«پذیرش اینکه یک دختر ۲۲ ساله به همراه خانواده برای گردش و مهمانی به تهران آمده باشد، و با سرنوشت مهسا مواجه شود، برای افکار عمومی مطلقا قابل پذیرش نیست. او هم دختر ما است. بنابراین، چنین رخدادی تبعات بسیار منفی بر روان جمعی شهروندان ایرانی برجای خواهد گذاشت، اما کسی نیست که حداقلی از پاسخ‌گویی را نیز داشته باشد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک توضیح قابل قبول این است که ما تمایل داریم به بوی خودمان عادت کنیم. به عبارت دیگر، به گفته دکتر لورِتا برونینگ، متخصص شیمی مغز و رفتار اجتماعی پستانداران، از آنجایی که ما به طور منظم گاز روده دفع می‌کنیم (به طور متوسط حدود نیم لیتر در روز)، به بوی آن عادت کرده‌ایم.
ما نباید به دلخوشی‌های کوچک دل ببندیم. اگر می‌خواهیم در قطب اقتصادی منطقه‌ای جایی داشته باشیم، باید همکاری گسترده و همگرایی منطقه‌ای ایجاد کنیم؛ همانطور که اعراب با یکدیگر کار و سرمایه گذاری می‌کنند. در حال حاضر عراقی‌ها با شورای همکاری‌های خلیج فارس و به ویژه عربستان و امارات همین رفتار را دارند و سرمایه گذاری‌های چندمیلیارد دلاری در بصره و سایر شهر‌های مهم، جذب می‌کنند. ترکیه نیز رفتاری مشابه انجام داده است. سفر اخیر اردوغان به عربستان، امارات و کشور‌های عرب منطقه با همین هدف انجام شد و پیش بینی می‌شود سرمایه گذاری‌های ده‌ها میلیارد دلاری بین ترکیه و کشور‌های منطقه شکل بگیرد. دلخوشی ما به تعدادی سفر درست نیست. این سفر‌ها به لحاظ دیپلماتیک مثبت است، اما باید دستاورد اقتصادی نیز داشته باشند. تحقق همه این اهداف به عملکرد تیم دیپلماسی دولت سیزدهم بستگی دارد.
اگر در استفاده از هدفون زیاده روی کنید، ممکن است دچار تینیتوس یا همان وزوز گوش شوید. ممکن است رفته رفته حتی در سکوت کامل هم صدای زنگ زدن، وزوز، ترق و تروق و خش خش بشنوید.
ریچاردسون درباره آینده‌ای هشدار می‌دهد که در آن ربات‌ها به صورت روزمره و عادی برای مقاصد جنسی به کار می‌روند. او «کارزار علیه ربات‌های پورن» را با هدف جلب توجه به آسیب‌های اخلاقی عادی‌سازی چنین استفاده‌هایی از فناوری راه‌اندازی کرده است.
ضعف عضلات می‌تواند منجر به تق تق کردن ستون فقرات هنگام حرکت بشود. طولانی نشستن یا ایستادن منجر به وارد آمدن فشار زیاد به مفاصل و حتی ایجاد درجاتی از آرتروز در مفاصل می‌شود و حتی می‌تواند با درد، علاوه بر این صدا‌ها همراه شود.
احتمالا یک تفاوت قابل تشخیص که نظرتان را جلب کرده، کوتاهی در‌های توالت‌های عمومی است که بعضی وقت‌ها احساس داشتن فضای خصوصی را سلب می‌کند. اما دلایلی پشت این طراحی سوال برانگیز وجود دارد.
سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: هواشناسی اعلام می‌کند دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر رخ خواهد داد، اما اگر هواشناسی رسما اعلام کند دما به ۵۰ درجه رسیده است، تعطیلی اعمال می‌شود.
این نامه رسمی مالیات در آخرین روز تیرماه برای فدراسیون فوتبال نوشته شده و با گذشت نزدیک به یک ماه ، تاج رئیس فدراسیون فوتبال جوابی منطقی و مستدل به آن منتشر نکرده است.
قدیری ابیانه: گلایه‌ام از قوه قضائیه این است که چرا آن‌هایی را که می‌گفتند «مهسا امینی کشته شد» پای میز محاکمه نمی‌کشد؟ این همه آدم در سال سکته می‌کنند، مرحوم امینی هم یکی از آنها.
لحظه مرگ مهسا علاوه بر پیامد‌های سیاسی و اجتماعی‌اش، تاثیری عمیق را بر عرصه اقتصاد نیز بر جای گذاشت. چند ماه ناآرامی در خیابان‌ها، نبض اقتصاد کشور را به شدن پر التهاب کرده بود. منازعات سیاسی بر سر سفره‌های مردم و ریزترین حوزه‌های زندگی‌شان سایه افکنده بود. در برخی از شهرها، به مدت چند روز مغازه‌های بسته شده بودند؛ چرا که کف خیابان‌های صحنه را برای کاسبی‌کردن و معامله ناامن کرده بود.
سرمربی تراکتور در پایان بازی با فولاد، انتخاب زمین برای بازی های آتی را منوط به کیفیت چمنی دانست که امروز از آن راضی نبود.
رئیسی که نه تنها بعد از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی به پلتفرم‌های داخلی کوچ نکرده، حالا مشخص شده زمانی که اینستاگرام برای مردم ایران فیلتر بوده، ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرده تاییدیه هویتی و اعتباری اینستاگرام را که به شکل علامت «تیک آبی» بالای صفحه کاربران است، بدست آورد. این در حالی است که با گذشت ۱۰۰ روز از فوت مهسا امینی، فیلترینگ اینستاگرام، کسب و کار‌های مجازی بسیاری که در اینستاگرام فعالیت می‌کردند را، نابود کرده است.
معاون رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا در رابطه با فوت مهسا امینی همان ابتدا موضع گیری نشد، گفت: طبق گزارش نهاد‌های اطلاعاتی، از کنار تخت بیمارستان اولین خبر مخابره می‌شود، در حالی که هنوز ابعاد ماجرا مشخص نبود، بر این اساس، امکان پذیر نبود که همان اول این مساله اطلاع رسانی شود که البته بعد از مشخص شدن ماجرا این مساله اطلاع رسانی شد.
محمودزاده، نماینده مهاباد: در یک ماه گذشته براساس آمار‌های غیررسمی ۱۰۵ نفر در مناطق کردنشین کشته شده اند / آقای رئیسی و وزیر کشور باید پاسخگو باشند و پیگیری کنند چه کسی تیر جنگی به مردم شلیک کرده است/ چرا به فشار‌ها و امنیتی کردن فضای شهر‌های کردنشین پایان نمی‌دهید؟ / به خاطر کشتن کولبران و سوخت بران از وزیر کشور طرح سوال کردم، اما رئیس کمیسیون امور داخلی می‌گوید سوال شما را فعلا به صحن نمی‌فرستم؛ می‌گوید از من به رئیس مجلس شکایت کن _ جوکار، رییس کمیسیون امور داخلی مجلس: سوال نماینده مهاباد در خصوص کولبران از سوی وزارت کشور در حال بررسی است / سوال او درمورد مهسا امینی موضوعیت نداشت، چون پاسخ آن به تمام ملت ایران داده شده / نباید مجدداً در داخل مجلس انقلابی بیاییم و فتنه‌ای برپا کنیم
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در هر کشوری اقشار مختلف مردم تجمع می‌کنند و حرف‌هایشان را می‌زنند، اما در ایران هر قشری که می‌آید مطالبه کند، به نوعی زمینه ساز ضربه به نظام می‌شود. چرا باید اینگونه باشد؟ البته ماجرای اخیر نشان داد که استحکام نظام بسیار بیشتر از آن چیزی است که دشمنان فکر می‌کنند.
گفتگو با این نسل، توجه به درخواست‌های آنها، و توجه به آن‌ها به عنوان کنشگران فعال، رویکردی است که می‌بایست در مطالعات حوزه جوانان و زنان جایگزین نگاه آسیب شناسی شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعتراضات اخیر و با بیان اینکه دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند و فوت مهسا امینی و حجاب دستاویزی برای رسیدن دشمنان به منابع ایران است، توضیح داد: مهمترین وظیفه و ماموریت معلمان این است که با کمک اولیا برای تحصیل و تربیت دانش آموزان گام‌های موثری بردارند چرا که دشمنان متوجه شده اند ایران در فن آوری اطلاعات علمی، رشد جهانی داشته و می‌خواهند کاری کنند که دانش آموزان از مسیر تحصیل منحرف شوند.
در بررسی اعتراضات اخیر هر یک از رسانه‌ها به سهم خود رویکرد صاحب‌نظران در این حوزه را جویا شده‌اند که در گزارش حاضر تلاش بر آن است به اختصار دیدگاه‌های تخصصی آن‌ها در چهار سطح ارائه و جمع‌بندی شود. در سطح اول چرایی شکل‌گیری اعتراضات پس از ماجرا مرگ مهسا امینی بررسی می‌شود. در سطح دوم، چرایی گرایش پیدا کردن اعتراضات به سمت خشونت و در سطح سوم، جمع‌بندی‌ای از تاثیر اعتراضات بر رابطه میان مردم و حاکمیت ارائه می‌شود. در بخش پایانی نیز این مساله مورد بررسی قرار می‌گیرد که راه‌حل گذار از بحران و مجموعه اقدامات پیشنهادی این صاحب‌نظران به دولت چه بوده است.
دکتر «محمد فاضلی»؛ جامعه‌شناس گفت: جامعه‌ای تحت فشار اقتصادی به مدت چندین دهه و بالاخص در دهه اخیر، به شدت تحت فشار تحریم و با تجربه انباشت انواعی از نارضایتی‌ها که منشأ عمده آن‌ها در کیفیت و شیوه حکمرانی است، به یکباره با مرگ «ژینا امینی» آتش گرفت. این عوامل ساختاری دخالت زیادی داشته‌اند و در همان حال باید توجه داشت که جامعه سال‌هاست از گشت ارشاد متنفر شده است و ده‌ها فیلم درباره برخورد مأموران گشت ارشاد منتشر شده بود که وجدان جمعی جامعه را به درد آورده بود. همه این‌ها آتش اعتراض را برانگیخته است.
پدر مرحومه مهسا امینی در بیان مطالبه خود از دستگاه‌های حاکمه گفت: انتظار خود و خانواده‌ام فقط این است که عاملان و اشخاصی که باعث فوت دخترم مهسا شدند، در ملأعام بازجویی شوند که چرا این کار را کردند و به سزای عمل خود برسند تا خون دخترم پایمال نشود.
پدر مرحومه مهسا امینی در بیان مطالبه خود از دستگاه‌های حاکمه گفت: انتظار خود و خانواده‌ام فقط این است که عاملان و اشخاصی که باعث فوت دخترم مهسا شدند، در ملأعام بازجویی شوند که چرا این کار را کردند و به سزای عمل خود برسند تا خون دخترم پایمال نشود.
اگر یک خانم بدحجاب یا بی حجاب کنار عکس شهید سلیمانی بایستد ما آن را دستاورد برای خودمان می دانیم. اما اگر عکس حاج قاسم را حذف کنیم آن خانم مجرم می شود. اگر یک خانم با حجاب نامناسبی در صف رای بایستد صدا و سیما در روز رای گیری ۲۰ بار آن را نشان می دهد تا بگوید ما توانستیم این نگاه را هم پای صندوق رای بیاوریم. بعد که رای داد و به خانه رفت. فردا همان خانم را گشت ارشاد می گیرد
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اجازه دهیم دستگاه‌های مسئول نتیجه نهایی را در مورد «مهسا امینی» اعلام کنند چرا که قضاوت زود هنگام در این باره به ضد انقلاب جهت می‌دهد.
سید رضا تقوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به فوت مهسا امینی گفت: هر کسی سکته کرد را بهانه قرار بدهیم و بکوبیم سر پلیس که جرات نکند ماموریت خودش را انجام بدهد؟ زندگی اجتماعی قانون و قاعده دارد. هر کسی وارد اجتماع شد باید طبق قانون و قاعده عمل کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ