رئیس جمهور روسیه امروز در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان در دیدار با نخست وزیر هند گفت: برای پایان دادن سریعتر به درگیری‌ها در اوکراین هرکاری می‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور سابق آمریکا پس از بارها ادعای توانمندی در پایان بخشیدن به جنگ اوکراین ظرف ۲۴ ساعت، سرانجام جزئیات طرح به اصطلاح صلح خود را ارائه داد!
اردوغان در جریان نشست مطبوعاتی با همتای اوکراینی خود شامگاه جمعه فاش ساخت که آنکارا ماه آینده میلادی میزبان رئیس جمهوری روسیه برای ادامه تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ اوکراین خواهد بود.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو از رئیس جمهور روسیه خواست تا جنگ در اوکراین را متوقف کند!
امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه ۶ آوریل در پکن و در دیدار با همتای چینی خود، شی جین پینگ از او خواست تا برای راضی کردن روسیه در جهت پایان دادن به جنگ تلاش کند.
برخی ناظران معتقدند که ادامه شکست در میدان نبرد ممکن است به سقوط پوتین منجر شود. به هر حال شکست روسیه در جنگ کریمه در قرن نوزدهم و شکست به ژاپن و افغانستان در قرن بیستم همگی موجب بروز تغییرات عمیق داخلی در روسیه شدند. جنگ جهانی اول طولانی و پرهزینه به آغاز انقلاب بلشویکی در سال ۱۹۱۷ میلادی دامن زد.
رهبر فنلاند می‌گوید: بسیاری از ما صلح را بدیهی می‌دانستند. این باعث شده بود که گارد خود را در قبال مسکو پایین نگه داریم.» جنگ در اوکراین عمیق‌تر از هر رویدادی از زمان پایان جنگ سرد در سال۱۹۸۹، اروپا را متحول کرده است. ذهنیت صلح، که در آلمان قوی‌تر است، جای خود را به این آگاهی داده که قدرت نظامی برای تعقیب اهداف امنیتی و استراتژیک مورد نیاز است.
رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی تأکید کرد: پیروزی روسیه اجتناب ناپذیر است.
سناریوی دوم برای شکست روسیه شامل شکست در بحبوحه تشدید تنش است. کرملین به شکلی پوچ انگارانه به دنبال طولانی کردن جنگ در اوکراین است و درعین‌حال کمپین اقدامات خرابکارانه ناشناخته را در کشورهای حامی کی‌یف و خود اوکراین آغاز کرده است. در بدترین حالت، روسیه می‌تواند دست به انتخاب گزینه حمله هسته‌ای به اوکراین بزند.
سخنگوی کرملین از رایزنی پوتین و همتای چینی وی در روزهای پایانی سال جاری میلادی خبر داد.
نخست وزیر سابق ایتالیا مدعی شد تنها کسی که می تواند به بحران در اوکراین خاتمه دهد، رئیس جمهور روسیه است.
پوتین گفت: «هدف ما چرخاندن چرخ درگیری نظامی نیست، بلکه برعکس، پایان دادن به این جنگ است. ما برای پایان دادن به این موضوع تلاش خواهیم کرد و البته هر چه زودتر بهتر باشد.»
پوتین می گوید روسیه خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین است.
رئیس جمهور روسیه گفت: هدف ما دامن زدن به جنگ نیست، بلکه پایان دادن به آن است، این چیزی است که ما به دنبال آن هستیم و تلاش خواهیم کرد انجام دهیم.
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اینکه تصمیم گیرنده اصلی برای پایان جنگ اوکراین، پوتین است، از آمادگی بایدن برای گفتگو با همتای روس خود درباره این موضوع خبر داد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور دیدار با اصحاب رسانه در چارچوب کنفرانس خبری سالانه خود را به سال آینده میلادی موکول کرده است.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: جو بایدن رئیس جمهور امریکا در اظهارات روز گذشته خود به این امر که اکنون زمان گفتگو است اشاره‌ای نکرد.
رئیس جمهور آمریکا گفت: من آماده گفتگو با پوتین هستم، اگر که او هم تصمیم بگیرد تا به دنبال راهی برای پایان دادن به جنگ اوکراین باشد. اما او هنوز این کار را نکرده است.
رئیس جمهور آمریکا گفت که برنامه ای برای تماس با ولادیمیر پوتین همتای روس خود ندارد اما در صورتی که پوتین بخواهد آماده است با وی درباره راهکارهای پایان دادن به جنگ اوکراین گفتگو کند.
ولادیمیر پوتین در نشستی با مادران نظامیان روس حاضر در جنگ اوکراین، با اشاره به توافق روسیه با قدرت‌های اروپایی برای پایان دادن به جنگ در دونباس در سال ۲۰۱۴، خاطرنشان کرد: ما در ابتدا این تصور را داشتیم که لوهانسک و دونتسک می‌توانند در چارچوب توافق مینسک به اوکراین برگردند.
تحریم‌ها روسیه را تضعیف کرده و در مورد رهبری پوتین تردید ایجاد کرده است. فشار بیشتری برای پایان دادن به جنگ مورد نیاز است.
فاجعه اخلاقی و استراتژیک ناشی از جنگ رهبر روسیه در اوکراین به رویا‌های امپراتوری او پایان داده است. یکی از خطاهای بزرگ پوتین دست کم گرفتن مردم و ارتش اوکراین بود. ظاهراً پوتین در مورد احساس هویت ملی اوکراینی‌ها و اراده آنان برای مبارزه اطلاعات نادرستی داشت.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد همچنان امیدوار است که سران روسیه و اوکراین برای حل بحران موجود، در آنکارا با هم دیدار و گفت‌وگو کنند.
کی‌یف و مسکو در اوایل جنگ و در زمانی که نظامیان روس کی‌یف را محاصره کرده بودند مذاکراتی را با میانجیگیری ترکیه انجام دادند. گرچه این مذاکرات به عقب نشینی نیرو‌های روس از پایتخت اوکراین منجر شد، اما نتوانست به جنگ پایان دهد و جنگ کماکان در شرق این کشور، تاکنون ادامه دارد.
رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید نتایج گفت‌وگوی امروز با دبیر کل سازمان ملل و رئیس‌جمهور اوکراین برای پایان‌دادن به جنگ اوکراین را به رئیس‌جمهور روسیه اطلاع خواهد داد تا درباره آن رایزنی کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ