فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو از رئیس جمهور روسیه خواست تا جنگ در اوکراین را متوقف کند!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پریگوژین، فرمانده گروه شبه نظامی واگنر از کودتای نیجر استقبال کرده و گفته است که آماده‌ایم تا نظم را برقرار کنیم.
گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور روسیه قصد دارد تا یکی از فرماندهان ارتش خصوصی «واگنر» را جایگزین فرمانده شورشی سابق این گروه کند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور روسیه قصد دارد تا یکی از فرماندهان ارتش خصوصی «واگنر» را جایگزین فرمانده شورشی سابق این گروه کند.
برخی منابع روسیه گفته‌اند که سرگئی سوروویکین ژنرال ارشد وابسته به واگنر در حال استراحت است.
سخنگوی کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه پنج روز پس از لشکرکشی ناکام ارتش خصوصی «واگنر» به مسکو، با فرمانده این گروه شورشی دیدار کرده است.
رئیس جمهور بلاروس ضمن تاکید بر اینکه نظم جهانی به وجود آمده پس از جنگ جهانی دیگر وجود ندارد درباره واگنر هم موضع کرد.
رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که در جریان شورش ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، او رئیس جمهور روسیه را متقاعد کرده است که فرمانده این گروه شورشی را «حذف نکند.»
تعامل رئیس جمهور روسیه با بحران شورش فرمانده واگنر و همچنین عجز و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در قبال به دست گرفتن اوضاع در کرانه باختری، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
فرمانده نظامی ارشد سابق ناتو مدعی شد، رئیس گروه واگنر حداکثر ۹۰ روز دیگر زنده می‌ماند و هدف انتقام‌خواهی رئیس‌جمهور روسیه قرار خواهد گرفت.
قبل از شورش دیروز (۲۴ ژوئن)، نقش کلیدی واگنر در جنگ اوکراین غیرقابل کتمان بود. اما دوران اوج پریگوژین و نیروهایش به عنوان «یک ارتش مستقل» که در برابر فشار برای جذب به وزارت دفاع روسیه مقاومت می‌کنند، رو به پایان بود. حال با پایان یافتن این شورش ۲۴ ساعته و تبعید فرمانده به بلاروس این پرسش مطرح است که نیرو‌های واگنر چه خواهند کرد
منابع اطلاعاتی و امنیتی آمریکا طی چند ماه گذشته در مورد کشتار و درگیری میان واگنر و ارتش روسیه هشدارهایی داده بود و فرمانده این گروه زیر نظر قرار داشت.
لحظه خروج یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر و نیروهای آن از شهر «روستوف» روسیه را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خروج امن فرمانده واگنر به بلاروس را از سوی ولادیمر پوتین تضمین کرد.
«یوگنی پریگوژین»، فرمانده گروه «واگنر» عقب نشینی نیروهای این گروه به پایگاه های خود را تائید کرد.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به روسیه که علیه مسکو شورش کرده، در تازه‌ترین مشاجره لفظی، به طور مستقیم رئیس جمهور روسیه را مخاطب قرار داد.
رئیس جمهور روسیه در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو، گفت که از داخل به این کشور خیانت شده و پاسخ مسکو به این شورش سخت خواهد بود.
در ادمه «شورش مسلحانه» فرمانده نیروهای واگنر علیه ارتش روسیه، فرماندار شهر روستوف اعلام کرد تمام مراسم‌ها و رویدادهای عمومی این شهر لغو شده است.
پریگوژین با متهم کردن ارتش روسیه به حمله راکتی به مواضع شبه‌نظامیانش گفته «نیروی اهریمنی فرماندهی ارشد ارتش روسیه» باید متوقف شود و از حرکت به سوی مسکو برای برقراری عدالت خبر داده است.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو می‌گوید که ارتش اوکراین پس از عملیات نظامی مسکو در این کشور، قدرتمندتر شده و اهداف اولیه رئیس جمهور روسیه برآورده نشده است.
فرمانده ارتش خصوصی واگنر وابسته به مسکو باردیگر به فرماندهان ارشد ارتش مسکو حمله کرد.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو با اشاره به عملیات موسوم به «چرخ گوشت باخموت» و در ادامه نارضایتی از عدم تامین تسلیحات، گفت که دیگر سلاحی نمانده تا با آن «گوشت را چرخ کنند!»
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو، می‌گوید که اسناد لورفته از پنتاگون ضرری به کی‌یف نخواهد رساند.
فرمانده گروه نظامی واگنر وضعیت جبهه جنگ در منطقه باخموت اوکراین را بسیار دشوار عنوان کرد.
فرمانده و رئیس شرکت نظامی واگنر نسبت به تامین نیرو در جنگ اوکراین به شدت از مقامات نظامی روسیه انتقاد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ