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) ادامه خواهد داشت.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از یک مرحله ای شدن ثبت نام پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: حداکثر زمان ماندگاری در اربعین یک هفته در نظر گرفته شد.
طائب: با بیان اینکه ۲۰۲۴ سال سرنوشت سازی و ۲۰۲۸ سال تعیین کننده‌ای است، گفت: اغتشاشات را هدف‌گذاری کردند و قرار بود مهر ماه انجام شود و از دانشگاه با موضوع حجاب و مسائل صنفی شروع کنند، نیروی انتظامی هم در این مقطع درگیر مسئله اربعین بود و درگیری این سیستم برای تأمین امنیت مردم یک غفلتی در بیان روایت اول رخ داد و دشمن یک تصویر بزرگ از مسئله زن ساخته و این اتفاق سوار این موج شد.
رئیس جمهور گفت: اربعین حسینی یکی از معجزه‌های الهی است که جلوه‌های انسجام در بین مسلمانان را نشان می‌دهد.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی گفت: اربعین یک معجزه الهی است، عاشورا همچنان زنده است و زنده می‌ماند.
رئیس جمهور گفت: اربعین حسینی یکی از معجزه‌های الهی است که جلوه‌های انسجام در بین مسلمانان را نشان می‌دهد.
رئیس جمهور گفت: اربعین حسینی (ع) یکی از معجزه‌های الهی است که جلوه‌های انسجام در بین مسلمانان را نشان می‌دهد.
رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه قریب به یک میلیون خدمت درمانی طی پنج روز گذشته به زائران اربعین حسینی در درمانگاه‌های مستقر این جمعیت در کشور عراق خبرداد.
در مراسم اربعین تمامی افراد دست در دست یکدیگر میگذارند و به هر شیوه ای که میتوانند به زائران امام حسین خدمت رسانی میکنند.
از جمله افرادی که ورود اهل بیت را در اربعین اول تأیید می‌کند، سید بن طاووس است. وی در کتاب اللهوف می‌نویسد: وقتی زنان و فرزندان حسین علیه السلام از شام برگشته و به سرزمین عراق رسیدند، به راهنمای قافله گفتند: «ما را از کربلا ببر». وقتی به کربلا رسیدند، جابربن عبداللّه انصاری و جمعی از بنی هاشم و مردانی از اولاد پیغمبر صلی الله علیه و آله را دیدند که برای زیارت مرقد مطهر حسین علیه السلام آمده اند. پس همگی در یک زمان در آن سرزمین گرد آمدند.
رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان اظهارکرد: از ابتدای طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی ۱۴۰۱ در سطح کشور، قرارگاه‌های مرزی به خصوص در مرز‌های غربی کشور خدمات ارائه شد که ۴۷ درصد خدمات در مرز خسروی، ۴۶ درصد در مرز مهران، یک درصد در مرز چذابه، دو درصد در مرز شلمچه و چهار درصد در سایر نقاط کشور انجام شده است.
بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران حسینی ایام اربعین در استان ایلام، 35 زائر مصدوم شدند.
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: یک دستگاه اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی که از شهر بناب آذربایجان شرقی عازم مرز مهران بوده، در کیلومتر ۳۵جاده ایلام به مهران به علت نقص فنی از قسمت موتور دچار حریق شده و با حضور به موقع ماموران پلیس راه و عوامل امدادی اطفاء حریق انجام شد.
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: یک دستگاه اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی که از شهر بناب آذربایجان شرقی عازم مرز مهران بوده، در کیلومتر ۳۵جاده ایلام به مهران به علت نقص فنی از قسمت موتور دچار حریق شده و با حضور به موقع ماموران پلیس راه و عوامل امدادی اطفاء حریق انجام شد.
ایلام-رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: در پی آتش سوزی برای یک دستگاه اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی ماموران پلیس راه ایلام ناجی مسافران این اتوبوس شدند.
مسوول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در شلمچه نیز در این رابطه اعلام کرد: به دنبال بسته شدن مرز بین المللی شلمچه، با هماهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری خرمشهر سه هزار نفر از زائرانی که به این پایانه مرزی مراجعه کرده بودند، در ۱۰ حسینیه خرمشهر و یک هزار نفر در مواکب مستقر در شلمچه اسکان یافتند.
روز اربعین حسینی امسال در ایران و عراق در یک روز ، یعنی شنبه بیست و ششم شهریور ماه خواهد بود.
رئیس جمهور در ادامه تأمین حمل و نقل، اسکان، تغذیه و سلامت زائران حسینی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سفر ارزان و دسترسی آسان به وسایل نقلیه در مراسم اربعین بسیار مهم است و این توقع از ما وجود دارد که چه در زمینه حمل و نقل و چه اسکان تلاش کنیم این سفر برای زائران پرهزینه نباشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ